کد خبر : 96556
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تیر 1400 - 12:30

کیف پول اج چیست؟ بررسی کامل کیف پول Edge و مزایا و معایب آن

کیف پول اج چیست؟ بررسی کامل کیف پول Edge و مزایا و معایب آن

زمان مطالعه: 13 دقیقه مقدمه کیف پول Edge ویژگی‌های بسیار زیادی دارد و از امکانات غنی برخوردار است. می‌توان گفت تمرکز اصلی تیم توسعه‌دهنده این کیف پول بر امنیت، سهولت استفاده و رابط کاربری آسان است. با این ‌وجود، از آنجایی ‌که کیف پول اج یک کیف پول گرم و موبایلی است، به‌اندازه برخی از

زمان مطالعه: 13 دقیقه

مقدمه

کیف پول Edge ویژگی‌های بسیار زیادی دارد و از امکانات غنی برخوردار است. می‌توان گفت تمرکز اصلی تیم توسعه‌دهنده این کیف پول بر امنیت، سهولت استفاده و رابط کاربری آسان است. با این ‌وجود، از آنجایی ‌که کیف پول اج یک کیف پول گرم و موبایلی است، به‌اندازه برخی از برترین کیف پول‌های دسکتاپ یا سخت‌افزاری برجسته نیست. در ادامه به بررسی این کیف پول می‌پردازیم.

ویژگی‌های کیف پول اج

در هنگام انتخاب یک کیف پول دیجیتالی مناسب لازم است به بررسی مواردی همچون ارزهای پشتیبانی‌شده، امنیت، طراحی، سهولت استفاده و بسیاری موارد دیگر توجه کنید. در ادامه جوانب مختلف ویژگی‌های کیف پول edge مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

پشتیبانی از چند ارز

کیف پول اج برخلاف بسیاری از کیف پول‌های رمزارزی موبایلی نه‌تنها از بیت ‌کوین بلکه از بسیاری از رمزارزهای محبوب دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان این کیف پول دائماً در تلاش هستند که با نوآوری‌های جدید و توسعه نرم‌افزار، ارزهای دیجیتال بسیار بیشتری را در دسترس کاربران قرار دهندکیف پول اج چیست؟ بررسی کامل کیف پول Edge و مزایا و معایب آن

امنیت بالا

به‌ طور کلی کیف پول‌های گرم به‌اندازه کیف پول‌های سرد ایمن نیستند و از آنجایی ‌که کیف پول اج یک کیف پول گرم به شمار می‌آید، از این قاعده مستثنی نیست. اما با این ‌حال این کیف پول به ویژگی‌های امنیتی ابتکاری مجهز است که قبلاً در هیچ‌ یک از کیف پول‌های کریپتوکارنسی دیگر دیده نشده است.

رابط کاربری مناسب

رابط کاربری کیف پول Edge با در نظر گرفتن افزایش کاربردها و امکانات نرم‌افزار طراحی شده است. بنابراین می‌توان گفت استفاده از آن بسیار ساده و آسان است. کاربران می‌توانند از طریق صفحه داشبورد اصلی چندین کیف پول قابل‌دسترس ایجاد و استفاده کنند.

همچنین مشاهده موجودی حساب و مدیریت کیف پول، بسیار آسان است. تنظیمات پیشرفته برنامه از سایر بخش‌های اپلیکیشن جدا است و تنها با واردکردن پین کد چهاررقمی قابل‌دسترس هستند.

طراحی زیبا

طراحی زیبای کیف پول Edge نیز یکی از ویژگی‌های برتر این نرم‌افزار است. در رابطه ‌با رنگ نمای نرم‌افزار بسیار خوب فکر شده و از نظر بصری چشم‌نواز است. همچنین، طراحی ساده و به‌ دور از هر گونه پیچیدگی سبب فراهم آمدن تجربه کارآمد کاربر می‌شود.

