کد خبر : 209874
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اسفند 1401 - 15:48
دیدگاه‌ها برای موثرترین روش های درمان آپنه خواب بسته هستند

موثرترین روش های درمان آپنه خواب

موثرترین روش های درمان آپنه خواب

آپنه خواب اختلالی است که باعث قطع تنفس در هنگام خواب می شود. مغز سعی می کند با بیدار کردن فرد برای نفس کشیدن از او محافظت کند، اما این کار مانع از خواب آرام و سالم می شود. با گذشت زمان، این وضعیت می تواند عوارض جدی را ایجاد کند. با این حال، این

آپنه خواب اختلالی است که باعث قطع تنفس در هنگام خواب می شود. مغز سعی می کند با بیدار کردن فرد برای نفس کشیدن از او محافظت کند، اما این کار مانع از خواب آرام و سالم می شود. با گذشت زمان، این وضعیت می تواند عوارض جدی را ایجاد کند. با این حال، این وضعیت اغلب با رعایت دقیق درمان های تجویز شده قابل کنترل است. روش های درمانی مختلفی برای رفع عارضه آپنه خواب وجود دارد. در این مطلب به بررسی اطلاعاتی درباره آپنه خواب، روش های درمان و راه های پیشگیری از بروز این عارضه می پردازیم.

آپنه خواب چیست

فردی که به بیماری آپنه خواب دچار شده است، هنگام خوابیدن با مشکل قطع تنفس مواجه می شود. به عبارتی در صورتی که راه هوایی و تنفسی شما مسدود باشد، دچار عارضه آپنه خواب می شوید. قطع تنفس منجر به جلوگیری از خواب آرام می شود. به علاوه، آپنه باعث بروز استرس و مشکل قلبی در طولانی مدت است. بنابراین، باید به دنبال راهی برای مقابله با این بیماری باشید. تغییر سبک زندگی می تواند تاحدودی علائم آپنه خواب را کاهش دهد. شما می توانید با ورزش، قطع مصرف الکل و سیگار و خوابیدن به پهلو مانع بروز آپنه خواب شوید.

روش های درمان آپنه خواب

نیمی از افراد در دنیا با مشکلات مربوط به خواب مواجه هستند. بیشتر ما با مشکل بدخوابی مواجه هستیم. اما بدخوابی به چه علت بروز پیدا می کند؟ یکی از علت های بروز بی خوابی، عارضه آپنه خواب است.. خوشبختانه این عارضه قابل درمان است. امروزه، از دستگاه های پیشرفته برای درمان آپنه خواب استفاده می شود. هر کدام از دستگاه های مورد استفاده برای درمان آپنه خواب مزایایی دارند.

موثرترین روش های درمان آپنه خواب

·       دستگاه CPAPرسمد

آپنه انسدادی خواب (OSA) زمانی رخ می دهد که ماهیچه های گلو به اندازه کافی شل می شوند و بافت های نرم، راه تنفسی را مسدود می کنند. دستگاه فشار مثبت (CPAP)  رایج ترین و مطمئن ترین روش برای درمان عارضه آپنه خواب است.  دستگاه کمک تنفسی cpap از طریق ماسکی که هنگام خواب روی صورت قرار می گیرد، جریان ثابتی از هوا را عبور می‌ دهد و راه تنفسی شما را باز نگه می دارد. به علاوه، دستگاه سی پپ به شما کمک می کند که بهتر بخوابید و کمتر خروپف کنید.

 

  • دستگاه BiPAPرسمد
    دستگاه BiPAP فشار مثبت یکی دیگر از تجهیزات لازم برای درمان آپنه خواب است. دستگاه بای پپ می تواند مجاری تنفسی را باز نگه دارد. این دستگاه تنفسی برخلاف سی پپ، همیشه باعث ایجاد فشار ثابت و یکسان نمی شود و می تواند سطوح مختلفی از فشار هوا را ارائه دهد. دستگاه بای پپ قادر است که دو سطح از فشار هوا را ارائه دهد. اگر می خواهید خواب بهتر و راحت تری داشته باشید و از بروز عوارض آپنه خواب جلوگیری کنید به شما خرید دستگاه بای پپ رسمد را پیشنهاد می کنیم.

راهکارهایی برای کاهش وقفه تنفسی در خواب

شما می توانید از بروز عارضه وقفه تنفسی جلوگیری کنید. جلوگیری از این عارضه با روش های درمانی مختلف امکان پذیر است. برخی از رویکردهای غیرپزشکی می توانند آپنه انسدادی خواب را بهبود ببخشند. این روش ها می توانند آپنه خواب را تا حدودی کاهش دهند. از راهکارهای موثر برای کاهش وقفه تنفسی در خواب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به پهلو خوابیدن: یکی از ساده ترین راهکارها برای کاهش وقفه تنفسی، به پهلو خوابیدن است. خوابیدن به پشت می تواند باعث افزایش احتمال بروز عارضه آپنه شود چرا که خوابیدن به پشت باعث می شود که راه هوایی و تنفسی شما باریک شود. خوابیدن روی شکم هم خوب نیست و باعث قطع تنفس می شود. بنابراین بهترین راه به پهلو خوابیدن است.
  • کاهش وزن: اگر چاق هستید، باید به دنبال راهی برای کاهش وزن باشید. کاهش وزن می تواند به صورت قابل توجهی احتمال ابتلا به آپنه را کاهش دهد. پس اگر به دنبال پیشگیری آپنه هستید، کاهش وزن را به شما پیشنهاد می کنیم.
  • ترک سیگار: سیگار کشیدن باعث افزایش التهاب در مجاری تنفسی و گلو می شود. بنابراین، یکی از راه های پیشگیری از آپنه، ترک مصرف سیگار است.

موثرترین روش های درمان آپنه خواب

  • ورزش: ورزش می تواند آپنه خواب را کاهش دهد و هوشیاری و انرژی شما را در طول روز بهبود ببخشد. ورزش های هوازی، تمرینات مقاومتی و یوگا، عضلات مجاری تنفسی را تقویت و تنفس را بهبود می بخشند. حدود 150 دقیقه در هفته ورزش کنید.
  • ترک مصرف الکل و داروهای ضد اضطراب: از مصرف الکل، داروهای ضد اضطراب و سایر داروهای آرام بخش بخصوص قبل از خواب خودداری کنید. این داروها باعث شل شدن عضلات گلو و ایجاد اختلال در عملکرد تنفسی می شوند. این داروها شامل بنزودیازپین ها (مانند زاناکس، والیوم، کلونوپین، آتیوان)، آنتی هیستامین ها (مانند بنادریل، کلاریتین)، مواد افیونی (مانند مورفین، کدئین، ویکودین، پرکوست) است.

سخن پایانی

آپنه خواب وضعیتی است که باعث تاثیر بر کیفیت خواب و سلامت قلب و عروق می شود. اقدامات پیشگیرانه شامل حفظ وزن مناسب، ورزش منظم و خوابیدن به پهلو و ترک مصرف الکل و سیگار است. اما شما می توانید روش های درمانی مختلف را مانند استفاده از دستگاه تنفسی سی پپ و بای پپ رسمد برای بهبود تنفس امتحان کنید. هر کدام از دستگاه های بای پپ و سی پپ به جلوگیری از قطع تنفس در هنگام خواب کمک می کنند. در صورت نیاز می توانید دستگاه های تنفسی بای پپ و سی پپ را از طریق فروشگاه رسمد ایران خریداری کنید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.