کد خبر : 217182
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1403 - 11:01
دیدگاه‌ها برای بازار لوازم خانگی در جنوب کشور بسته هستند

بازار لوازم خانگی در جنوب کشور

بازار لوازم خانگی در جنوب کشور

بازار لوازم خانگی در جنوب کشور متاثر از صنعت لوازم خانگی آسیا و اقیانوسیه است که البته بازاری پراکنده دارد. زیرا شرکت های تولیدی یک محیط بازار بالقوه مخرب در منطقه آسیا و اقیانوسیه ایجاد کرده اند. ضمنا افزایش جمعیت شهری و خانواده های طبقه متوسط منجر به هجوم دستگاه های ارزان قیمت به بازار

بازار لوازم خانگی در جنوب کشور متاثر از صنعت لوازم خانگی آسیا و اقیانوسیه است که البته بازاری پراکنده دارد. زیرا شرکت های تولیدی یک محیط بازار بالقوه مخرب در منطقه آسیا و اقیانوسیه ایجاد کرده اند. ضمنا افزایش جمعیت شهری و خانواده های طبقه متوسط منجر به هجوم دستگاه های ارزان قیمت به بازار شده است.

بازار لوازم خانگی در جنوب کشور

در بازار جنوب کشورمان، برندهای چینی از نظر حجم پیشتاز هستند، ولی برندهای آمریکایی و اروپایی رشد چندانی ندارند و محدودیت وجود دارد. البته مسائل دیگری نیز در رشد برندهای چینی دخیل است. اما به صورت کلی می توان گفت بازیگران اصلی لوازم خانگی در جنوب کشور، ال‌جی الکترونیکس، حایر، سامسونگ الکترونیکس، شرکت ویرپول و بوش هستند. ولی آنچه مهم و ضروری است، توجه به محصولات است که خریداران باید آن را مدنظر قرار دهند. عموما محصولات ورودی از درگاه جنوب کشور کیفیت بالایی دارند، اما بعضا دیده می شود که لوازم خانگی با کیفیت پایین نیز در بازار عرضه شده که مورد پسند مشتریان نیست. بنابراین بیشتر وارد کنندگان توصیه دارند که خرید از مراکز مطمئن، باید در الویت اصلی خریداران قرار گیرد.

روند بازار صنعت لوازم خانگی در جنوب کشور

به طور کلی، نرخ بالای شهرنشینی و تقاضای روز افزون، به رشد این بازارها کمک می کند. همانطور که گفته شد، تولیدکنندگان چینی و کره ای سهم بازار قابل توجهی در منطقه آسیا و اقیانوسیه دارند و کشور ماهم تحت تاثیر این بازار قرار گرفته است. از سویی دیگر، بهره وری انرژی در اولویت مصرف کنندگان قرار گرفته و مصرف کنندگان مایل به تجربه راحتی استفاده از فناوری موجود در بازار هستند. همچنین، اختراعات دوستدار محیط زیست در شکل گیری بازار لوازم خانگی در این منطقه نیز از اهمیت بالایی برخوردار شده است و امروزه مشتریان تمام جوانب را در خرید لوازم خانگی در نظر می گیرند. چنین شرایطی ورود محصولات اروپایی و آمریکایی را نیز ( هر چند به صورت محدود) به بازار جنوب کشور رونق بخشیده که به نوبه خود جای تامل دارد. زیرا محصولات اروپایی و آمریکایی تراز بالایی از کیفیت را ارائه می دهند و هر مشتری خواهان آن است.

نکته مهم در بازار جنوب کشور دسترسی بهتر به روند فعلی بازار نیز عنوان می شود. بازیگران بزرگ بازار در حال سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه هستند تا برنامه‌های هوشمندی را ارائه کنند که منجر به رشد لوازم خانگی هوشمند در بازار شود. از طرفی، تشویق به استفاده از لوازم هوشمند بیش از پیش ظهور کرده که نشان از گام متفاوت است. متخصصان این حوزه اذعان دارند که افراد زیادی نیز مایل به سرمایه گذاری روی لوازم خانگی هوشمند هستند که راحتی استفاده را به ارمغان می آورد. بر همین اساس تحلیل گران معتقدند که، در نظر گرفتن ترجیحات مصرف‌کننده و طرح‌های ابتکاری و نوآورانه همراه با فروش جایگزین، راه را برای جایگزینی لوازم هوشمندتر با دستگاه‌های معمولی هموار و این امر رشد بازار را تحریک می‌کند.