کیف پول چندمنظوره

با استفاده از کیف پول اج نه‌تنها امکان ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال فراهم شده است، بلکه کاربران می‌توانند با استفاده از این کیف پول، دارایی‌های رمزنگاری‌شده خود را با یکدیگر مبادله کنند. وجود امکان تبادل، به کاربران این اجازه را می‌دهد که در زمان مناسب و با توجه ‌به تغییرات بازار اولین اقدام را به ‌سرعت انجام دهند. به این معنا که اگر به سقوط یک رمزارز خاص مشکوک شدید، می‌توانید به‌ سادگی آن را با رمزارز دیگری که فکر می‌کنید ارزش آن حفظ شده یا افزایش می‌یابد، مبادله کنید. این یک روش ابتکاری و آسان برای مدیریت بهتر دارایی‌های کیف پول است.

موبایل

از آنجایی که کیف پول اج (Edge) یک نرم‌افزار موبایلی برای دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند است، این ویژگی کاملاً مشخص است. با این‌ حال نمی‌توان از این مورد غافل شد که داشتن نرم‌افزار کیف پول دیجیتالی این امکان را به شما می‌دهد که در هر کجایی که هستید، به ‌سرعت به ارزهای رمزنگاری‌شده خود دسترسی پیدا کنید.

سازگاری با انواع سیستم‌عامل‌ها

این کیف پول با تمام دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند که از سیستم‌عامل‌های iOS و Android پشتیبانی می‌کنند، سازگار است. برای دانلود اپلیکیشن اج می‌توانید از طریق Apple Store یا Google Play اقدام کنید. کیف پول در هر دو سیستم‌عامل ویژگی‌های یکسانی دارد و با توجه ‌به ‌اندازه صفحه نمایش مدل‌های مختلف تلفن همراه، بهینه شده است. در مجموع می‌توان گفت اج یک کیف پول نرم‌افزار موبایلی کاملاً سازگار است.

چه کسانی باید از کیف پول Edge استفاده کنند؟

کیف پول Edge برای کاربرانی که می‌خواهند یک کیف پول دیجیتالی ساده و آسان برای استفاده داشته باشند و بتوانند آن را همه ‌جا همراه خود ببرند، مناسب است. اج با ارائه یک رابط کاربری ساده، با مراحل نصب و راه‌اندازی کوتاه و با در نظر گرفتن سطح کاربران متوسط و مبتدی ایجاد شده است. در واقع می‌توان گفت کیف پول اج برای بازارهای اصلی و استفاده علاقه‌مندان جدید بازار ارزهای دیجیتال طراحی شده است. با این‌ حال، کاربران پیشرفته و قدیمی‌تر ارزهای دیجیتال نیز با توجه ‌به ویژگی‌های ابتکاری امنیتی و قابلیت تبادل ارزهای دیجیتال، از این پلتفرم استقبال خواهند کرد.

کیف پول اج برای کاربرانی که قصد نگهداری میزان بالایی از دارایی رمزنگاری شده را دارند، مناسب نیست. با وجود ایمنی بالا، زیرا هنوز اج کیف پول موبایلی است و نسبت به کیف پول‌های سخت ‌افزاری ایمنی کمتری دارد؛ بنابراین، کیف پول اج برای افرادی که می‌خواهند از یک کیف پول ساده و ایمن برای نگهداری مقدار کمی ارز دیجیتال استفاده کنند، مناسب است.

امنیت کیف پول اج

همان‌طور که اشاره شد، با اینکه اج یک کیف پول سرد نیست اما به ‌عنوان یک کیف پول موبایلی از امنیت بسیار بالایی نسبت به سایر کیف پول‌های دیجیتالی مشابه برخوردار است. در واقع کیف پول اج به‌ جای اینکه فقط ویژگی‌های متنوعی را ارائه دهد، بر پایه امنیت بنا شده است. کدهای این برنامه منبع باز است و توسط کارشناسان ارشد امنیتی Open Bitcoin Privacy Project تأیید شده است. در ادامه با برخی از اصلی‌ترین جنبه‌های امنیتی کیف پول Edge آشنا خواهیم شد.

