کد خبر : 217239
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1403 - 10:27
دیدگاه‌ها برای نوار تیپ کشاورزی(توسعه کشاورزی با نوار تیپ آبیاری قطره ای) بسته هستند

نوار تیپ کشاورزی(توسعه کشاورزی با نوار تیپ آبیاری قطره ای)

نوار تیپ کشاورزی(توسعه کشاورزی با نوار تیپ آبیاری قطره ای)

نوار تیپ کشاورزی (Drip Tape)  یا نوار قطره چکانی

نوار تیپ کشاورزی (Drip Tape) لوله‌های انعطاف‌پذیر پلی‌اتیلنی هستند که روی سطح خود دارای سوراخ‌های کوچکی به فاصله‌های معین هستند.  قطرات آب از داخل این سوراخ‌ها که دریپر نیز نامیده می‌شوند، به‌صورت قطره‌قطره خارج می‌شود…

نوار تیپ کشاورزی (Drip Tape)  یا نوار قطره چکانی

نوار تیپ کشاورزی (Drip Tape) لوله‌های انعطاف‌پذیر پلی‌اتیلنی هستند که روی سطح خود دارای سوراخ‌های کوچکی به فاصله‌های معین هستند.  قطرات آب از داخل این سوراخ‌ها که دریپر نیز نامیده می‌شوند، به‌صورت قطره‌قطره خارج می‌شود.

طول عمر نوار تیپ

ضخامت در طول عمر نوار تیپ بسیار مورد اهمیت است، به طور مثال نمونه های که دارای ضخامت ۲۰۰ میکرون است تا ۱ سال قابل مصرف است که شرکت سانیا پلاستیک تا ۶ ماه آن را گارانتی می کند و در صورت ایجاد هر مشکلی برای کالا فروخته شده پاسخگو خواهد بود.

مزایای استفاده از نوار تیپ چیست؟

اگر از روش آبیاری قطره ای در زمین های کشاورزی خود استفاده نکنید حجم مصرف آب چندین برابر شده و محصولی که کشت کرده اید بار خوبی نمی دهد و سرانه بازده ای شما در هر هکتار به شدت کاهش پیدا می کند. پس اصلی ترین دلیل استفاده از نوار تیپ کاهش هزینه ها، کاهش انرژی، افزایش بازده ای و مصرف بسیار آسان و بدون زحمت آن است.

البته آبیاری زمین کشاورزی با نوار تیپ مزایای بسیار بیشتری دارد که عبارتند از :

  • از مهم ترین مزایایی این محصول می توان به مصرف بسیار آسان اعم از نصب، فرآیند آبیاری و انتقال آب، حمل و نقل آسان و وزن سبک آن اشاره کرد.
  • نصب آن با روش های دستی و حتی ماشینی امکان پذیر بوده و فرآیند نصب تا مصرف آن بسیار ساده و سریع است.
  • به دلیل تولید با مواد اولیه پلی اتیلنی رسوبات و جلبک بر روی سطح آن جذب نمی گردد.
  • این محصول برای مصرف روی خاک و زیر خاک طراحی و تولید شده و در بدترین شرایط هم برای آن مشکلی به وجود نمی آید. امکان نصب آن به صورت معلق در هوا هم امکان پذیر است.
  • تولید با مواد اولیه و افزودنی های مناسب باعث می شود تا نور خورشید (اشعه ماوراء بنفش)، سموم و دیگر مواد شیمیایی روی آن موثر نباشد.
  • به دلیل آبیاری هدفمند از رشد علف های هرز در سطح زمین جلوگیری می شود.

لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله‌ پلی اتیلن (PE)، که از گاز اتیلن ساخته شده‌اند، شامل یک طیف وسیع از لوله‌های ترموپلاستیکی هستند. انواع آن‌ها شامل چگالی پایین، پیوندی متقاطع، وزن مولکولی بالا، چگالی متوسط، وزن مولکولی فوق العاده بالا، کلریده شده و چگالی خطی پایین می‌شوند.

لوله پلی اتیلن، یک سیستم لوله پلاستیکی انعطاف‌پذیر است که برای انتقال مایعات و گازها استفاده می‌شود. این نوع لوله به تدریج به عنوان یک گزینه محبوب برای جایگزینی زیرساخت‌های قدیمی مانند لوله‌های بتنی یا فولادی مطرح می‌شود به دلیل ویژگی‌های ترموپلاستیکی آن. ترکیب نفوذ ناپذیری و پیوند مولکولی قوی آن، آن را به یک گزینه ایده‌آل برای برنامه‌های فشار قوی تبدیل می‌کند. 

کاربرد لوله پلی اتیلن

از جمله کاربری‌های حال حاضر لوله پلی اتیلن می‌توان انتقال آب (سیستم‌های آبرسانی، آبیاری تحت فشار و …) ، انتقال و جابجایی سیالات شیمیایی، سیالات خنک‌کننده و گرم کننده، استفاده به عنوان پوشش محافظ و عایق کابل‌های برق و فیبر نوری و مصارف گوناگون و مختلف دیگر را نام برد.

اتصالات پلی اتیلن در واقع قطعات و تجهیزاتی هستند که در تاسیسات و خطوط لوله‌کشی به کار برده می‌شوند. در واقع هدف استفاده از این اتصالات تغییر در میزان قطر لوله‌کشی، ایجاد تغییر در میزان دبی مایع جریان یافته در لوله، اتصال لوله‌ها به هم و تغیر در زاویه‌ای که سیال در حال حرکت می باشد.

ارائه انواع تجهیزات و لوازم مورد استفاده در آبیاری زمین های زراعی یکی از خدماتی است که یامور تجهیز در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. در صورتی که قصد تهیه نوار تیپ آبیاری، استخر پلیمری کشاورزی و دیگر تجهیزات آبیاری یا ذخیره سازی آب را دارید می توانید از طریق تماس با ما نسبت به سفارش و خرید این تجهیزات اقدام کنید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.