کد خبر : 104955
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 13:00

کمیسیون بورس آمریکا به دنبال ممنوع کردن رمزارزها نیست!

کمیسیون بورس آمریکا به دنبال ممنوع کردن رمزارزها نیست!

زمان مطالعه: 2 دقیقه گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده، اعلام کرد که این سازمان اختیار قانونی یا برنامه‌ای برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال ندارد. گنسلر هنگام پاسخگویی به سوالات در جلسه کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ ۵ اکتبر، اظهار داشت که ممنوع کردن رمزارزها در

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده، اعلام کرد که این سازمان اختیار قانونی یا برنامه‌ای برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال ندارد.

گنسلر هنگام پاسخگویی به سوالات در جلسه کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ ۵ اکتبر، اظهار داشت که ممنوع کردن رمزارزها در حیطه اختیارات کمیسیون SEC نیست و این موضوع بستگی به نظر کنگره دارد.

گنسلر گفت:

موضوع این است که چگونه می‌توانیم در این حوزه از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم. در همین راستا، با نهادهای نظارتی بانکی و دیگر سازمان‌ها هم همکاری می‌کنیم تا مطمئن شویم که وزارت خزانه‌داری بر رعایت مقررات ضد پولشویی و قوانین مالیاتی این حوزه نظارت دارد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران توسط کمیسیون SEC، افزود:

بسیاری از این توکن‌ها ممکن است با استانداردهای قراردادهای سرمایه‌گذاری یا اوراق بهادار مطابقت داشته باشند.

گنسلر همچنین خاطرنشان کرد که بررسی مسائل مربوط به ثبات مالی و موضوع استیبل کوین‌ها، اولویت این سازمان است.

در همین حال، پاتریک مک‌هنری (Patrick McHenry)، نماینده کنگره آمریکا، در جلسه روز گذشته اقدامات و موضع‌گیری SEC در مورد دارایی‌های دیجیتال را هدف گرفت و رئیس این کمیسیون را متهم کرد که در مورد قوانین و رویه‌ها، مطابق با برنامه‌های بلندمدت این آژانس عمل نکرده است.

وی خطاب به گنسلر گفت:

برخی از اظهارنظرهایی که شما مطرح کرده‌اید، غیرشفاف بوده و سوالاتی را در بازار ایجاد کرده است. شما ظاهراً اظهارات سرسختانه‌ای داشته‌اید که بازارها را تحت تأثیر قرار داده است. شما با ارائه بیانیه بدون طی کردن روند مناسب آن، قوانین و مقررات را نادیده گرفته‌اید و اساساً با سرمایه‌گذاران آمریکایی بی‌رحمانه برخورد کرده‌اید.

در پاسخ به این اظهارات، گنسلر گفت که کمیسیون SEC از قوانین پیروی می‌کند.

اگرچه کمیسیون SEC ممکن است در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان تلاش کند، اما اقدامات اخیر آن علیه کوین بیس (Coinbase) و ریپل (Ripple) می‌تواند موجب ضرر دارندگان این توکن‌ها و تأثیر منفی چند میلیارد دلاری بر این صنعت شود.

نوشته کمیسیون بورس آمریکا به دنبال ممنوع کردن رمزارزها نیست! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.