کد خبر : 215815
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 19:09
دیدگاه‌ها برای سلاجقه در نشست خبری حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران: رسانه با ظرفیتی که دارد می‌تواند مطالبه گر محیط ‌زیست باشد بسته هستند

سلاجقه در نشست خبری حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران: رسانه با ظرفیتی که دارد می‌تواند مطالبه گر محیط ‌زیست باشد

سلاجقه در نشست خبری حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران: رسانه با ظرفیتی که دارد می‌تواند مطالبه گر محیط ‌زیست باشد
بورس تایمز: سازمان حفاظت محیط زیست، از تمامی نمایشگاه‌های قانونی که در حوزه محیط زیست برگزار می‌شود، حمایت می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ما به رسانه اعتقاد داریم و آن‌ را به عنوان زیرساخت اصلی حفظ محیط ‌زیست کشور تلقی می‌کنیم و در سازمان محیط ‌زیست، درب همیشه به روی رسانه‌ها باز است.

به گزارش خبرنگار سایت خبری تحلیلی بورس تایمز، نشست خبری علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، عصر امروز سه شنبه 1 اسفندماه 1402، با حضور اصحاب رسانه، در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در ابتدای این نشست خبری، درباره ماجرای انتقاد محیط زیست از توسعه کمربند سبز اطراف دریاچه ارومیه اظهار داشت: کمربند سبز اطراف دریاچه ارومیه مصرف کننده اصلی آب ورودی به دریاچه است که به صورت غیر مجاز توسعه یافته و جریان‌های سطحی آب را به سمت دریاچه ارومیه کاهش داده است.

سلاجقه گفت: با همکاری وزارت نیرو و جهاد باید چاه‌های غیر مجاز بسته و گونه‌های آب‌بر اطراف دریاچه نیز حذف شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: ما محکم بر این موضوع ایستاده‌ایم؛ چرا که مصوبه ستاد احیای دریاچه ارومیه را داریم و باید طرح الگوی کشت نمونه کشور انجام گیرد که شاهد اتفاقات خوب در این حوزه باشیم.

وی در ادامه گفت: دولت پذیرفت که تأمین حقابه اولویت دوم بعد از آب شرب باشد، بر این اساس قرار شد از سد کانی سیب ۶٠٠ میلیون متر مکعب آب به دریاچه برسد که در یک مرحله ٣٠٠ میلیون متر مکعب رهاسازی شد.

سلاجقه ادامه داد: اکنون فاز دوم سد کانی سیب در مراحل پایانی است و امیدواریم بعد از تکمیل آن ۶٢٣ میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه برود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور، با تاکید بر اینکه از سدهای دیگر هم آب به سمت دریاچه رها سازی شود گفت: البته به زودی آب از سد چپرآباد هم به دریاچه می‌رسد.

سلاجقه گفت: بسیاری از پهنه‌ها و دشت‌های کشور در تهران و شهر ری جز دشت‌های ممنوعه هستند بر این اساس وزارت نیرو به وظیفه خود در زمینه چاه‌های غیر مجاز عمل می‌کند.

وی درباره وضعیت چشمه علی در شهر ری گفت: اینکه گفته می‌شود حفاری مترو باعث خشک شدن چشمه علی شد باید از جنبه‌های مختلف بررسی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، افزود: اینکه چشمه‌ای در روند حفاری خشک می‌شود به نوع چشمه بستگی دارد که ممکن است یک سری جریان‌های آبی در این شرایط متوقف شود که اگر قابل ردیابی باشد توسط متخصصان انجام خواهد شد شاید بتوان آن را احیا کرد.

سلاجقه گفت: ما به رسانه اعتقاد داریم و آن‌را به عنوان زیرساخت اصلی حفظ محیط‌ زیست کشور تلقی می‌کنیم و در سازمان محیط‌ زیست، همیشه درب به روی رسانه‌ها باز است.

وی افزود: رسانه با ظرفیتی که دارد می‌تواند مطالبه گر محیط ‌زیست باشد و گره گشایی ذهنی و میدانی را در ابعاد مختلف داشته باشد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، پیرامون حمایت از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی دوستداران محیط زیست کشور، که در ۱۳ تا ۱۶ اسفند ماه امسال در مصلی تهران با اعلام حمایت کتبی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست از تمامی نمایشگاه‌های قانونی که در حوزه محیط زیست برگزار می‌شود، حمایت می‌کند.

سلاجقه، درباره زمین‌های پتروشیمی میانکاله گفت: آنچه مباحث قانونی بود را انجام دادیم و دیگر طرحی به اسم پتروشیمی میانکاله وجود ندارد.

وی افزود: تعیین تکلیف زمین‌های پتروشیمی میانکاله هم جز وظایف منابع طبیعی است و باید هر چه زودتر طبق وظیفه خود زمین‌ها را برگرداند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، با اشاره به تجارت کربن گفت: تجارت کربن یک بحث اساسی است و می‌تواند نقش زیادی در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی داشته باشد.

سلاجقه ادامه داد: آخرین نشستی که با سازمان بورس برگزار کردیم و به نتیجه خوبی رسیدیم بر این اساس مقرر شد معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست و صندوق ملی محیط زیست آئین نامه‌ها و شیوه نامه‌ها را تهیه و تدوین کنند تا کار هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی در ادامه گفت: اکنون وضعیت سد گتوند از نظر منابع آبی مناسب است Ec آب بسیار کم شده ، سد چمشیر هم در صورت بارش باران شرایط خوبی دارد سازمان حفاظت محیط‌زیست به طور مداوم پایش می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در پایان سخنان خود، درباره احداث سد در دره زرشک کرمان گفت: می‌دانیم که مجموعه دره زرشک دالان ورودی هوا به شهرستان تفت و یزد است بر این اساس هنوز وزارت نیرو موافقت نکرده و سازمان حفاظت محیط‌زیست هم مجوزی برای احداث آن صادر نکرده است.

گفتنی است، بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، به مدت چهار روز، از 29 بهمن تا 2 اسفندماه 1402، در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران، با حضور رسانه های داخلی و خارجی، در حال برگزاری است.

خبرنگار: فاطمه داداشی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.