کد خبر : 85371
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 7:47

۱۸ طرح فاضلاب تا پایان دولت دوازدهم در کشور بهره‌برداری می‌شود

۱۸ طرح فاضلاب تا پایان دولت دوازدهم در کشور بهره‌برداری می‌شود

به گزارش ایرنا ، حمیدرضا جانباز روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری که با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری انجام شد ، تعداد طرح های فعال فاضلاب در کشور را ۲۵۱ مورد اعلام ..

به گزارش ایرنا ، حمیدرضا جانباز روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری که با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری انجام شد ، تعداد طرح های فعال فاضلاب در کشور را ۲۵۱ مورد اعلام کرد.

وی افزود : شرکت آب و فاضلاب طبق برنامه دولت یازدهم و دوازدهم همواره به طرح های فاضلاب شمال کشور توجه ویژه داشته است و امروز تصفیه خانه فاضلاب ساری از مدرین ترین تصفیه خانه های کشور است که به بهره برداری رسید.

جانباز با بیان این که مدول دوم تصفیه خانه ساری جمعیت ۱۰۵هزار نفری مرکز استان مازندران را تحت پوشش می دهد، ادامه داد : هوادهی پساب و خروجی آب با کیفیت در طرح دوم فاضلاب ساری مطابق با آخرین دستاوردهای علمی و استاندارد دنیا است که به راحتی در چرخش برای کشاورزی و محیط زیست استفاده می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور به اهمیت ساخت سد و تامین آب شرب برای مردم استان مازندران نیز اشاره کرد و گفت : ساخت سد زارم رود در ساری از اهمیت خاصی برای تامین آب شرب روستاهای ۲ شهرستان ساری و میاندرود برخوردار است که امیدواریم مسئولان در تکمیل این طرح مهم آبی اهتمام جدی داشته باشند.

وی هزینه اجرای طرح سد زارم رود را حدود ۱۰هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : این سد علاوه بر تامین آب کشاورزی و شرب مردم منطقه برای حفظ محیط زیست بویژه کنترل سیلاب نیز بسیار ضروری است ، چرا که همواره سرشاخه های رودخانه تجن تحت تاثیر سیلاب قرار می گیرد و اثرات مخربی از سیلاب بر جای می گذارد.

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری ساری امروز پنجشنبه با حضور میدانی استاندار مازندران و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و دستور ویدیو کنفرانسی رییس‌ جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب مازندران ، برای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ساری پس قرار گرفتن در فهرست طرح‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار و دریافت کمک ۵۰۰ میلیارد ریالی دولت در سال گذشته به ایستگاه پایانی رسید.

با افتتاح این فاز ، ظرفیت تصفیه فاضلاب مرکز مازندران به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.