کد خبر : 216773
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردین 1403 - 7:30
دیدگاه‌ها برای وقتی گروه هکری هم ارز دیجیتال استیک می‌کند! بسته هستند

وقتی گروه هکری هم ارز دیجیتال استیک می‌کند!

وقتی گروه هکری هم ارز دیجیتال استیک می‌کند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه یک گروه هکری ارز دیجیتال به نام پینک درینر (Pink Drainer)، بار دیگر در حوزه دیفای (DeFi) خبرساز شده است. یافته‌های اخیر پک‌شیلد (PeckShield) نشان می‌دهد که آدرس‌های وابسته به گروه پینک درینر، ۱۲ میلیون توکن DAI را در پروتکل وام‌دهی دیفای اسپارک (Spark) استیک کرده‌اند که تقریباً ۱.۱۹۴ درصد از

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک گروه هکری ارز دیجیتال به نام پینک درینر (Pink Drainer)، بار دیگر در حوزه دیفای (DeFi) خبرساز شده است.

یافته‌های اخیر پک‌شیلد (PeckShield) نشان می‌دهد که آدرس‌های وابسته به گروه پینک درینر، ۱۲ میلیون توکن DAI را در پروتکل وام‌دهی دیفای اسپارک (Spark) استیک کرده‌اند که تقریباً ۱.۱۹۴ درصد از کل توکن‌های sDAI را تشکیل می‌دهد. این رقم اساساً به این معنی است که پینک درینر یکی از بزرگ‌ترین دارندگان sDAI محسوب می‌شود.

داده‌های منتشرشده نشان‌ می‌دهد که تأثیر این گروه هکری بر حوزه ارز دیجیتال، بسیار گسترده است. پینک درینر، تنها در دو سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون دلار دارایی کریپتویی را سرقت کرده است.

پلتفرم میس‌ترک (MistTrack) هفته گذشته اعلام کرد که پینک درینر در حال استفاده از میکر‌دائو (MakerDao) برای شستشوی وجوه غیرقانونی خود است.

اخیراً این گروه هکری، تاکتیک‌های فیشینگ پیچیده‌ای را برای هدف قرار دادن نهادهای برجسته مانند مایکرو‌استراتژی (MicroStrategy) به کار گرفته است که نتیجه آن به خطر افتادن حساب X این شرکت و تبلیغ یک توکن جعلی اتریوم در آن بوده است. قربانیان مجموعاً بیش از ۴۴۰ هزار دلار در این حادثه از دست داده‌اند.

حتی چهره‌های برجسته حوزه کریپتو مانند ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم و میرا موراتی (Mira Murati)، مدیر ارشد فناوری شرکت اوپن‌ای‌آی (OpenAI)، قربانی طرح‌های فیشینگ این گروه شده‌اند.

پینک درینر در ادامه فعالیت‌های مجرمانه خود، اخیراً حدود ۴.۴ میلیون دلار توکن LINK را از یکی از دارندگان این دارایی دیجیتال سرقت کرده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته وقتی گروه هکری هم ارز دیجیتال استیک می‌کند! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.