کد خبر : 104468
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 12:22

۳ عامل رشد موشکی اتریوم در ۳ ماه آینده!

۳ عامل رشد موشکی اتریوم در ۳ ماه آینده!

زمان مطالعه: 4 دقیقه در روزهای گذشته و در نتیجه اظهارات خوش‌بینانه رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، ارزهای دیجیتال یک روند صعودی به خود گرفته‌اند و اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت آلت کوین برتر بازار در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ درصد و طی هفته گذشته، بیش

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در روزهای گذشته و در نتیجه اظهارات خوش‌بینانه رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، ارزهای دیجیتال یک روند صعودی به خود گرفته‌اند و اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت آلت کوین برتر بازار در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ درصد و طی هفته گذشته، بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است. در زمان انتشار این خبر، اتریوم در محدوده ۳،۴۰۵ دلار معامله می‌شود که بالاترین سطح قیمتی این ارز دیجیتال در ۱۰ روز گذشته است.

eth-price-to-100-gains-in-q4
نمودار کندل یک روزه قیمت اتریوم در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

داده‌های موجود نشان می‌دهند که اتریوم به لطف تلاقی شاخص‌های حمایتی تکنیکال و فاندامنتال، می‌تواند ارزش بازار خود را در ماه‌های آینده دو برابر کند.

همبستگی اتریوم-بیت کوین با افزایش تورم در ایالات متحده

رونق بازار ارزهای دیجیتال در تاریخ ۱ اکتبر همزمان با انتشار گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده در مورد شاخص هزینه‌های مصرف‌کننده آغاز شد.

داده‌ها نشان می‌دهند که شاخص هزینه‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده – معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم – در ماه آگوست ۰٫۳ درصد افزایش یافته و نسبت به سال گذشته ۳٫۶ درصد رشد داشته است. به این ترتیب، تورم اصلی در ایالات متحده به بالاترین سطح خود در ۳۰ سال گذشته رسیده است.

به همین دلیل، معامله‌گران تمایل دارند که بیت کوین را به عنوان یک دارایی امن یا ابزاری برای پوشش ریسک در برابر تورم خریداری کنند. در همین حال، داده‌ها نشان می‌دهند که میانگین ۳۰ روزه همبستگی اتریوم با بیت کوین نزدیک به ۰٫۸۹ است که منجر به حرکت صعودی اتریوم همزمان با بیت کوین شده است.

eth-price-to-100-gains-in-q4
مقایسه نمودار کندل روزانه قیمت بیت کوین و اتریوم.

عرضه و تقاضا

در تاریخ ۵ آگوست، اتریوم هارد فورکی را تجربه کرد که به دلیل قانون کلاسیک عرضه و تقاضا، چشم‌انداز صعودی ETH را افزایش داده است.

این به‌روزرسانی که هارد فورک لندن نام داشت، با اجرای طرح بهبود EIP-1559 باعث سوزاندن کارمزد پایه در این شبکه می‌شود. از زمان فعال‌سازی EIP-1559 تاکنون، بیش از ۴۲۱ هزار واحد ETH به ارزش بیش از ۱٫۴۳ میلیارد دلار سوزانده شده و از عرضه فعال اتریوم خارج شده است.

اتریوم همچنین در حال آماده‌سازی برای تغییر الگوریتم اجماع خود از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) است. در همین راستا، اتریوم یک استخر استیکینگ راه‌اندازی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورت قفل کردن ۳۲ واحد ETH خود در قرارداد هوشمند PoS برای یک مدت معین، پاداش دریافت کنند.

تاکنون، تعداد ETHهای واریزشده به قرارداد استیکینگ اتریوم ۲.۰ به بیش از ۷٫۸۲ میلیون واحد ETH رسیده است. به عبارت دیگر، این موضوع ۷٫۸۲ میلیون واحد اتریوم را به طور موقت از گردش خارج کرده است.

eth-price-to-100-gains-in-q4
تعداد اتریوم‌های استیک‌شده در قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم ۲.۰.

از سوی دیگر، تعداد اتریوم‌های موجود در تمام صرافی‌های رمزارزی به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. داده‌ها نشان می‌دهند که در حال حاضر، تنها ۱۸٫۱ میلیون واحد ETH در صرافی‌ها موجود است، در حالی که سال گذشته این رقم برابر با ۲۳٫۷۳ میلیون واحد بود.

eth-price-to-100-gains-in-q4
تعداد اتریوم‌های موجود در تمام صرافی‌های رمزارزی.

کاهش ذخایر ETH در صرافی‌ها نشان می‌دهد که معامله‌گران ترجیح می‌دهند به جای فروش توکن‌های اتریوم خود، آنها را نگهداری کنند؛ چراکه ممکن است سرمایه‌گذارانی که به دنبال ورود به بازار اتریوم هستند، با فشار عرضه مواجه شوند و در نتیجه، قیمت ETH بیشتر خواهد شد.

الگوی فنجان و دسته (Cup and handle)

علاوه بر کاتالیزورهای صعودی گفته‌شده، شواهدی از شکل‌گیری الگوی صعودی فنجان و دسته نیز در تایم فریم‌های بالاتر نمودار قیمت اتریوم وجود دارد.

همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، الگوی فنجان و دسته یک الگوی ادامه‌دهنده صعودی است که یک قسمت پایینی گرد و یک کانال نزولی را شامل می‌شود. هدف سودِ ساختار این الگو معمولاً برابر با حداکثر ارتفاع فنجان است.

eth-price-to-100-gains-in-q4
نمودار کندل روزانه قیمت اتریوم همراه با الگوی فنجان و دسته.

با توجه به این‎که سطح مقاومتی پیش روی فنجان در نزدیکی ۴ هزار دلار است، شکسته شدن این سطح مقاومتی می‌تواند قیمت ETH را به بالای ۶ هزار دلار برساند که تقریباً دو برابر قیمت فعلی این ارز دیجیتال است.

نوشته ۳ عامل رشد موشکی اتریوم در ۳ ماه آینده! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.