رمزنگاری سمت مشتری

این بدان معنا است که تمام داده‌های مشتریان (کاربران) پیش از رسیدن به سرورهای کیف پول در دستگاه کاربران رمزگذاری می‌شوند. به‌ این ‌ترتیب کیف پول اج 100% در برابر هک سرور و بدافزار مقاوم شده و تنها کسی که از اطلاعات حساب کاربری آگاه است و بر داده‌ها کنترل دارد، خود کاربر است.

در کیف پول اج کلیدهای خصوصی و عمومی تنها برای کاربر در دسترس هستند و این موضوع نیز کنترل کامل دارایی‌های رمزنگاری را به وی می‌دهد.

علاوه بر این، هیچ فردی اطلاعات شناسایی شخصی کاربران را نمی‌داند و به آنها دسترسی ندارد. به ‌این ‌ترتیب کاربران از حریم شخصی کامل بهره‌مند می‌شوند؛ چراکه برای ایجاد حساب کاربری به ارائه ایمیل، شماره‌تلفن، شماره شناسایی یا سایر اطلاعات شخصی احتیاج نیست.

ابزارهای امنیتی قدرتمند

کاربران کیف پول اج مانند هر حساب کیف پول دیجیتالی دیگر لازم است حساب کاربری Edge خود را با فعال‌سازی رمز عبور و پین کد ایمن کنند. اما علاوه بر این دو مورد، کاربران در این نرم‌افزار می‌توانند با استفاده از احراز هویت دو عاملی 2FA، امنیت حساب خود را افزایش دهند.

کیف پول اج از روش محبوب Google 2FA به‌علاوه تأیید اثر انگشت (Touch ID)، نیز پشتیبانی می‌کند. با وجود این ویژگی حتی اگر شخص دیگری نام کاربری و رمز عبور شما را بداند، به‌ حساب کاربری شما دسترسی پیدا نخواهد کرد.

یکی دیگر از ابزارهای امنیتی Edge، مدیریت بازیابی رمز عبور است. برای ایجاد رمز عبور، راه‌اندازی آن ضروری است. تمام چیزی که برای راه‌اندازی آن نیاز است آدرس ایمیل و تنظیم سؤالاتی است که پاسخ آنها را فقط خود کاربر می‌داند.

با بررسی تمام ویژگی‌های امنیتی کیف پول Edge و بررسی کد منبع باز آن، می‌توان با اطمینان خاطر گفت اج یک کیف پول موبایلی بسیار ایمن و مطمئن است. حتی اگر تیم اج به ‌طور کلی از کار بیفتد و سرویس‌دهی خود را متوقف کند، همچنان وجوه کاربران در دسترس است؛ چراکه تمام داده‌های مشتریان در دستگاه موبایل آنها رمزگذاری شده و کلیدهای خصوصی در کنترل خودشان است.

حریم خصوصی در کیف پول Edge

ساختار کیف پول اج بدون هر گونه اطلاعات شخصی کاربران ایجاد شده و نیازی به جمع‌آوری و دریافت هیچ ‌یک از اطلاعات کاربران نیست. کاربران اج کاملاً ناشناس باقی می‌مانند؛ حتی به یک آدرس ایمیل برای ساخت حساب Edge نیازی نیست. این کیف پول توسط Open Bitcoin Privacy Project به‌ عنوان یکی از خصوصی‌ترین و ایمن‌ترین کیف پول‌های موبایل رتبه‌بندی شده است.

امکان بک‌آپ‌گیری از اطلاعات کیف پول

از آنجایی ‌که کیف پول Edge به‌ عنوان یک کیف پول دیجیتالی بسیار ایمن و مطمئن موبایل شناخته می‌شود، از ویژگی‌های بک‌آپ پیچیده‌ای نیز برخوردار است. اج از بک‌آپ خودکار داده‌های رمزگذاری‌شده کاربران، در سرورهای ابری همتا به همتا پشتیبانی می‌کند. سرویس‌های بک‌آپ‌گیری خودکار، تنها در صورتی‌ که داده‌های کاربر به‌ صورت کامل رمزگذاری شده باشد بک‌آپ می‌گیرد. با این کار از اطلاعات کاربران در برابر حمله هکرها به سرور محافظت می‌شود.

