کد خبر : 88987
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 6:18

۶۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف کشور مشغول به کار هستند

۶۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف کشور مشغول به کار هستند

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمدصادق خیاطیان یزدی» در مراسم امضای چهار قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه و مخابراتی بنادر کشور با شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه یک دهه ..

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمدصادق خیاطیان یزدی» در مراسم امضای چهار قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه و مخابراتی بنادر کشور با شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه یک دهه از قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور می‌گذرد، افزود: هم‌اکنون از اعتمادی که به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود و با افزایش توانمندی‌های این شرکت‌ها، به خوبی پیداست که فضای کاری چقدر تغییر کرده است.

رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه و مخابراتی بنادر کشور، مورد نیاز و خواست دستگاه‌های اجرایی است و امیدواریم از این طریق بتوانیم بسترهای فرهنگ خرید از داخل را در کشور نهادینه کنیم.

اقدمات سازمان بنادر برای تامین انواع تجهیزات بندری و دریایی از داخل کشور

در این مراسم همچنین «محمدرضا الهیار» معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی کشور، برای تامین ایمنی آب‌راهه‌ها به تجهیزات خاصی نیاز دارد که در نظر داریم این تجهیزات را از توان و تخصص داخلی تامین کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت و قابلیت شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: با دستور کار قرار گرفتن تامین تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی مورد نیاز سازمان بنادر از طریق توان داخلی، کمیته‌ راهبری در این زمینه تشکیل شد.

الهیار تاکید کرد: سازمان بنادر همچنین در سال‌های گذشته اقدم‌های ارزنده‌ای برای تامین و تهیه انواع تجهیزات بندری و دریایی از طریق ساخت در داخل کشور را شروع کرده است که از نظرحمایت و پشتیبانی از شرکت‌های تولیدگر ایرانی، قابل توجه است.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.