کد خبر : 84487
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 5:51

کاهش قیمت نفت با ادامه یکه‌تازی کرونا در هند

کاهش قیمت نفت با ادامه یکه‌تازی کرونا در هند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کرونا همچنان در جهان می‌تازد. افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر اما باعث شده تا قیمت نفت که با توجه به بهبود شرایط اقتصادی، روند صعودی به خود گرفته بود، با کاهش..

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کرونا همچنان در جهان می‌تازد. افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر اما باعث شده تا قیمت نفت که با توجه به بهبود شرایط اقتصادی، روند صعودی به خود گرفته بود، با کاهش همراه شود.

این افت قیمت بعد از آنکه وضعیت هند به عنوان سومین واردکننده نفت جهان در کنترل کرونا با مشکل همراه شد، شدت گرفت.

سومین واردکننده بزرگ نفت جهان با افزایش بی‌سابقه موارد روزانه ابتلا به کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار آن، روند بهبود جهانی تقاضای نفت را که مورد انتظار بازار و اوپک پلاس است، کند می‌کند.

بزرگ‌ترین شهرهای هند در ماه جاری میلادی و در پی شلوغی بیمارستان‌ها دوباره قرنطینه شده‌اند. محدودیت‌های اعمال‌شده در بخش حمل‌ونقل هم به تجارت این بخش که مصرف سوخت بالایی دارد، آسیب زده است.

مقام‌های پالایشگاهی و فروشندگان سوخت اعلام کرده‌اند که تقاضای گازوئیل در هند – پرمصرف‌ترین سوخت این کشور – و تقاضای بنزین، در ماه جاری میلادی نسبت به ماه مارس ۲۰ درصد کاهش یافته است.

آمارها نشان می‌دهد، تقاضای تمام سوخت‌های عمده هند مانند گازوئیل، بنزین، سوخت جت و گاز مایع در نیمه نخست آوریل نسبت به مدت مشابه ماه مارس کاهش یافته است. تقاضای گازوئیل در نیمه نخست آوریل نسبت به همین دوره در ماه مارس سه درصد افت کرده، در حالی که مصرف بنزین پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر ژاپن نیز که چهارمین واردکننده نفت جهان به شمار می‌رود، با افزایش شمار مبتلایان به کرونا رو به رو است. موضوعی که بر روند تقاضای نفت تاثیرگذار خواهد بود و در صورت ادامه‌دار بودن می‌تواند قیمت‌ها را با افت بیشتری همراه کند.

با توجه به این موارد، قیمت نفت برنت امروز با ۰.۷ درصد کاهش به ۶۵ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۰.۶ درصد از ارزش خود را در معاملات امروز از دست داد و ۶۱ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

به گزارش ایرنا، اگرچه تا کنون حدود یک میلیارد دوز واکسن کرونا در جهان تزریق شده اما حدود نیمی از این واکسن‌ها در سه کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

نامتوازن‌بودن تزریق واکسن باعث شده تا نتوان آینده روشنی برای بازگشت شرایط اقتصادی به پیش از کرونا متصور بود و این موضوع بر تقاضای نفت موثر خواهد بود.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.