اگر اتفاقی برای دستگاه موبایل شما بیفتد، Edge به دارایی و اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا نمی‌کند؛ بنابراین، فقط در صورت دانلود مجدد نرم‌افزار اج در یک تلفن همراه دیگر و واردکردن نام کاربری و رمز عبور می‌توانید حساب کاربری اج را بازیابی و به رمزارزهای خود دسترسی پیدا کنید.

کیف پول اج چیست؟ بررسی کامل کیف پول Edge و مزایا و معایب آن

کیف پول Edge از کدام رمزارزها پشتیبانی می‌کند؟

به سبب اینکه در کیف پول Edge تنها 7 ارز دیجیتال در دسترس هستند، بنابراین انتخاب نسبتاً محدودی از میان ارزهای دیجیتالی پشتیبانی‌شده خواهید داشت. شاید بتوان گفت این مورد بزرگ‌ترین نقص Edge است؛ چراکه سایر کیف پول‌های دیجیتالی حداقل از 10 نوع ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر هزاران ارز دیجیتال در دسترس است و روزبه‌روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. در حالی ‌که اکثر این رمزارزها حتی ارزش نگهداری هم ندارند، اما با این‌ حال مطمئناً رمزارزهایی که مردم علاقه‌مند به نگهداری آنها هستند، بیش از 7 مورد است.

بنابراین اگر کیف پول Edge بخواهد همچنان یک گزینه مناسب باقی بماند و از کورس رقابت عقب نیفتد، باید تعداد بیشتری از رمزارزها را در دسترس کاربران قرار دهد. خوشبختانه تیم اج قصد دارد در آینده نزدیک از مجموعه گسترده‌تری از کوین‌های رمزنگاری‌شده پشتیبانی کند.

کیف پول اج با برخی از بهترین سرویس‌های بلاکچین در سراسر جهان از جمله Kraken، Bity، WageCan و Biterfill همکاری کرده است. با وجود این همکاری‌ها، به ‌طور قطع در آینده این نرم‌افزار از کوین‌های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد. لیست رمزارزهایی که در کیف پول اج در دسترس هستند عبارت‌اند از:

  1. Bitcoin (BTC)
  2. Ethereum (ETH)
  3. Litecoin (LTC)
  4. Bitcoin Cash (BCH)
  5. Dash (DASH)
  6. Augur (REP)
  7. Wings (WINGS)

آیا امکان خرید و فروش رمزارز از طریق کیف پول اج وجود دارد؟

یکی از ویژگی‌های ابتکاری و منحصربه‌فرد کیف پول Edge، توانایی تبادل رمزارزهای کاربران با یکدیگر توسط کیف پول است. این امر با ادغام با Shapeshift امکان‌پذیر شده است. کاربران می‌توانند بدون ارسال رمزارزهای خود به صرافی، به ‌سرعت اقدامات لازم را در زمان مناسب انجام دهند. این امن‌ترین راه برای مبادله دارایی‌های رمزنگاری است؛ چراکه هرگز مجبور به انتقال آنها از کیف پول نخواهید شد. در واقع ارزهای دیجیتال کاربران با مبادله یکپارچه داخل کیف پول حفظ می‌شوند.

به ‌عنوان ‌مثال، در صورتی‌ که بیت ‌کوین کش در حال سقوط و افت قیمت باشد، شما می‌توانید به ‌سرعت و بدون ارسال به صرافی آنها را بفروشید یا اینکه بدون فرستادن به صرافی به ‌عنوان یک پلتفرم شخص ثالث، می‌توانید آنها را در کیف پول اج با بیت‌ کوین‌های بیشتری مبادله کنید. از این‌ رو، با یک روش سریع، ایمن و بدون نقص، دارایی خود را از یک ضرر بزرگ نجات می‌دهید.

