کد خبر : 123016
تاریخ انتشار : جمعه 10 دی 1400 - 7:56

۱۲ لحظه نفس‌گیر رمز ارزی در سال ۲۰۲۱

۱۲ لحظه نفس‌گیر رمز ارزی در سال ۲۰۲۱

زمان مطالعه: 4 دقیقه سال 2021 گرچه با قیمت نزولی بیت کوین به پایان رسید، اما قطعا مهمترین سال برای بیت کوین بود. از اوج قیمت تاریخی بیت کوین و رسیدن آن به 70.000 دلار گرفته تا ارزش بازار (مارکت کپ) 3 تریلیون دلاری! همچنین جهش تاریخی قیمت اتریوم و سایر آلت کوین ها، جنجال

زمان مطالعه: 4 دقیقه

سال 2021 گرچه با قیمت نزولی بیت کوین به پایان رسید، اما قطعا مهمترین سال برای بیت کوین بود. از اوج قیمت تاریخی بیت کوین و رسیدن آن به 70.000 دلار گرفته تا ارزش بازار (مارکت کپ) 3 تریلیون دلاری!

همچنین جهش تاریخی قیمت اتریوم و سایر آلت کوین ها، جنجال میم کوین ها، رشد عجیب NFT ها و پیشرفت شگفت انگیز پروژه های دیفای از اتفاقات تاثیرگذار رمز ارزی در سال 2021 بود. کلاهبرداران اسکویید گیم نیز بار دیگر نشان دادند که رمز ارز چه بازار پرخطر و پرتبانی ای دارد!

در این بخش 12 واقعه اصلی و تاثیرگذار بر بازار رمز ارزها را در سال 2021 مرور می کنیم.

۱-تریلیون دلاری شدن ارزش بازار رمز ارزها

در فوریه 2021 برای اولین بار مارکت کپ بازار ارز دیجیتال به 1 تریلیون دلار رسید. این نقطه عطف زمانی رخ داد که کمپانی های بزرگ فناوری و سرمایه گذاری از جمله تسلا و میکرواستراتژی، مقدار چشمگیری بیت کوین خریداری کردند.

۲-انفجار خبری NFT

در ماه مارس بود که هنرمندی به نام بیپل (Beeple) طرح گرافیکی خود را به وسیله NFT به فروش رساند. این طرح در نهایت با قیمت 69 میلیون دلار معامله شد!

پس از آن نیز چند هنرمند و شرکت بزرگ، دارایی هایی را به وسیله NFT به قیمت های باورنکردنی به فروش رساندند. این باعث شد که یک موج خبری بزرگ برای NFT ایجاد شده و کاربران زیادی به آن علاقمند شوند.

۳-قیمت تاریخی 73 سنت برای دوج کوین

ایلان ماسک در ماه مِی با توییت های جنجالی اش قیمت دوج کوین را تا 0.73 دلار بالا برُد. البته طی چند روز قیمت دوج کوین 30% ریزش کرد ولی این اتفاق موجب شد تا افق جدیدی برای انواع میم کوین ها ایجاد شود.

۴-پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی در السالوادور

در ماه ژوئن بود که السالوادور به عنوان اولین کشور، بیت کوین را در ازای خرید کالا، مالیات و سایر پرداخت ها قانونی اعلام کرد.

لازم به ذکر است السالوادور جزء کشورهایی است که تحت تعدادی تحریم توسط آمریکا قرار دارد.

۵-نزدیک تر شدن اتریوم به اتریوم2 !

در ماه آگوست بود که تیم اتریوم به روزرسانی EIP-1559 را تحت عنوان آپگرید لندن انجام داد. این به روزرسانی باعث شد “هزینه تراکنش” به “هزینه گس” تغییر یابد و اتریوم یک قدم بلند دیگر به اتریوم2 نزدیک تر شود.

۶-سرقت ۶۰۰ ملیون دلاری از یک پروژه دیفای

در ماه آگوست، یک هکر توانست 600 میلیون دلار رمز ارز را از پلتفرم پُلی نتورک (Poly Network) سرقت کند. گرچه این هکر رمزارزهای سرقتی را پس داد، ولی این اتفاق تکان دهنده باعث شد تا کاربران و فعالان حوزه رمز ارز و به خصوص دیفای، متوجه کاستی های شدید امنیتی این پلتفرم شوند.

۷-سرکوب مجدد ارزهای دیجیتال توسط چین

در سپتامبر بود که بانک مرکزی چین بار دیگر با وضع قوانینی جدید، ارزهای دیجیتال را غیرقانونی اعلام کرد و تمهیدات سخت گیرانه ای را برای مقابله با رمز ارزها اجرایی کرد.

این اتفاق برای بازار رمزارز خبر بسیار بدی بود. زیرا چین فعال ترین کشور در حوزه ارز دیجیتال و استخراج آن بود. پس از این تاریخ، آمریکا به بزرگترین مرکز استخراج در دنیا تبدیل شد.

۸-راه اندازی اولین ETF آتی بیت کوین در آمریکا

در ماه اکتبر، اولین صندوق سرمایه گذاری آتی بیت کوین در آمریکا راه اندازی شد. این خبر خوبی برای جامعه کریپتو بود و باعث شد بسیاری از شرکت ها و بانک های جهانی، برنامه های جدیدی را برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال طراحی کنند.

۹-تپروت بیت کوین

در ماه نوامبر، یک ارتقای نسبتا مهم به اسم تپروت برای بیت کوین انجام شد. این به روزرسانی که از الگوریتم امضای اشنور (Schnorr Signature) استفاده می کند، باعث ناشناسی بیشتر تراکنش های بیت کوین شد.

۱۰-سختگیری های فدرال رزرو بر ارز دیجیتال

همزمان با رشد سرمایه گذاری ها در ارز دیجیتال فدرال رزرو آمریکا در صدد وضع قوانین محدود کننده برای سرمایه گذاران و صرافی های رمزارزی برآمد. این قوانین گستره ای از تخصیص مالیات تا لزوم شناسایی کاربر (KYC) را شامل شد.

آمریکا یکی از دلایل اصلی این سیاست را، گسترش کلاهبرداری، پولشویی و تبانی (پامپ و دامپ قیمت) اعلام کرد.

۱۱-ظهور رقبای جدید برای اتریوم

ارزهای سولانا و آوالانچ از جمله ارزهای نوظهوری هستند که تمرکزشان روی قراردادهای هوشمند است و از این حیث رقبای اتریوم به شمار می آیند.

هر دو رمز ارز سولانا و آوالانچ توانستند در سال 2021 خود را به جمع 10 رمزارز برتر بازار برسانند.

۱۲-غوغای متاورس

گرچه متاورس یا همان دنیای مجازی ۳بعدی، پدیده نوظهوری نیست ولی پس از تغییر نام فیسبوک به متا، افق جدیدی به نام متاورس در رمزارزها ایجاد شد. این پدیده چنان سریع رشد کرد که اکنون کاربران در حال انجام معاملات ملکی، ایجاد روابط اجتماعی و خریدهای مجازی-واقعی در این حوزه هستند.

همچنین ببینید: لیست ارزهای متاورس

نوشته ۱۲ لحظه نفس‌گیر رمز ارزی در سال ۲۰۲۱ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.