کد خبر : 98362
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 تیر 1400 - 11:17

گلدمن ساکس: اتریوم می‌تواند به ابزار ذخیره ارزش برتر جهان تبدیل شود!

گلدمن ساکس: اتریوم می‌تواند به ابزار ذخیره ارزش برتر جهان تبدیل شود!

زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش بیزنس اینسایدر (Business Insider)، گلدمن ساکس (Golman Sachs) پیش‎بینی می‌کند که ارزش بازار اتریوم (ETH) می‌تواند از ارزش بازار بیت کوین (BTC) فراتر رود. شرکت بانکداری و خدمات مالی گلدمن ساکس روز سه‌شنبه ۶ ژوئیه در یادداشتی خطاب به مشتریان خود گفت بلاکچینی که بالاترین پتانسیل استفاده واقعی را

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش بیزنس اینسایدر (Business Insider)، گلدمن ساکس (Golman Sachs) پیش‎بینی می‌کند که ارزش بازار اتریوم (ETH) می‌تواند از ارزش بازار بیت کوین (BTC) فراتر رود.

شرکت بانکداری و خدمات مالی گلدمن ساکس روز سه‌شنبه ۶ ژوئیه در یادداشتی خطاب به مشتریان خود گفت بلاکچینی که بالاترین پتانسیل استفاده واقعی را دارد، بلاکچین اتریوم است.

گلدمن ساکس معتقد است که افزایش روزافزون محبوبیت قراردادهای هوشمند اتریوم به این معنی است که این ارز دیجیتال به زودی می‌تواند به عنوان ابزار ذخیره ارزش برتر جهان از بیت کوین پیشی بگیرد.

قراردادهای هوشمند شامل نرم افزارهایی هستند که امکان اجرای خودکار قراردادهای دیجیتال را فراهم می‌کنند. این فناوری باعث رونق پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در حوزه ارزهای دیجیتال شده است.

به گفته تحلیلگران، این موضوع که بیت کوین اولین ارز دیجیتال جهان است، باعث شده که برند قوی‌تر و محبوبیت بیشتری داشته باشد. با این حال، آنها معتقدند که این ارز دیجیتال فاقد برخی از کاربردهای اتریوم بوده و سرعت تراکنش‌های آن نیز پایین‌تر است. در نتیجه، بیت کوین به دلیل تمرکز بر کمیاب بودن و همچنین امنیت شبکه، هنوز نتوانسته عملکردی مشابه با اتریوم را ارائه دهد.

در مقابل، اتریوم به عنوان یک شبکه جوان‌تر توانسته است با سرعت بیشتری نسبت به بیت کوین رشد کند. به طوری که، اتریوم در سال گذشته میلادی حدود ۸۵۶ درصد رشد داشت، این در حالی است که رشد بیت کوین در همان بازه زمانی، تنها حدود ۲۶۱ درصد گزارش شده است.

eth-dominant-store-of-value
مقایسه رشد قیمتی بیت کوین و اتریوم در سال گذشته.

از سوی دیگر، تحلیلگران استدلال می‌کنند که طلا همچنان ابزار ذخیره ارزش بهتری نسبت به دارایی‌های دیجیتال است. آنها طلا را به عنوان «پوشش تورمی دفاعی» و ارزهای دیجیتال را به عنوان «پوشش تورمی پر ریسک» توصیف می‌کنند.

به گفته تحلیلگران، رقابت میان ارزهای دیجیتال مختلف یکی دیگر از عواملی است که از تبدیل شدن آنها به دارایی امن در این برهه زمانی جلوگیری می‌کند.

یادداشت جدید گلدمن ساکس تنها یک ماه پس از آن منتشر شد که تحلیلگران گروه استراتژی سرمایه‌گذاری این شرکت به مشتریان خود اعلام کردند که ارزهای دیجیتال حتی یک کلاس دارایی قابل سرمایه‌گذاری نیستند. در آن زمان، تحلیلگران گفته بودند:

در حالی که اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال ممکن است در آینده انقلابی بزرگ در تمامی حوزه‌ها ایجاد کند، اما این بدان معنا نیست که ارزهای دیجیتال یک کلاس دارایی قابل سرمایه‌گذاری هستند.

در این میان، تنها بانک‌ها نیستند که متوجه شده‌اند اتریوم از برخی جهات از بیت کوین پیشی گرفته است. اخیرا، الکس مشینسکی (Alex Mashinsky)، بنیانگذار و مدیر عامل پلتفرم وام‌دهی سلسیوس (​Celsius) که حدود ۱۷ میلیارد دلار دارایی دیجیتال تحت مدیریت دارد، اعلام کرده که در حال حاضر در میان کاربران این پلتفرم، تعداد هولدرهای اتریوم از تعداد هولدرهای بیت کوین فراتر رفته و او پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ میلادی، این روند بیشتر نیز شود.

نوشته گلدمن ساکس: اتریوم می‌تواند به ابزار ذخیره ارزش برتر جهان تبدیل شود! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.