کد خبر : 215252
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 9:45
دیدگاه‌ها برای سعیدی در نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان: ما می خواهیم بین شرکت های دانش بنیان با صنعت، بازار و سیاستگذاران ارتباط برقرار کنیم بسته هستند

سعیدی در نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان: ما می خواهیم بین شرکت های دانش بنیان با صنعت، بازار و سیاستگذاران ارتباط برقرار کنیم

سعیدی در نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان: ما می خواهیم بین شرکت های دانش بنیان با صنعت، بازار و سیاستگذاران ارتباط برقرار کنیم
بورس تایمز: کشور ما با در اختیار داشتن جمعیت جوان و پتانسیل‌های بالا در زمینه‌های فناوری، چند سالی است با هدایت رهبر معظم انقلاب به سوی پیاده‌سازی این مدل از اقتصاد رهنمون شده است.

دبیر علمی کمیته ها و پنل های علمی نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ستون فقرات اقتصاد نوین در نظر گرفته می‌شوند و این شرکت‌ها از نظر رشد و ایجاد شغل، به‌طور مداوم از کل اقتصاد جهانی بهتر عمل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت خبری تحلیلی بورس تایمز، نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان، با هدف تسهیل رشد اقتصاد دانش پایه، به همت انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های دانش بنیان، عصر امروز سه شنبه 26 دی ماه 1402، با حضور جمعی از مسئولان وزارت صمت، معاونت علمی و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، فعالان حوزه صنعت و اقتصاد دانش بنیان و اصحاب رسانه، در سالن همایشهای مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

لیلا سعیدی دبیر علمی کمیته ها و پنل های علمی نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان

لیلا سعیدی، دبیر علمی کمیته ها و پنل های علمی نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان، در حاشیه این همایش گفت: کشور ما با در اختیار داشتن جمعیت جوان و پتانسیل‌های بالا در زمینه‌های فناوری، چند سالی است با هدایت رهبر معظم انقلاب به سوی پیاده‌سازی این مدل از اقتصاد رهنمون شده است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش، مطرح کردن چالش های دانش بنیان ها در نشست های علمی می باشد.

دبیر علمی کمیته ها و پنل های علمی نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت ها ی دانش بنیان، افزود: ما می خواهیم بین شرکت های دانش بنیان با صنعت، بازار و سیاستگذاران ارتباط برقرار کنیم تا موانع موجود برطرف شود و شرکت های دانش بنیان ایده دارند، اما ممکن است به فناوری تبدیل نشود.

سعیدی، با اشاره به اینکه ۲ چالش عمده در اینجا وجود دارد، ابراز داشت: بعضی از دانش بنیان ها اعتماد نمی کنند؛ چراکه ممکن است مالکیت معنوی آنها مخدوش شود و حمایت های بیمه ای باعث می شود که که سرمایه گذاران و دانش بنیان ها به یکدیگر نزدیک شوند.

وی مسئله مهاجرت نخبه ها را چالش دیگر خواند و ادامه داد: شرکت های دانش بنیان ظرفیتی عظیم برای جذب جوانان صاحب ایده هستند. انجمن می تواند دانشجویان و فارغ التحصیلان را به شرکت های دانش بنیان معرفی کند تا هم جوانان در جای واقعی و درست خود مشغول به کار شوند و هم دانش بنیان ها و کشور از وجود آنها بهره مند شود.

دبیرعلمی کمیته ها و پنل های علمی نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت ها ی دانش بنیان، بیان داشت: همچنین می توانیم دانش بنیان ها را در دانشگاه ها معرفی کنیم تا شکاف بین صنعت، شرکت های دانش بنیان، بازار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی کم شود.

سعیدی، عنوان کرد: در همایش امروز، در پنل‌های خلق ثروت در شرکت‌های دانش‌بنیان، تشکل‌گرایی، نظام بیمه، مسیر تعالی و رشد این مجموعه‌ها در اقتصاد کشور تبیین شد.

دبیر علمی کمیته ها و پنل های علمی نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت ها ی دانش بنیان، در پایان سخنان خود گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ستون فقرات اقتصاد نوین در نظر گرفته می‌شوند و این شرکت‌ها از نظر رشد و ایجاد شغل، به‌طور مداوم از کل اقتصاد جهانی بهتر عمل کرده‌اند.

بنا به این گزارش، در نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان، جمعی از سرمایه گذاران، شرکتهای دانش بنیان، اعضای هیئت علمی و اشخاصی همچون لیلا سعیدی، دبیر کمیته علمی نخستین همایش ملی توانمندی‌ها و چشم‌انداز شرکت‌های دانش‌بنیان، محمدهادی طسوجی آذر، موسس، خزانه دار و عضو اصلی هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای دانش بنیان استان تهران و مدیر کل سازمان تجارت بین الملل، غفار قربانی چناری عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای دانش بنیان استان تهران، انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای دانش بنیان استان تهران، دکتر علی محمودی اصل زاده، عضو هیئت مدیره حضور داشتند.

در حاشیه نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان، تعدادی از شرکت ها هم حضور داشتند که محصولات دانش بنیان خود را در معرض نمایش عموم قرار دادند.

گفتنی است، در نخستین همایش ملی توانمندی ها و چشم انداز شرکت های دانش بنیان، پنل‌های خلق ثروت در شرکت‌های دانش بنیان و تشکل گرایی و نظام بیمه ارائه شد. همچنین دو نشست علمی و تخصصی پیش از همایش اصلی، با حضور اساتید دانشگاهی و فعالان حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

خبرنگار: صمد یوسفی

تصاویر نخستین همایش شرکت های دانش بنیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.