در حالی ‌که ویژگی‌های ذکرشده بسیار جذاب و ابتکاری هستند، اما همچنان کاربران اج قادر به خرید و فروش رمزارزها با ارز فیات و به‌ دست‌ آوردن رمزارزهای جدید نیستند. خبر خوب اینکه قرار است این روند تغییر کند. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اشاره شد، کیف پول Edge با 4 سرویس بلاکچین Kraken، Bity، WageCan و Biterfill همکاری کرده است. همکاری‌های جدید به Edge این امکان را می‌دهند که با تسهیل خرید درون اپلیکیشن، فروش، شارژ رمزنگاری، کارت‌های هدیه رمزنگاری و ادغام کارت بدهی بیت‌ کوین، دارایی‌های رمزنگاری‌شده خود را به حداکثر برسانند. کیف پول اج این وعده‌ها را اعلام کرده و امیدواریم آنچه را که می‌گوید ارائه دهد. این کیف پول به ‌سرعت در مراتب بالای رتبه‌بندی بهترین و همه‌کاره‌ترین کیف پول‌های رمزنگاری‌شده قرار خواهد گرفت.

هزینه استفاده از کیف پول Edge چقدر است؟

برخلاف کیف پول‌های سخت‌افزاری، کیف پول Edge کاملاً به ‌صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته و توسط Apple Store و Google Store قابل دانلود است. اج بابت ارسال رمزارز از کیف پول، به ‌غیر از هزینه‌های ماینینگ هیچ هزینه اضافی از کاربران خود دریافت نمی‌کند. همچنین کاربران در هنگام دریافت رمزارز به آدرس کیف پول اج هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنند.

با این‌ حال، با وجود استفاده از سرویس تبادل درون برنامه‌ای خود، در تمام تراکنش‌های مبادله‌ای، هزینه کمی را دریافت می‌کند. هزینه دریافتی مربوط به هر تراکنش به ‌اضافه هزینه ماینینگ در هنگام انجام هر تراکنش به کاربر اعلام می‌شود. به ‌طور کلی کیف پول اج رایگان و هزینه‌های ماینینگ و ترید آن بسیار شفاف است.

راهنمای راه‌اندازی و استفاده از کیف پول Edge

راه‌اندازی کیف پول اج بسیار ساده و راحت است و تمام پروسه نصب و راه‌اندازی از طریق چند گام ساده تنها در چند دقیقه انجام می‌شود. این مراحل عبارت‌اند از:

مرحله اول: دانلود برنامه

با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود، به اپ‌استور، گول پلی یا وب‌سایت Edge بروید و اپلیکیشن را دانلود کنید.

مرحله دوم: نصب کیف پول Edge

قبل از شروع استفاده از خدمات کیف پول اج باید یک حساب کاربری را با تنظیم نام کاربری، رمز عبور و Pin Code چهاررقمی ایجاد کنید. این اطلاعات به شما امکان دسترسی به ‌حساب کاربری و رمزگذاری داده‌هایتان، قبل از بارگذاری در سرورهای اج را می‌دهد. به محض اینکه جزئیات حساب کاربری خود را یادداشت و آنها را در یک مکان امن ذخیره کردید، می‌توانید شرایط استفاده از اج را تأیید و از خدمات آنها استفاده کنید.

مرحله سوم: تنظیم حساب کاربری

پس از آنکه حساب کاربری شما ساخته شد، می‌توانید به صفحه کیف پول بروید و ارزهای دیجیتال دلخواه خود را که توسط Edge پشتیبانی می‌شود، در کیف پول اج خود ذخیره و اضافه کنید. پس از آن، تمام کیف پول‌های رمزنگاری‌شده‌ای را که اضافه کرده‌اید، در صفحه اصلی کیف پول اج خواهید دید.

