کد خبر : 86869
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 9:57

۵ هزار و ۲۰۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمپ شدند

۵ هزار و ۲۰۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمپ شدند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «بابک دین پرست»، معاون توسعه منطقه ای وزارت کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، آخرین وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان‌..

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «بابک دین پرست»، معاون توسعه منطقه ای وزارت کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، آخرین وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان‌های کشور، در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت ماه را اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: در بازه زمانی یاد شده، بر اساس گزارش وزارت بهداشت، رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح چهار استان آذربایجان غربی، چهارمحال وبختیاری، سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد بین ۳۳ تا ۴۸ درصد بوده است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، افزود: در همین مدت، رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح ۱۰ استان آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کردستان، گیلان، گلستان، لرستان، همدان، مرکزی و مازندران بین ۴۹ تا ۵۸ درصد بوده است.

معاون توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت ماه در ۱۰ استان اصفهان، البرز، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قم، کرمانشاه، کرمان و هرمزگان بین ۵۹ تا ۶۵ درصد بوده است.

دین پرست، رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح ۷ استان اردبیل، ایلام، تهران، زنجان، سمنان، قزوین و یزد را در همین بازه زمانی بین ۶۶ تا ۷۸ درصد اعلام کرد.

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: از مقایسه وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان های کشور در دو بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین و ۱ تا ۸ اردیبهشت ما، شاهد برخی تغییرات در رتبه بندی استان‌ها هستیم.

وی در تحلیل رده بندی جدید استان ها در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی اضافه کرد: در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت، شاهد حذف پایین ترین سطح بندی استان‌ها در رعایت پروتکل های بهداشتی در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین هستیم که به معنای خروج دو استان ایلام و سیستان وبلوچستان از دامنه فوق است. البته استان سیستان وبلوچستان، همچنان درپایین ترین سطح از رعایت پروتکل های بهداشتی درکشور (۳۳ تا ۴۸ درصد) قرار دارد، اما استان ایلام با جهش چشمگیر، به گروه استان‌هایی که بالاترین سطح رعایت پروتکل ها (۶۶ تا ۷۸ درصد) را دارند، پیوسته است.

دبیر قرارگاه عملیاتی افزود: استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه وبویراحمد که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها، در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه، بین ۳۳ تا ۵۵ درصد بود، در دوره زمانی اول تا ۸ اردیبهشت، در گروه استان‌هایی قرارگفته اند که رعایت پروتکل های بهداشتی درسطح آنها بین ۳۳ تا ۴۷ درصد بوده که نشان از ثابت بودن وضعیت وحتی تنزل میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از این استان‌ها دارد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه استان‌های زنجان، تهران، سمنان و یزد، همچون دوره مورد بررسی قبلی، همچنان در بین استان هایی قرار دارند که دارای بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی هستند، گفت: دو استان اردبیل و قزوین که در دوره قبل در گروه استان های با درصد رعایت ۳۳ تا ۵۵ دستورالعمل های بهداشتی بودند، در این بازه زمانی در کنار استان‌های دارای بالاترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی قرارگرفته اند.

وی تصریح کرد: این همه درحالیست که سطح مورد انتظار از اجرای پروتکل های بهداشتی، برای مهار بیماری و خروج از موج چهارم، حداقل ۹۰ درصد است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با اعلام آخرین اقدامات برای تشدید بازرسی ها در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت، گفت: در این مدت، از مجموع تعداد کل سه میلیون و ۵۷۷ هزار مرکز تهیه، توزیع، عرضه وفروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی، تعداد ۳۱۰ هزار و ۳۳ واحد، یعنی حدود ۹ درصد کل واحدها به صورت میدانی بازرسی شده اند که در نتیجه این بازرسی ها، ۴۰ هزار و ۴۲۲ مورد منجر به دادن تذکر و معرفی به مراجع قضایی شده و پنج هزار و ۲۰۲ مورد نیز پلمپ شده است.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: این قرارگاه در انتظار اعلام مصادیق دقیق تخلفات وتعلل بخش های مختلف در سطح کشور، از سوی وزارت بهداشت و کمیته عالی نظارت، برای بررسی و برخورد قانونی با تعلل کنندگان و متخلفین است.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.