کد خبر : 217499
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 12:01
دیدگاه‌ها برای شرح کامل مهمترین مراحل کاشت مو + زمان بهبودی بسته هستند

شرح کامل مهمترین مراحل کاشت مو + زمان بهبودی

شرح کامل مهمترین مراحل کاشت مو + زمان بهبودی

برای انجام شدن فرایند کاشت مو نیاز است که گام‌هایی مانند اماده‌سازی ناحیه بانک مو و برداشت گرافت‌ها و… به درستی انجام شوند. امروزه در دنیای پزشکی و زیبایی، پیشرفت‌های بسیار سبب راحتی عمل‌های مختلف شده اند. درباره فرایند کاشت مو نیز این قاعده صادق است. روش‌های کاشت مو جدید کمترین میزان تهاجم را دارند

برای انجام شدن فرایند کاشت مو نیاز است که گام‌هایی مانند اماده‌سازی ناحیه بانک مو و برداشت گرافت‌ها و به درستی انجام شوند. امروزه در دنیای پزشکی و زیبایی، پیشرفت‌های بسیار سبب راحتی عمل‌های مختلف شده اند. درباره فرایند کاشت مو نیز این قاعده صادق است. روش‌های کاشت مو جدید کمترین میزان تهاجم را دارند و افراد می‌توانند بلافاصله به خانه برگردند و کار سبک انجام دهند. در ادامه مطلب قصد داریم به شرح کامل مراحل کاشت مو بپردازیم. آیا برای شما هم سوال است که چگونه پوست بی‌موی افراد تا این اندازه پرمو می‌شود؟

مهم‌ترین مراحل کاشت مو

انجام درست فرایند کاشت مو نیازمند پشت سر گذاشتن بی‌نقص مراحل مختلف آن است که باید توسط بهترین کلینیک کاشت مو در تهران انجام شود. در ادامه مطلب به تمامی این مراحل با جزئیات کامل اشاره خواهیم کرد.

ناحیه بانک مو باید آماده شود!

در گذشته برای آغاز فرایند کاشت مو، ابتدا فرایند تراشیدن مو‌های محل اهدا کننده انجام می‌شد. اما امروزه این اتفاق رخ نمی‌دهد. بانک مو که به عنوان منطقه اهدا کننده از آن یاد می‌شود، محل برداشت گرافت‌های مو است. این مرحله معمولا در فاصله بین دو گوش و یا پشت سر قرار دارد. چرا که مقاومت این ناحیه نسبت به ریزش بسیار بالاست. ابتدا نیاز است که یک ماده بی‌حسی به این ناحیه تزریق شود. سپس دقیقا مشخص می‌شود که ناحیه برداشت کجاست.

استخراج گرافت از بانک مو

در این مرحله با استفاده از ابزارهای تخصص باید بافتی که حاوی فولیکول‌های مو است استخراج شود. کمی قبل‌تر به این مهم اشاره کردیم که این ناحیه دارای مقاومت بالایی نسبت به ریزش می‌باشد. ابزار‌های تخصصی که در این مسیر استفاده می‌شوند، مانع از بروز زخم و اسکار در پوست سر شما می‌شوند. به طوری که حداقل میزان آسیب به پوست سر شما در زمان برداشت گرافت می‌رسد. طی فرایند کاشت موی میکروفیت، اطراف هر گرافت به اندازه یک سر سوزن جراحت پیدا می‌کند و تنها عارضه‌های این کار برخی نقطه‌های قرمز هستند. نقطه‌های قرمزی که سریعا بهبودی پیدا می‌کنند.

محل کاشت مو باید آماده شود.

ناحیه گیرنده در این بخش با ماده بی‌حسی، برای پیش برد فرایند کاشت مو بی‌حس می‌شود. سپس نوبت به ایجاد برش‌های کوچک با سوزن‌هایی بسیار نازک می‌رسد. این کار برای قراردادن فولیکول‌های مو ضرورت دارد. مطمئن باشید که رگ‌های خونی این ناحیه کوچکترین آسیبی قرار نیست ببینند. اهمیت این مرحله در این است که برش‌های ایجاد شده قرار است زاویه و جهت رشد مو‌ها را مشخص کنند.

آخرین گام کاشت مو

بعد از انجام تمامی مراحل قبلی، حال نوبت به این می‌رسد که پیوند گرافت‌ها در پوست سر ایجاد شود. برای این کار گرافت‌های واحد فولیکولی در جراحت‌های کوچکی که با دنباله‌ای نامنظم ایجاد شده اند، قرار داده می‌شوند. در روی خط رویش مو از گرافت‌هایی بسیار کوچک و برای قسمت‌های پشت سر از گرافت‌های بزرگتر استفاده می‌شود. سوالی که بسیاری از افراد مطرح می‌کنند این است که بعد از کاشت مو چقدر طول می‌کشد که کاملا بهبودی پیدا کنیم؟ به این مهم در ادامه اشاره خواهیم کرد.

زمان بهبودی بعد از کاشت مو

این موردی است که بسیاری از افراد درباره آن سوال دارند. درست است که کاشت مو یک عمل جراحی تلقی می‌شود. اما به هیچ وجه در این عمل جراحی خبری از جراحت‌های بزرگ و تهاجم‌های زیاد نیست. این عمل هم اکنون در دسته عمل‌های سرپایی تلقی می‌شود. به طوری که افراد بعد از انجام آن می‌توانند به خانه خود بروند و کارهای سبک خود را از سر بگیرند. البته بهتر است که فردی در مسیر برگشت به خانه همراه شما باشد. چرا که بی‌حسی موضعی ممکن است کار را برای شما درصورت بازگشت تنها به خانه سخت کند. برخی عوارض جانبی محدود ممکن است سراغ شما بیایند. برای نمونه می‌توان به کبودی و یا تورم اشاره کرد. اما این را بدانید که حداکثر تا یک هفته بعد هم این عوارض از بین خواهند رفت. نباید در این بازه زمانی به فعالیت‌هایی که این عوارض را تشدید می‌کنند بروید. ضمنا درباره اینکه چه زمانی می‌توانید سر خود را بشویید، بهتر است با پزشک مشورت کنید. نکته دارای اهمیت دیگری که باید بدانید، عدم قرارگیری پوست سر دربرابر عواملی مانند نور آفتاب و نیز انواع عفونت هاست. هرچه به توصیه­های پزشک بیشتر توجه کنید، احتمال موفقیت عمل هم بیشتر خواهد بود. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.