کد خبر : 95306
تاریخ انتشار : جمعه 4 تیر 1400 - 12:31

کارمزد انتقال تتر (USDT) چقدر است؟

کارمزد انتقال تتر (USDT) چقدر است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه مقدمه در دنیای رمزارزها، تتر (USDT) مهمترین ارزی است که به ‌عنوان استیبل کوین وارد چرخه مبادلات کریپتویی شده است. تتر در اندک زمانی توانست خود را به بالای فهرست محبوب‌‌ترین ارزهای دیجیتال برساند. یکی از مهم‌ترین موارد در بررسی یک ارز کارمزد انتقال آن است. در این مطلب قصد داریم

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

در دنیای رمزارزها، تتر (USDT) مهمترین ارزی است که به ‌عنوان استیبل کوین وارد چرخه مبادلات کریپتویی شده است. تتر در اندک زمانی توانست خود را به بالای فهرست محبوب‌‌ترین ارزهای دیجیتال برساند. یکی از مهم‌ترین موارد در بررسی یک ارز کارمزد انتقال آن است. در این مطلب قصد داریم در مورد میزان و نحوه کاهش کارمزد انتقال تتر صحبت می‌‌کنیم. اگر با تتر آشنایی ندارید، بهتر است ادامه این مطلب را از دست ندهید.

تتر (Tether) چیست؟

همان‌طور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر یا همان Tether یک استیبل کوین به شمار می‌‌رود. در واقع می‌توان گفت تتر نماینده ارز‌‌های فیات در بین رمزارزها است. قیمت هر واحد تتر برابر با یک دلار است. البته این ارزش‌گذاری تنها برای سهولت کار است. در واقع همیشه قیمت تتر (USDT) با کمی تفاوت با قیمت یک دلار خرید و فروش می‌‌شود. مأموریت اصلی این آلت کوین، ایجاد ثبات در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال است. همین ویژگی سبب محبوبیت تتر در بین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و البته خارجی شده است.

انواع تتر کدامند؟

گفتیم که قیمت تتر تقریباً با دلار برابری می‌‌کند. اما جالب است بدانید که تتر انواع مختلفی دارد که شناخت آنها برای بررسی کارمزد انتقال تتر مؤثر و حائز اهمیت است.

تتر یورو (EURT)

هر واحد از این تتر، تقریباً برابر با قیمت یک یورو است.

تتر دلار (USDT)

در اکثر معاملات و مقالات مربوط به تتر، منظور از تتر همین نوع تتر است. تتر دلار (USDT) نیز انواع مختلفی دارد که با هم آنها را مرور می‌‌کنیم.tether transaction fee

هرکدام از این تترها روی یک بلاکچین خاص قابل‌استفاده هستند.

USDT Omni: دلار تتر که مبتنی بر بلاکچین بیت کوین است و طراحی آن بر اساس پروتکلOmni Layer بوده است.

USDT ERC20: دلار تتر که مبتنی بر بلاکچین اتریوم است و بر مبنای پروتکلERC-20 طراحی شده است.

USDT EOS: این دلار با تکیه بر شبکه ارز دیجیتال EOS (ایاس) ایجاد شده است.

USDT TRON: احتمالاً حدس زدن نام بلاکچین و پروتکل پشتیبانی‌کننده این تتر کار سختی نیست. این تتر از پروتکلTRC-20 استفاده می‌‌کند و مبتنی بر شبکه ترون است.

با این حساب محاسبه کارمزد انتقال تتر در شبکه‌‌های مختلف، کار پیچیده‌‌ای می‌‌شود. اهمیت موضوع زمانی هویدا می‌‌شود که جایگاه تتر در میان هزاران ارز دیجیتال مشخص شود. با هم نگاهی خواهیم داشت به جایگاه تتر در دنیای ارز‌‌های دیجیتال.

جایگاه تتر در میان ارز‌‌های دیجیتال

شاید در سال 2016 که تتر آغاز به کار کرد، کسی فکر نمی‌‌کرد که این ارز دیجیتال بتواند تا رتبه سی‌ام سایت کوین مارکت کپ صعود کند.tether transaction fee

اما این تازه آغاز کار بود. تتر ا‌کنون بالاتر از بسیاری از ارزهای دیگر در بین 5 رمزارز برتر قرار دارد. اینکه آیا میزان کارمزد انتقال تتر در این رشد مؤثر بوده است یا خیر، موضوعی است که در این مقاله مجال صحبت در مورد آن نیست. حال بیایید ببینیم کارمزد انتقال این ارز در شبکه‌‌های مختلف چگونه محاسبه می‌‌شود.

میزان کارمزد انتقال تتر در شبکه‌‌های مختلف

همان‌طور که گفتیم، استفاده از تتر در شبکه‌‌های مختلف، کارمزد‌‌های متفاوتی دارد که با هم آنها را مورد بررسی قرار می‌‌دهیم.

USDT Omni

انتقال این نوع تتر با کارمزد بسیار بالایی صورت می‌‌گیرد. دلیل این امر هم ارتباط مستقیمی با کارمزد تراکنش بیت کوین دارد. این میزان ممکن است در هر لحظه تغییر کند و با توجه به اینکه کارمزد تراکنش‌ها در بلاکچین بیت کوین مقدار زیادی است، استفاده از این نوع تتر توصیه نمی‌شود.

USDT ERC-20

کارمزد این نوع تتر بسیار متعادل‌‌تر از کارمزد تراکنش در بلاکچین بیت ‌کوین است. در عین‌ حال سرعت انتقال نیز نسبت به بلاکچین امنی (Omni) افزایش یافته است. شاید یکی از دلایلی که در اکثر صرافی‌‌های آنلاین و بهترین کیف پول های ارز دیجیتال از این نوع تتر استفاده می‌‌شود، همین مورد باشد. هزینه و کارمزد انتقال تتر ERC-20 در برخی اوقات به 3 تا 10 دلار تتر نیز رسیده است. هرچند این مبلغ به ظاهر معقول است، اما در نوع خود زیاد محسوب می‌‌شود.

USDT TRON

در این شبکه کارمزد انتقال بسیار پایین است و گاهی به صفر نیز می‌‌رسد. همچنین سرعت تراکنش نیز از شبکه‌‌های دیگر بیشتر است.

سخن پایانی

نکات مهم دیگری هم درباره انواع تتر وجود دارد. اول: این شمایید که بسته به نیاز و حجم معاملات مدنظر خود باید نوع تتر خود را انتخاب و اقدام به خرید تتر از صرافی‌‌های مختلف کنید.

دوم: قبل از خرید حتماً در مورد کیف پول و پشتیبانی از تتر موردنظر تحقیقات لازم را انجام دهید. انتقال تتر شبکه‌‌های مختلف به کیف پول‌‌هایی که بر روی بلاکچین های دیگر فعال هستند ممکن نیست. ضمن اینکه هر کیف پولی ممکن است از برخی از تترها پشتیبانی نکند.

نوشته کارمزد انتقال تتر (USDT) چقدر است؟ اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.