کد خبر : 217882
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 17:08
دیدگاه‌ها برای چرا شارژر گوشی من صدا می دهد؟ بسته هستند

چرا شارژر گوشی من صدا می دهد؟

چرا شارژر گوشی من صدا می دهد؟

مشکل صدا دادن شارژر موبایل رایج تر از آن چیزی است که فکر می کنید. افرادی که شنوایی بهتر از حد متوسط ​​دارند به شما خواهند گفت که بسیاری از شارژر موبایل و سایر منابع تغذیه USB در هنگام استفاده نوعی نویز تولید می کنند. این صدا گاهی اوقات مانند صدای ترقه کوچک، یک هیس، یک

مشکل صدا دادن شارژر موبایل رایج تر از آن چیزی است که فکر می کنید. افرادی که شنوایی بهتر از حد متوسط ​​دارند به شما خواهند گفت که بسیاری از شارژر موبایل و سایر منابع تغذیه USB در هنگام استفاده نوعی نویز تولید می کنند. این صدا گاهی اوقات مانند صدای ترقه کوچک، یک هیس، یک زمزمه، یا یک جیغ بلند است. در موارد نادر ممکن است مانند صدای تکرار شونده “وی-وی-وی-وی” به نظر برسد. ممکن است متوجه چنین چیزی شده باشید.

شارژر تلفنی که صدایی با صدای بلند ایجاد می‌کند می‌تواند به طور بالقوه خطرناک باشد، زیرا می‌تواند نشانه‌ای از مشکل در شارژر یا دستگاهی باشد که برای شارژ از آن استفاده می‌شود. اگر شارژر صدایی با صدای بلند تولید می کند، توصیه می شود استفاده از آن را متوقف کرده و بلافاصله آن را از پریز جدا کنید. ادامه استفاده از شارژری که صدای عجیبی تولید می کند می تواند خطر ایمنی داشته باشد و ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند. در ادامه علت این اتفاق و خطرات آن را بیان خواهی کرد.

اصلا چرا این اتفاق می افتد؟

با توجه به اینکه هیچ قطعه متحرکی در شارژر گوشی وجود ندارد، ممکن است از خود بپرسید که چگونه ممکن است شارژر صدا ایجاد کند. پاسخ ساده است و همه اینها بخشی از نحوه عملکرد شارژر تلفن است.

جریان به صورت 110 ولت و جریان متناوب وارد شارژر می شود. این استاندارد برای قدرت در ایالات متحده و در سراسر آمریکای شمالی است. از طرف دیگر گوشی شما به 5 ولت جریان مستقیم نیاز دارد. تمام هدف شارژر تبدیل یک ولتاژ به ولتاژ دیگر یا یک جریان به جریان دیگر است.

(اکنون تفاوت بین جریان متناوب و مستقیم موضوع یک مقاله کاملاً متفاوت است، اما احتمالاً کافی است به این نکته اشاره کنیم که باتری ها با جریان مستقیم شارژ می شوند و جریان متناوب برای خطوط برق طولانی مورد نیاز است.)

اگر دوشاخه، کانکتور USB و پوسته پلاستیکی را بردارید، دو چیز در داخل شارژر گوشی باقی می‌ماند. یک ترانسفورماتور وجود دارد که ولتاژ را تا حد نیاز دستگاه کاهش می دهد. همچنین یک یکسو کننده وجود دارد که جریان AC را به جریان DC تبدیل می کند. به غیر از چند بیت دیگر، این تمام چیزی است که وجود دارد.

مشکل صدا دادن ممکن است برای هر نوع شارژری اتفاق بیفتد. پس اهمیت ندارد قیمت شارژر موبایل سامسونگ شما چقدر باشد، اگر آن را از مرکز باتری تهیه نکرده باشید ممکن است بامشکلاتی همچون درست کار نکردن یا صدا دادن هنگام کار کردن مواجه شوید.

 

چرا شارژر گوشی من صدا می دهد؟

صدا چگونه اتفاق می افتد

از آنجایی که جریان متناوب با فرکانس 60 هرتز (60 سیکل در ثانیه) وارد می شود، می تواند ارتعاشات درون ترانسفورماتور را با تغییر جریان ایجاد کند. ممکن است موارد مشابهی در یکسو کننده رخ دهد. نتیجه می تواند صدای خش خش، جیرجیر، جیغ یا چیزی شبیه به لغزش کمربند باشد. ممکن است منطقی نباشد که قطعاتی که حرکت نمی کنند بتوانند این صداها را ایجاد کنند، اما می توانند چون خود انرژی در حال حرکت است.

افراد مختلف می توانند صدا را متفاوت تفسیر کنند زیرا معمولاً ارتعاشات در فرکانس های مختلف وجود دارد. افراد مسن تر بیشتر احتمال دارد صدای خش خش یا چیزی شبیه صدای گاز را بشنوند، در حالی که افراد جوان تر به احتمال زیاد صدای جیغ را می شنوند.

به طور کلی، شارژرها نوعی چسب در خود دارند تا به حداقل رساندن لرزش کمک کنند. با گذشت زمان این لرزشگیرها کارایی کمتری دارند. بنابراین احتمالاً در شارژرهای قدیمی به جای شارژرهای جدید، این مشکل را خواهید داشت. همچنین، شارژرهای بزرگ کمتر با این مشکل مواجه می‌شوند، زیرا فضای بیشتری برای مواد ضد لرزش وجود دارد.

دلایل ایجاد صدا در شارژر

1. شارژر آسیب دیده یا معیوب است: شارژری که آسیب دیده یا معیوب است ممکن است هنگام تلاش برای شارژ یک دستگاه صداهای عجیبی ایجاد کند.
2. شارژر برای شارژ دستگاهی با نیاز برق بالا استفاده می شود: اگر از شارژر برای شارژ دستگاهی با نیاز برق بالا مانند تبلت یا لپ تاپ استفاده می شود، ممکن است هنگام کار صدای بلندتری ایجاد کند. برای ارائه سطح بالاتری از قدرت شارژ.
3. شارژر برای شارژ چندین دستگاه به طور همزمان استفاده می شود: استفاده از شارژر برای شارژ همزمان چندین دستگاه می تواند به شارژر فشار وارد کند و باعث ایجاد صدا در آن شود.

 

چرا شارژر گوشی من صدا می دهد؟

آیا این یک مشکل است؟ آیا حتی بی خطر است؟

به طور کلی، صدایی که از شارژر می آید یک مشکل حاد نیست. اگر صدای تروق بیشتری می شنوید، می تواند نشان دهنده یک مشکل باشد اما به احتمال زیاد اینطور نیست. به طور کلی به این معنی است که شارژر قدیمی شده است یا اینکه در وهله اول واقعاً خوب ساخته نشده است.

اگر شارژر شما از هر نوع مشکلی برای شما ایجاد می کند، به خصوص اگر سر و صدا شما را آزار می دهد، باید آن را تعویض کنید. شارژر ایفون، سامسونگ و یا هر برند دیگری را از مرکز باتری خرید می‌کنید اطمینان خواهید داشت که بهترین است. برای خرید شارژر موبایل به مرکز باتری با آدرس https://batterys.org/product-category/charger-cable/ مراجعه کنید

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.