کد خبر : 216924
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1403 - 9:30
دیدگاه‌ها برای حمله طرفداران طلا به بیت کوین در پی رکوردشکنی ارزش این فلز گرانبها! بسته هستند

حمله طرفداران طلا به بیت کوین در پی رکوردشکنی ارزش این فلز گرانبها!

حمله طرفداران طلا به بیت کوین در پی رکوردشکنی ارزش این فلز گرانبها!

زمان مطالعه: 3 دقیقه در پی رسیدن قیمت‌ طلا به بالاترین سطح تاریخی خود، طرفداران و سرمایه‌گذاران این فلز گران‌بها شروع به طعنه زدن به طرفداران بیت ‌کوین کرده‌‌اند. به گزارش گروه طلای هارتفورد آمریکا (American Hartford Gold Group)، ارزش طلا در تاریخ ۳ آوریل به بالاترین سطح خود، یعنی ۲۳۰۴ دلار به ازای هر

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در پی رسیدن قیمت‌ طلا به بالاترین سطح تاریخی خود، طرفداران و سرمایه‌گذاران این فلز گران‌بها شروع به طعنه زدن به طرفداران بیت ‌کوین کرده‌‌اند.

به گزارش گروه طلای هارتفورد آمریکا (American Hartford Gold Group)، ارزش طلا در تاریخ ۳ آوریل به بالاترین سطح خود، یعنی ۲۳۰۴ دلار به ازای هر اونس رسید و افزایش ۱۱.۵ درصدی را از زمان شروع سال جدید میلادی به ثبت رساند.

یکی از استراتژیست‌های صندوق سرمایه‌گذاری هارتفورد در این باره گفت:

قیمت طلا در اواسط فوریه شروع به رشد کرد و از حدود ۲ هزار دلار برای هر اونس به بیش از ۲۲۰۰ دلار در اواخر مارس رسید. قیمت این فلز گران‌بها به دلیل گسترش تنش‌های جهانی، عدم اطمینان در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره و دلار‌زدایی افزایش یافت.

پیتر شیف، از طرفداران سرسخت طلا و منتقد بیت کوین هم در پستی عنوان کرده که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ تا این لحظه، قیمت بیت کوین ۷ درصد کاهش داشته، در حالی که قیمت نقره و طلا به ترتیب ۸.۷ درصد و ۳.۴ درصد افزایش یافته است.

او می‌گوید:

اعداد گویای همه چیز هستند.

با این حال، نکته‌‌ای که باید در پاسخ به شیف گفت، این است که تنها ۳ روز از سه ماهه دوم سال گذشته و اگر عملکرد دارایی‌ها از شروع سال را بررسی کنیم، مشاهده می‌شود که قیمت بیت کوین با رشدی ۵۵ درصدی، ۵ برابر بیشتر از قیمت طلا رشد کرده است.

شیف در پست دیگری به کاربران توصیه کرد که آخرین فرصت برای فروش بیت کوین و خرید مقداری طلا و نقره با قیمت‌های مطلوب را از دست ندهند.

او مدعی شد:

اگر این کار را نکنید، باید از فقیر ماندن لذت ببرید.

یکی از کاربران در پاسخ به وی با طعنه گفت:

مردم ۶۰ سال دیگر فرصت ندارند تا منتظر بمانند بلکه طلا ۱۵۰۰ دلار دیگر افزایش یابد.

چارلی موریس، تحلیلگر و محقق بایت‌تری (Bytetree) نیز در پستی به بیت کوین طعنه زد و اظهار داشت که قیمت طلا «بدون مصرف برق» به بالاترین حد خود رسیده است.

با این حال، دانیل باتن، متخصص محیط زیست، اشاره کرد که انرژی مورد نیاز برای استخراج طلا بیشتر از سوخت‌های فسیلی تأمین می‌شود و تأثیر زیست‌محیطی مخرب‌تری نسبت به استخراج بیت‌کوین دارد.

بردی سونسون، یکی از بنیانگذاران سوان (Swan) نیز در پاسخ به موریس گفت:

چطور می‌توان یک طرفدار طلا بود و از فرایند استخراج آن اطلاع نداشت؟

در راستای رقابت طلا و بیت کوین گفتنی است، ۱۴ صندوق ETF طلا از ابتدای سال تا اواسط فوریه، ۲.۴ میلیارد دلار خروجی داشته‌اند، اما در مقابل، صندوق‌های ETF بیت کوین در مدت مشابه ۳.۸۹ میلیارد دلار ورودی را به ثبت رسانده‌اند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته حمله طرفداران طلا به بیت کوین در پی رکوردشکنی ارزش این فلز گرانبها! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.