کد خبر : 103646
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 8:29

کیف پول رمزارزی جعلی در فایرفاکس | مراقب دارایی‌های خود باشید!

کیف پول رمزارزی جعلی در فایرفاکس | مراقب دارایی‌های خود باشید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش بلیپینگ کامپیوتر (Bleeping Computer)، تعدادی از کاربران مرورگر فایرفاکس قربانی یک افزونه مخرب به نام Safepal Wallet شده‌اند که از ماه فوریه به عنوان افزونه کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال سیف پل فعالیت می‌کرد. سیف پل یک کیف پول ارز دیجیتال است که می‌تواند بیش از ۱۰ هزار

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش بلیپینگ کامپیوتر (Bleeping Computer)، تعدادی از کاربران مرورگر فایرفاکس قربانی یک افزونه مخرب به نام Safepal Wallet شده‌اند که از ماه فوریه به عنوان افزونه کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال سیف پل فعالیت می‌کرد.malicious-safepal-wallet-firefox-add-on

سیف پل یک کیف پول ارز دیجیتال است که می‌تواند بیش از ۱۰ هزار نوع دارایی دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم و لایت کوین را به طور ایمن در خود نگهداری کند.

یکی از قربانیان این افزونه تقلبی می‌گوید که ۴ هزار دلار از سرمایه او توسط کلاهبرداران به کیف پول دیگری منتقل شده و موجودی کیف پول او به صفر رسیده است. وی ادعا می‌کند که پلیس هم قادر به ردیابی هکر نیست.

هنوز مشخص نیست که چند کاربر دیگر فایرفاکس پس از دانلود و نصب این افزونه مخرب، ارزهای دیجیتال خود را از دست داده‌اند.

در زمان انتشار این خبر، این افزونه مخرب از فهرست مرورگر فایرفاکس حذف شده و وب‌سایت فیشینگی که توسط مهاجمان راه‌اندازی شده بود، غیرفعال شده است. هک و کلاهبرداری در صنعت ارزهای دیجیتال بسیار رایج است. بنابراین، به کاربران توصیه می‌شود که در نصب نرم افزارهایی که ممکن است به اطلاعات خصوصی یا منابع مالی آنها دسترسی داشته باشند، احتیاط کنند. همچنین، توصیه می‌شود که به هنگام نصب افزونه‌ها و یا سایر برنامه‎ها، آنها را از منابع رسمی و معتبر دانلود کرده و وجود تعدادی نظر و کامنت منفی در مورد یک برنامه را یک علامت هشداردهنده در نظر بگیرند.

کیف پول‌های رمزارزی مانند بسیاری از خدمات آنلاین از یک عبارت پشتیبان متشکل از دوازده کلمه تصادفی استفاده می‌کنند که در صورت فراموش کردن رمز عبور، کاربر می‌تواند از این عبارت برای بازیابی کلید خصوصی و کیف پول خود استفاده کند. اما این را در نظر داشته باشید که عبارت بازیابی یک راز مهم است که در شرایط استثنایی و فقط در برنامه یا وب‌سایت رسمی و معتبر ارائه‌دهنده خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همان‌طور که اخیراً گزارش شد، سایت Bitcoin.org – قدیمی‌ترین سایت مرتبط با ارزهای دیجیتال که در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) و مارتی مالمی (Martti Malmi) ثبت شد – چند روز پیش دچار نقض امنیتی شد و هکرها موفق به سرقت ۱۷ هزار دلار از کاربران شدند.

در اوایل ماه جاری نیز، کلاهبرداران بیت کوینی پیش از برگزاری رویداد بزرگ مجازی اپل که قرار بود از یوتیوب پخش شود، یک برنامه پخش زنده جعلی را در یوتیوب راه‌اندازی کردند. این پخش زنده قبل از آن‌که متوقف شود، حدود ۱۷۰ هزار بیننده را به تماشای خود کشاند. در کنار این ویدیو، کلاهبرداران یک تبلیغ جعلی در مورد خرید ۱۰۰ هزار بیت کوین توسط اپل و هدیه دادن به کسانی که برای آنها مقدار مشخصی ارز دیجیتال ارسال کنند، قرار داده بودند.

بنابراین، با افزایش روزافزون عوامل تهدیدکننده در پلتفرم‌های آنلاین، کاربران باید هنگام ارائه عبارات امنیتی خود یا انتقال ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین، نهایت دقت را داشته باشند.

نوشته کیف پول رمزارزی جعلی در فایرفاکس | مراقب دارایی‌های خود باشید! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.