کد خبر : 121210
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 8:30

کنسرت خوانندگان محبوب در متاورس!

کنسرت خوانندگان محبوب در متاورس!

زمان مطالعه: 2 دقیقه کالین فیتزپاتریک (Colin Fitzpatrick) ایرلندی که هم اکنون در دبی زندگی می‌کند، در طول قرنطینه ناشی از همه‌گیری کرونا تصمیم گرفت شرکتی خلق کند که هنرمندان بزرگ سراسر دنیا، بتوانند به طور مجازی کنسرت برگزار کنند. شرکت او، Animal Concerts همه روزه با هنرمندان مشهور بیشتری همکاری می‌کند. از جمله اولین

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کالین فیتزپاتریک (Colin Fitzpatrick) ایرلندی که هم اکنون در دبی زندگی می‌کند، در طول قرنطینه ناشی از همه‌گیری کرونا تصمیم گرفت شرکتی خلق کند که هنرمندان بزرگ سراسر دنیا، بتوانند به طور مجازی کنسرت برگزار کنند. شرکت او، Animal Concerts همه روزه با هنرمندان مشهور بیشتری همکاری می‌کند.

از جمله اولین هنرمندانی که با Animal Concerts همکاری کرده، رپر برنده جایزه گرمی (Grammy) آمریکایی، فیوچر (Future) است که در یک جشن هالووینی پشتیبانی شده توسط Animal Concerts در شهر میامی کنسرت اجرا کرد. این برنامه به صورتی فیلمبرداری شد که بعداً بتوان آن را در دنیای مجازی متاورس به نمایش گذاشت.

البته از ظهور کنسرت‌های مجازی مدت نسبتاً زیادی می‌گذرد. قابل توجه‌ترین نمونه، کنسرت آریانا گرانده (Ariana Grande) در اکتبر 2021 در Fortnite بود. گفته شده که حدود 78 میلیون کاربر Fortnite در کنسرت گرانده شرکت کردند که باعث درآمد 20 میلیون دلاری این خواننده از این برنامه شد.

تراویس اسکات (Travis Scot) نیز رپر دیگری است که با اجرا در Fortnite در سال 2020 توانست درآمد 20 میلیون دلاری به دست آورد. اد شیران (Ed Sheeran) هم به همین شکل در نوامبر 2021 یک کنسرت مجازی در Pokémon Go اجرا کرد. چندی پیش ستاره سوئدی زارا لارسون (Zara Larsson) نیز در Roblox خود توانست از فروش آیتم‌های درون بازی مثل کلاه، کوله پشتی و عینک که قیمت آن‌ها از 1 دلار شروع می‌شد، درآمد میلیونی کسب کند.

فیتزپاتریک در رابطه با نحوه تولید این‌گونه از کنسرت‌ها گفت:

خواننده ما به استودیو دارای پرده سبز می‌آید و اجرا می‌کند. ما هم این اجرا را ضبط می‌کنیم و سپس به سادگی آن را به یک آواتار تبدیل می‌کنیم تا بعدا آن را در دنیاهای مجازی مبتنی بر بلاکچین به نمایش درآوریم.

بنابر گفته فیتزپاتریک، اجرای کنسرت در دنیای متاورس مزیت‌های زیادی برای خواننده‌ها دارد. در حالی که سرویس‌های استریم موزیک مثل Spotify همواره درآمدهای حاصل از پخش موزیک را کاهش می‌دهند، Animal Concerts اجازه می‌دهد که هنرمندان 50% از درآمد حاصل از بلیط و فروش NFT را کسب کنند. با توجه به این‌که خواننده‌ها به صورت مستقیم از این برنامه سود می‌برند، برگزاری کنسرت در متاورس بسیار مورد توجه این هنرمندان قرار گرفته است.

نوشته کنسرت خوانندگان محبوب در متاورس! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.