مرحله چهارم: دریافت کوین‌ها

برای دریافت رمزارز، تنها کافی است روی کیف پول ارز دیجیتالی را که می‌خواهید کوین به آن اضافه شود لمس کنید. سپس در قسمت پایین صفحه روی گزینه “Request” ضربه بزنید. در این قسمت یک کد QR و آدرس کیف پول دریافتی شما، نمایش داده می‌شود. این اطلاعات را به فرستنده رمزارز ارائه دهید تا بتواند ارز دیجیتال را به آدرس کیف پول اج شما ارسال کند.

مرحله پنجم: ارسال کوین‌ها

در کنار عبارت “Request” در مرحله قبلی، یک دکمه “Send” نیز وجود دارد. روی آن کلیک کنید و وارد صفحه ارسال شوید. در این صفحه علاوه بر امکان قرار دادن آدرس کیف پول مقصد مدنظر شما، امکان اسکن کد QR نیز وجود دارد. با وارد کردن آدرس کیف پول می‌توانید کوین‌های پشتیبانی‌شده در کیف پول اج را به آدرس دلخواه ارسال کنید.

مرحله ششم: مبادله کوین‌ها

به‌سادگی در قسمتی که سایر گزینه‌های عملکردی کیف پول قرار دارند، به گزینه “Exchange” بروید و کیف پول منبع را انتخاب کنید. سپس می‌توانید کیف پول‌های رمزارزهایی را که مایل به مبادله آنها هستید، دریافت کنید. میزان رمزارزی را که قصد مبادله آن را دارید، وارد و تراکنش را تأیید کنید.

کیف پول اج چیست؟ بررسی کامل کیف پول Edge و مزایا و معایب آن

مزایا و معایب کیف پول Edge

پس از بررسی جزء به جزء و دقیق جوانب مختلف کیف پول Edge در چند مورد کوتاه و مختصر مزایا و معایب این کیف پول دیجیتالی را نام می‌بریم:

مزایای کیف پول اج

  • غنی از امکانات مختلف و کاربردی
  • طراحی و رابط کاربرپسند
  • بسیار ایمن و مطمئن
  • آینده روشن همراه با نوآوری‌های فراوان

معایب کیف پول اج

  • تعداد محدود ارزهای دیجیتال در دسترس
  • عدم پشتیبانی از ارزهای فیات
  • ایمن نبودن به‌اندازه کیف پول سخت‌ افزاری

کاربران کیف پول Edge از سطح بالایی از پشتیبانی مشتریان بهره می‌برند. آنها می‌توانند از طریق ایمیل با نمایندگان پشتیبانی تماس بگیرند یا برای دریافت اطلاعات مفید و کمک‌کننده، به ‌سادگی در مجموعه پشتیبانی اج گشت‌وگذار کنند. وب‌سایت Edge صفحه سؤالات متداول (FAQ) بسیار جامعی دارد که در آن کاربران می‌توانند اطلاعات مفید زیادی را پیدا کنند.

سخن پایانی

به‌ طور کلی، کیف پول Edge یک کیف پول رمزنگاری موبایلی بسیار شایسته است. ایمنی بالا و رابط کاربرپسند، تجربه کاربری بسیار خوبی را برای کاربران این نرم‌افزار ایجاد می‌کند. از آنجایی که کیف پول اج از لیست گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند، بر اساس اعلام تیم توسعه‌دهنده این اپلیکیشن، به‌ زودی رمزارزهای بیشتری را در دسترس کاربران قرار خواهند داد.

این کیف پول امکانات ابتکاری بی‌شماری همچون امکان تبادل دارد و به ‌زودی موارد بیشتری مانند خرید و فروش ارز دیجیتال نیز به آنها اضافه خواهد شد. در کل، استفاده از Edge به‌عنوان یک کیف پول گرم موبایلی مطمئن، به علاقه‌مندان توصیه می‌شود.

نوشته کیف پول اج چیست؟ بررسی کامل کیف پول Edge و مزایا و معایب آن اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.