کد خبر : 89382
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 - 12:27

گام اساسی یک شرکت فناور در بومی سازی قطعات مهم صنعت ریلی

گام اساسی یک شرکت فناور در بومی سازی قطعات مهم  صنعت ریلی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری، بابک ابدالی رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: با رصد نیازهای فناورانه حوزه ریلی و اولویت‌بندی، سعی کردیم که برای این نیازها پاسخ‌های فناورانه..

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری، بابک ابدالی رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: با رصد نیازهای فناورانه حوزه ریلی و اولویت‌بندی، سعی کردیم که برای این نیازها پاسخ‌های فناورانه ارائه کنیم و بر این اساس چرخ مونوبلوک و چرخ بانداژ را که قطعه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود را انتخاب کردیم.

وی افزود: از جمله محصولات ما در حوزه ریلی چرخ بانداژ قطار و چرخ مونوبلوک قطار است؛ این قطعات از جمله محصولاتی است که پیش از این به صورت کامل از خارج کشور وارد می‌شد.

وی با بیان اینکه، در صورتی که این قطعات به صورت انبوه تولید شوند، قطعاً با قیمت رقابتی عرضه می‌شوند، تصریح کرد:این قطعات مواد مصرفی قابل توجهی نیاز دارند و ۷۰ تا ۷۵ درصد آنها از فولاد تشکیل می‌شود.

وی افزود:همچنین در کنار این موارد، قطعاتی مانند فلنچ‌های تاور توربین‌های بادی و بدنه شیرهای توپی سایز بالا، از جمله برخی محصولات دیگر تولید شده در این واحد صنعتی است که در صنعت گاز کشور کاربرد دارند.

این فعال حوزه دانش بنیان اظهارکرد: در حال حاضر با بومی‌سازی قطعات ریلی با مقاومت و مخالفت بالای افراد حقیقی و حقوقی واردکننده مواجه شده‌ایم، همچنین برخی از خریداران نیز برای جایگزینی محصول ایرانی با محصول وارداتی تردید دارند. نهادهایی مانند وزارت صمت می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

وی ضمن تاکید بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی همه قطعات مورد نیاز صنعت ریلی گفت: در صورت ممنوعیت واردات کالاهای خارجی، این شرکت از این توان برخوردار است تا همه نیاز کشور را در این زمینه تامین کند.

ابدالی توضیح داد: این شرکت با تمرکز بر تولید قطعات و تجهیزات صنعتی از دهه ۶۰ شمسی تاسیس شده است. نفت، گاز، آب و فاضلاب از جمله صنایعی هستند که بر روی آن تمرکز داریم.

به گفته رییس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان در کشورمان، همچنین تخصیص سرمایه لازم برای توسعه خطوط تولید، دیگر حمایتی است که می‌تواند موجب برتری کالای دانش‌بنیان ایرانی در برابر رقبای خارجی شود.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.