اندازه بازار لوازم خانگی آسیا-اقیانوسیه در سال 1402 257.48 میلیارد دلار تخمین زده می شود و انتظار می رود تا سال 1407 به 327.52 میلیارد دلار برسد که با رشد CAGR 4.93 درصدی در دوره پیش بینی شده (1402-1407) نمایان گر تحولات قابل ملاحضه ای است. شایان ذکر است که کشورهای در حال توسعه بر بازار تسلط دارند. به عنوان مثال در منطقه آسیا و اقیانوسیه که تقریبا درگاه اصلی ورود محصولات خارجی به کشورمان است، به رسمیت شناختن برندها روند صعودی دارد و شرکت هایی که با توسعه محصولات مطابق با سلیقه و ترجیحات مصرف کنندگان در بازارهای توسعه یافته، تقاضا را برآورده می کنند. نکته حائز اهمیت که نباید آن را فراموش کرد تاثیر کووید 19 بود. در مرحله اولیه COVID-19، به دلیل اختلالات زنجیره تامین، بازار به دلیل توقف در خدمات تولید و توزیع ضررهایی را تجربه کرده است. بعداً به دلیل قرنطینه و فرهنگ کار از خانه، تقاضا برای لوازم خانگی افزایش یافت. پس از کووید، بازار با توجه به نوسانات تقاضای فصلی رشد تدریجی را تجربه می کند.

تحلیل بازار لوازم خانگی و آخرین روندها

بازار بسیار رقابتی است و چندین بازیگر کلیدی برای سهم بیشتری از بازار با هم رقابت می کنند. این شرکت ها به طور مداوم بر نوآوری محصول، پیشرفت های تکنولوژیکی و مشارکت های استراتژیک برای به دست آوردن مزیت رقابتی و گسترش پایگاه مشتریان خود تمرکز می کنند. از نظر آخرین روندها، تقاضای فزاینده ای برای لوازم برقی کارآمد با ردپای کربن کمتر وجود دارد. علاوه بر این، تقاضا برای لوازم خانگی با ویژگی‌های پیشرفته مانند کنترل صدا، تنظیمات شخصی‌سازی شده و قابلیت‌های تشخیص نیز در حال افزایش است. بازار همچنین شاهد تمایل روزافزون به لوازمی که از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و مکمل طراحی های داخلی مدرن هستند، است. به طور کلی، انتظار می‌رود بازار لوازم خانگی به مسیر رشد خود ادامه دهد، که ناشی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی، تغییر ترجیحات مصرف‌کننده و افزایش آگاهی در مورد حفظ انرژی و پایداری محیط‌ زیست است.

بازار لوازم خانگی در سال های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. تغییر الگوهای سبک زندگی و راحتی ارائه شده توسط این لوازم به این رشد کمک کرده است. انتظار می رود که بازار در آینده به گسترش خود ادامه دهد، که ناشی از روند رو به رشد شهرنشینی و مدرنیزاسیون در سراسر جهان است و کشور ما نیز از این قائده مستثنا نیست. علاوه بر این، پیشرفت‌های فناوری، مانند لوازم خانگی هوشمند و محصولات با انرژی کارآمد، به رشد بازار بیشتر دامن می‌زند. چشم انداز آینده بازار لوازم خانگی امیدوارکننده به نظر می رسد، زیرا پیش بینی می شود منطقه آسیا و اقیانوسیه به دلیل شهرنشینی سریع و افزایش جمعیت طبقه متوسط، شاهد بالاترین رشد در این حوزه باشد. زیرا منطقه شهری بخش قابل توجهی از کل درآمد را در بازار لوازم خانگی به خود اختصاص داده است.

نیاز روزافزون به مدرن سازی خانه با محصولات، تقاضا برای لوازم شخصی‌سازی‌شده را تسریع کرده است که مضمون کلی خانه را تکمیل کرده و نیازهای عملی خانوار را برآورده می‌کند. مصرف کنندگان لوازمی را می خواهند که متناسب با نیازها و ترجیحات خاص آنها باشد، مانند وسایلی که می تواند با دکوراسیون آشپزخانه آنها همسویی و یا ویژگی ها و عملکردهای منحصر به فرد داشته باشد. افزایش نفوذ کانال‌های توزیع مانند فروشگاه‌های تخصصی، فروشگاه‌های تجاری، تجارت الکترونیک، بازار جهانی لوازم خانگی را به جلو می‌برد. عرضه منظم محصولات جدید و معرفی ویژگی های پیشرفته و نوآورانه در لوازم خانگی، مصرف کنندگان را جذب می کند و فروش لوازم خانگی را افزایش می دهد. به جرأت می توان گفت، بازار لوازم خانگی در چند دهه اخیر به طور پیوسته رشد کرده است و تقاضای مصرف کنندگان برای لوازم که راحتی ایجاد می کنند و صرفه جویی در زمان را می توانند ارائه دهد، افزایش یافته است.تقاضا برای یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، تهویه مطبوع و پاک کننده و … به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

