کد خبر : 96777
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 تیر 1400 - 11:20

یو‌اس‌دی کوین در حال تبدیل شدن به استیبل کوین برتر در شبکه اتریوم!

یو‌اس‌دی کوین در حال تبدیل شدن به استیبل کوین برتر در شبکه اتریوم!

زمان مطالعه: 3 دقیقه در سال ۲۰۲۱ میلادی، یواس‌دی کوین (USDC) رشد بسیار سریع‌تری در مقایسه با تتر (USDT) داشته و به لطف محبوبیت آن در بخش دیفای، در حال تبدیل شدن به استیبل کوین برتر در شبکه اتریوم است. نتایج تحقیقات شرکت مساری (Messari) نشان می‌دهند که تقاضا برای یواس‌دی کوین به قدری رشد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در سال ۲۰۲۱ میلادی، یواس‌دی کوین (USDC) رشد بسیار سریع‌تری در مقایسه با تتر (USDT) داشته و به لطف محبوبیت آن در بخش دیفای، در حال تبدیل شدن به استیبل کوین برتر در شبکه اتریوم است.

نتایج تحقیقات شرکت مساری (Messari) نشان می‌دهند که تقاضا برای یواس‌دی کوین به قدری رشد کرده که این استیبل کوین در سال جاری، بخش زیادی از سهم بازار تتر را تصاحب کرده است.

رایان واتکینز (Ryan Watkins)، محقق مساری، پیش‌بینی می‌کند که در هفته‌های آینده این موضوع می‌تواند منجر به کاهش سهم تتر از میزان عرضه استیبل کوین‌ها در شبکه اتریوم به زیر ۵۰ درصد شود.

وی افزود بیش از نیمی از کل یواس‌دی کوین‌های عرضه شده در حال حاضر در قراردادهای هوشمند قرار دارد که ارزش آن، معادل با ۱۲٫۵ میلیارد دلار است. با استناد به داده‌های کوین متریکس (CoinMetrics)، مساری تخمین می‌زند که در حال حاضر یواس‌دی کوین بیش از ۴۰ درصد از استیبل کوین‌های عرضه شده در شبکه اتریوم را شامل می‌شود.

usdc-dominant-stablecoin-on-ethereum-ramzarz-news-1
سهم عرضه استیبل کوین‌ها در شبکه اتریوم.

واتکینز اظهار داشت که استیبل کوین شرکت سیرکل (Circle) اکنون به دارایی با پشتوانه دلار ترجیحی در قراردادهای هوشمند پروتکل‎های دیفای تبدیل شده است.

عرضه یواس‌دی کوین‌ از ابتدای سال جاری میلادی که تنها ۱٫۳ میلیارد واحد بود، بیش از ۱،۸۲۰ درصد افزایش یافته و در حال حاضر، برابر با ۲۵ میلیارد واحد است.

در مقابل، حدود ۶۲٫۷ میلیارد واحد تتر در گردش است که از ابتدای سال جاری تاکنون، تنها حدود ۲۰۰ درصد افزایش داشته است. از این تعداد، در حال حاضر ۳۰٫۹ میلیارد واحد تتر در شبکه اتریوم قرار دارد، رقمی که امسال با قاعده‌مند شدن ساختار کارمزدهای این شبکه، با افت همراه بوده است.

به گفته واتکینز، پروتکل‌های وام‌دهی دیفای میکر دائو (MakerDAO)، کامپاند (Compound) و آوه (Aave)، بزرگترین مصرف‌کنندگان USDC هستند و حدود ۲۳ درصد از کل عرضه آن را در اختیار دارند.

وی اضافه کرد که این روند با راه‌اندازی Compound Treasury – محصول جدیدی که سود 4 درصدی USDC را به موسسات ارائه می‌دهد – و همچنین، نوآوری‌هایی با محوریت رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) دیفای سیرکل – پلتفرمی جدید برای سهولت عملیات‌های دیفای برای کسب و کارها – احتمالا ادامه خواهد یافت.

علاوه بر این، استیبل کوین USDC که در حال حاضر در ۴ بلاکچین عرضه شده، به زودی در ۸ تا ۱۰ شبکه بلاکچینی دیگر نیز راه‌اندازی خواهد شد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط کنسرسیوم سنتر (CENTRE) که چارچوب مدیریت و فناوری یواس‌دی کوین را ایجاد کرده، انتظار می‌رود این استیبل کوین در ماه‌های آینده در شبکه‌های آوالانچ (Avalanche)، سلو (Celo)، فلو (Flow)، هدرا (Hedera)، کاوا (Kava)، نروس (Nervos)، پولکادات (Polkadot)، استکس (Stacks)، تزوس (Tezos) و ترون (Tron)، در دسترس قرار گیرد.

اوایل هفته جاری، صرافی رمزارزی کوین بیس (Coinbase) نیز اعلام کرد که ۴ درصد سود سالیانه برای سپرده‌گذاری USDC در این صرافی در نظر گرفته است.

همه این عوامل می‌توانند منجر به رشد هرچه بیشتر این استیبل کوین شوند.

نوشته یو‌اس‌دی کوین در حال تبدیل شدن به استیبل کوین برتر در شبکه اتریوم! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.