کد خبر : 88172
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 20:01

۲ هزار میلیارد تومان برای تقویت شبکه گاز غرب مازندران اختصاص یافت

۲ هزار میلیارد تومان برای تقویت شبکه گاز غرب مازندران اختصاص یافت

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، مهدی رازجویان در نشست ویدیوکنفرانسی با فرمانداران غرب مازندران که به منظور احداث خط دوم انتقال گاز به شهرستان های این منطقه برگزار شد ، افزود : با احداث خط جد..

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، مهدی رازجویان در نشست ویدیوکنفرانسی با فرمانداران غرب مازندران که به منظور احداث خط دوم انتقال گاز به شهرستان های این منطقه برگزار شد ، افزود : با احداث خط جدید انتقال گاز، شاهد افزایش فشار گاز در شهرستان‌های غرب استان خواهیم بود. ‎

وی با اعلام این که پروژه بزرگ احداث خط دوم انتقال گاز به شهرستان های غرب مازندران در دستور کار دولت قرار دارد ف گفت : تقویت گاز در شهرهای استان مازندران باعث کاهش مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌ها می‌شود.

معاون استاندار مازندران بر ضرورت تامین گاز استان به صورت پایدار تاکید کرد و با اشاره به کمبود گاز در فصل زمستان گذشته ، افزود : با تقویت فشار گاز ، علاوه بر جلب رضایت مردم شاهد توانمندسازی پدافند غیرعامل نیز خواهیم بود.

رازجویان گفت : جهت احداث خط دوم انتقال گاز همکاری شرکت توزیع برق غرب استان و فرمانداران با شرکت منطقه ۹ عملیات انتقال گاز ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه جهت اجرای پروژه‌های بزرگ باید اقدام جهادی صورت بگیرد، افزود: همکاری و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی سبب تسریع عملیات اجرایی پروژه‌ها می‌شود.

معاون استاندار مازندران گفت : اگر روند عملیات اجرایی پروژه‌ها سرعت مناسبی داشته باشند، شاهد همکاری و تعامل مردم منطقه با دستگاه‌های اجرایی نیز خواهیم بود.

خط دوم انتقال گاز به غرب مازندران یکی از سه پروژه ای است که قرار است مازندران را به خط لوله گاز سراسری وصل کند تا علاوه بر از بین رفتن کامل افت فشار ، همه مناطق شهری و روستایی تحت پوشش کامل گازرسانی قرار بگیرند.

این سه پروژه که پس از بهره برداری از خط انتقال گاز دامغان به نکاء در دستور کار قرار گرفت ، شامل اتصال خط لوله انتقال گاز از امامزاده هاشم در جاده هراز ، گدوک در محور فیروزکوه و سه هزار تنکابن از طریق محور الموت قزوین است. خط انتقال سه هزار تنکابن به تقویت فشار گاز شهرستان های غرب مازندران خواهد انجامید.

مسئولان شرکت گاز مازندران معتقدند با اتصال شبکه داخلی گاز استان به این خطوط اصلی، افت فشار گاز در استان از بین خواهد رفت و همه مناطق روستایی و شهری نیز از این انرژی پاک بهره مند خواهند شد.

هم اکنون شبکه داخلی گاز مازندران از دو محور رشت و کیاسر تغذیه می شود. خط ۴۲ اینچ دامغان – کیاسر از سال ۹۶ فعال شد و بلافاصله نیز گاز رسانی به مناطق کوهستانی و دورافتاده مازندران همزمان با بهره برداری از این خط در دستور کار قرار گرفت.
این طرح که هدف آن قطع وابستگی گازی به ترکمنستان و جلوگیری از قطعی گاز مشترکان مازندرانی در اوج مصرف بویژه در فصل پائیز و زمستان بود، با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی به سرانجام رسیده بود.

بر اساس گزارش شرکت گاز مازندران ، در حال حاضر ۵۹ نقطه شهری مازندران به همراه ۲ هزارو ۳۰۵روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.