کد خبر : 142117
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 9:30

یوتیوبرها هم صاحب NFT می‌شوند

یوتیوبرها هم صاحب NFT می‌شوند

زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیر عامل یوتیوب، سوزان ووجیکی (Susan Wojcicki) با انتشار نامه‌ای در وبلاگ این کمپانی در روز سه شنبه، اولویت‌های یوتیوب در سال 2022 را اعلام کرد. در میان این اولویت‌های جدید، امکان اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از توکن غیر مثلی یا NFT برای خالقان ویدیو این پلتفرم فراهم شده است. البته

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر عامل یوتیوب، سوزان ووجیکی (Susan Wojcicki) با انتشار نامه‌ای در وبلاگ این کمپانی در روز سه شنبه، اولویت‌های یوتیوب در سال 2022 را اعلام کرد. در میان این اولویت‌های جدید، امکان اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از توکن غیر مثلی یا NFT برای خالقان ویدیو این پلتفرم فراهم شده است.

البته اینکه این قابلیت به چه صورت خواهد بود، هنوز مشخص نیست. هیچ اطلاعاتی در بیانیه منتشر شده از طرف ووجیکی ارائه نشده است و تنها به این بسنده شده که تیم یوتیوب از تحولات حوزه Web3 به عنوان یک «منبع الهام» استفاده خواهد کرد.

سال گذشته در دنیای کریپتو، توکن‌های غیر مثلی (NFT) و سازمان‌های خودگردان غیر متمرکز (DAO) فرصت‌هایی را برای ارتباط نزدیک‌تر خالقان محتوا و هواداران آن‌ها نشان داد که در گذشته غیر قابل تصور بود.

به نظر می‌رسد که یوتیوب به دنبال راه‌های بیشتری برای افزایش کسب درآمد خالقان محتوا است و یک گزینه برای این کار، «توجه به تکنولوژی‌های نوظهور» است. بنابر گفته ووجیکی، در حال حاضر برای کسب درآمد خالقان محتوا در یوتیوب 10 روش وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تبلیغات و Short های یوتیوبی مشابه تیک تاک اشاره کرد. آیا NFT گزینه بعدی خواهد بود؟

یوتیوب بزرگترین جامعه خالقان محتوا در جهان را دارد و طبق اعلام Similarweb، دومین وبسایت پربازدید جهان است. حالا که دنیای متاورس و Web3 مورد توجه شبکه‌های اجتماعی مختلفی مثل Meta و توییتر قرار گرفته اند که باعث شده کاربران iOS توییتر بتوانند NFT های خود را به عنوان عکس پروفایل خود انتخاب کنند، یوتیوب هم قصد دارد در جذب استعدادهای ناب از رقبا عقب نماند.

ووجیکی در نامه خود متذکر شد که اولویت اصلی این پلتفرم ویدیو، بهبود تجربه پخش زنده برای خالقان محتوای حوزه گیمینگ است. از آن‌جایی که ادغام NFT ها با حوزه گیمینگ باعث پذیرش همگانی سری این توکن‌ها شده است، این احتمال وجود دارد که خالقان محتوای گیمینگ استقبال بیشتری از راهکاری‌های جدید یوتیوب کنند.

نوشته یوتیوبرها هم صاحب NFT می‌شوند اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.