آگاهی مصرف کنندگان از لوازم برقی کارآمد نیز به رشد بازار کمک کرده است. تولیدکنندگان با عرضه انواع لوازم کم مصرف که نه تنها نیازهای مصرف کنندگان را برآورده می کنند و به آنها کمک می کند در هزینه های انرژی صرفه جویی کنند، پاسخ داده اند.

کانال توزیع لوازم خانگی در جنوب کشور

بر اساس کانال توزیع، بخش فروشگاه های تخصصی در سال 2022 بر بازار جهانی لوازم خانگی تسلط یافت. حضور گسترده فروشگاه های الکترونیکی در مناطق توسعه یافته و در حال توسعه، به محبوبیت بیشتر این فروشگاه ها در بین مصرف کنندگان منجر شده است. در دسترس بودن طیف وسیعی از محصولات و برندها همراه با تخفیفات ویژه و راهنمایی فروشنده در فروشگاه ها، فرآیند خرید و نصب را برای مصرف کنندگان آسان می کند و از این رو رشد این بخش در چند دهه گذشته رشد چشمگیری داشته است.

از سوی دیگر، انتظار می رود تجارت الکترونیک فرصت طلب ترین بخش در طول دوره پیش بینی باشد. استقبال روزافزون از تلفن های هوشمند، ضریب نفوذ روزافزون اینترنت، افزایش سرمایه گذاری تولیدکنندگان در کانال های توزیع دیجیتال، تخفیف های هنگفت، سیاست های بازگشت آسان و جایگزینی پلتفرم های تجارت الکترونیک، و تحویل سریع درب منزل از بارزترین عواملی هستند که باعث می شوند رشد بخش تجارت الکترونیک در بازار جهانی لوازم خانگی تداومی باشد. بر اساس گزارش اتحادیه بین المللی مخابرات، حدود 64 درصد از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی دارند. انتظار می رود این جمعیت در دوره پیش بینی رشد قابل توجهی داشته باشد. بنابراین انتظار می رود بازار در سال های آینده رشد قابل توجهی داشته باشد.

از همین رو می توان نتیجه گرفت، عوامل اصلی رشد بازار لوازم خانگی در جنوب کشور به دلیل افزایش دسترسی به محصولات مورد اطمینان، افزایش استانداردهای زندگی، میل به راحتی و خرید آسان (خرید از سایت های معتبر) است. همچنین، هزینه های کمتر برای مصرف کننده محصولات، باعث افزایش تقاضا برای لوازم خانگی مختلف می شود. استقبال روزافزون از لوازم هوشمند یکی از روندهای کلیدی در بازار لوازم خانگی است. افرادی که کار می کنند و زمان کمتری برای اختصاص دادن منظم به کارهای خانه دارند و برای کاهش کار دستی و صرفه جویی در وقت، لوازم خانگی را ترجیح می دهند که کارهای موجود را از دوش آنها بردارد. بنابراین بدیهی است که لوازم خانگی وارد شده و موجود در جنوب کشور با استقبال زیادی مواجه شود. محصولات وارد شده کیفیت و قابلیت های مناسب را دارند و با کمترین هزینه زمانی و حمل و نقل به دست مصرف کننده می رسند.

در آینده نزدیک نیز انتظار می‌رود بازار لوازم خانگی در جنوب کشور به سمت استفاده از فناوری‌های جدید مختلف در لوازم خانگی مانند هوش مصنوعی، AR/VR، اینترنت اشیاء و روباتیک برود که حتی رشد بازار جهانی لوازم خانگی را افزایش دهد. همچنین انتظار این است که این روند ادامه پیدا کند و جنوب کشور به درگاه ورود وسایل بیشتری که به اینترنت متصل شده و در خانه‌های هوشمند را بوجود می آورند، شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.