کد خبر : 168797
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 8:55

کاردانو رکورد زد!

کاردانو رکورد زد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه شبکه بلاک‌چینی (BlockChain) اکوسیستم کاردانو یکی از قدرتمند‌ترین شبکه‌های بلاک‌چینی است. این شبکه بلاک‌چینی هم‌اکنون توانسته است تا مقام پر مصرف‌ترین شبکه بلاک‌چینی را نیز بدست آورد. به گزارش سایت یوتودِی، این دستاورد در حالی است که شبکه‌های بلاک‌چینی قدرتمندی مانند بایننس چین (Binance Chain)، اتریوم (Ethereum) و سولانا (Solana) رقبای

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه بلاک‌چینی (BlockChain) اکوسیستم کاردانو یکی از قدرتمند‌ترین شبکه‌های بلاک‌چینی است. این شبکه بلاک‌چینی هم‌اکنون توانسته است تا مقام پر مصرف‌ترین شبکه بلاک‌چینی را نیز بدست آورد.

به گزارش سایت یوتودِی، این دستاورد در حالی است که شبکه‌های بلاک‌چینی قدرتمندی مانند بایننس چین (Binance Chain)، اتریوم (Ethereum) و سولانا (Solana) رقبای آن هستند!

با افزایش تراکنش‌های حوزه دیفای (Defi) کاردانو، تعداد تراکنش‌های تایید شده بر بستر شبکه بلاک‌چینی کاردانو به سقف جدید دست یافت!

حجم تراکنش‌های تایید شده روزانه شبکه کاردانو به سقفی جدید دست یافت!

یکی از صفحه‌های غیررسمی کاردانو در توییتر که با نام Haskellion@ فعالیت می‌کند در توییتی اعلام کرده که شبکه کاردانو توانسته است تا عملکردی بهتر از شبکه‌های بلاک‌چینی بیت کوین و اتریوم داشته باشد و آن‌ها را پشت سر بگذارد.

تراکنش‌های تایید شده (Confirmed Transactions) روزانه شبکه کاردانو از بیت کوین و اتریوم پیشی گرفت، این درحالی است که کارمزدی که کاربران برای تراکنش‌های خود بر بستر شبکه کاردانو پرداخت کرده‌اند نیز پایین‌تر از دو شبکه مذکور بوده است!

در واقع شبکه کاردانو توانسته تراکنش‌های بیشتری را تایید کند و کمترین کارمزد ممکن را نیز دریافت کند، این مسئله یعنی شبکه کاردانو اقتصادی‌ترین شبکه بلاک‌چینی برای انتقال است!

براساس اطلاعات منتشر شده، شبکه کاردانو توانسته است تا در یک روز 33.45 میلیارد دلار را منتقل کند! این در حالی است که شبکه بیت کوین در همین مدت توانسته است تا 33.27 میلیارد دلار را منتقل کند.

درست است که فاصله ارزش این انتقال‌های انجام شده بر بستر شبکه کاردانو و بیت کوین زیاد نبوده است ولی باید به یک نکته بسیار مهم توجه کرد.

شبکه کاردانو برای انجام تراکنش‌های نام برده، حدود 38 هزار دلار کارمزد دریافت کرده است. این در حالی است که شبکه بیت کوین تقریبا برای همین مقدار تراکنش 860 هزار دلار کارمزد دریافت کرده است! این یعنی 23 برابر کارمزد بیشتر!

در مقایسه کارمزد دریافتی شبکه کاردانو با اتریوم نیز جای بحثی وجود ندارد! زیرا شبکه اتریوم در همین مدت 24 ساعته، حدود 14.7 میلیارد دلار کارمزد دریافت کرده است!

سرعت انتقال نیز پارامتر مهم دیگری است که جای بحث دارد. سرعت انتقال و انجام تراکنش‌های بر بستر کاردانو بسیار بیشتر از شبکه بیت کوین است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، این افزایش تراکنش‌های روزانه کاردانو به دلیل افزایش ورودی‌های مربوط به حوزه دیفای این اکوسیستم است. همچنین باید مد نظر داشت که صرافی‌های غیرمتمرکز (Decentralized Exchange) فعال بر بستر شبکه کاردانو محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند!

نوشته کاردانو رکورد زد! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.