کد خبر : 121839
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 7:50

کاردانو جان تازه‌ای می‌گیرد!

کاردانو جان تازه‌ای می‌گیرد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه در حال حاضر کاردانو در حوالی 1.45 دلار معامله می‌شود. در واقع فروشندگان در سطح 1.6 دلار فشار خود را شروع کردند و توانستند قیمت را تا 1.40 دلار پایین بیاورند. این سطح حمایت، اهمیت بسیار بالایی داشت ولی روند نزولی کاردانو در تایم فریم‌های بالاتر هنوز به اتمام نرسیده است.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حال حاضر کاردانو در حوالی 1.45 دلار معامله می‌شود. در واقع فروشندگان در سطح 1.6 دلار فشار خود را شروع کردند و توانستند قیمت را تا 1.40 دلار پایین بیاورند. این سطح حمایت، اهمیت بسیار بالایی داشت ولی روند نزولی کاردانو در تایم فریم‌های بالاتر هنوز به اتمام نرسیده است.

البته، علائم امیدوارکننده ای هم در این وضعیت وجود دارد. با ورود به سال 2022 و شروع حرکت صعودی بیت کوین، می‌توانیم شاهد بریک اوت کاردانو از خط روند نزولی خود باشیم.

cardano technical analysis january 2022
نمودار روزانه کاردانو (ADA)

حرکت صعودی بزرگ کاردانو از 1.02 دلار تا 3.1 دلار منجر به استفاده از اندیکاتور فیبوناتچی شد. سطح 23.6 درصدی از این سطوح اصلاح، در تایم فریم بالاتر در سطح 1.45 دلار قرار دارد. در ضمن محدوده 1.71 تا 1.8 دلار هم محدوده ای است که فروشندگان به شدت به تکاپو می‌افتند.

در نمودار کاردانو، رفتار قیمت در هفته‌های گذشته شباهت بسیار زیادی با رفتار قیمت در ماه‌های می و ژوئن دارد. البته تفاوت‌های ضمنی متعددی هم می‌توان در این دو بازه زمانی دید: در ماه می، یک پامپ انفجاری با یک فروش سریع همراه شد، در ماه سپتامبر، قیمت به 3 دلار رسید و فشار فروش تا سطح 1.9 دلار بالا بود ولی بعد این فشار کاهش یافت ولی بعد دوباره در نوامبر امسال شدت گرفت و تا 1 دلار ادامه یافت.

شباهت این دو بازه زمانی هم، واکنش به خطوط مقاومت یکسان (خط آبی و سفید) و شباهت در طول دوره زمانی این دو رفتار است. 42-43 روز روند نزولی، 52 روز فشار فروش کم. اما سوال اینجاست که آیا این چرخه باز هم تکرار می‌شود؟cardano technical analysis january 2022

هنوز نمی‌توان احتمال چنین اتفاقی را رد کرد، ولی تفاوت‌های ضمنی هم بسیار بزرگ هستند. با این وجود، محدوده 1.46 دلار مقاومت قدرتمندی است که با یک تلاش گاو‌ها شکسته نمی‌شود.

از طرفی اندیکاتور DMI خبر از جو مثبت و صعودی بازار می‌دهد، در حالیکه اوسیلاتور Awesome هم تغییر جو بازار را نشان می‌دهد زیرا زیر خط صفر تقاطع کرده که علامتی صعودی است.

البته CMF هنوز به شدت بین دو سطح 0.5+ و 0.5- نوسان می‌کند. بدون تقاضای قوی، بعید است که ADA بتواند از سطح مقاومت 1.5 دلار رد شود. بنابر اندیکاتور CMF این سطح تقاضا هنوز در بازار وجود ندارد.

همان‌طور که در نمودار مشخص است، احتمال بازگشت ADA در محدوده 1.5 دلار و ایجاد یک کف بالاتر از 1.3 دلار، برای شروع لگ صعودی بعدی در هفته آینده لازم بود. اینکه این اتفاق تا اوایل ژانویه خواهد افتاد یا خیر، مشخص نیست ولی در روزهای گذشته شباهت‌های قابل توجهی در رفتار قیمت دیده شده که ارزش بررسی را دارد.

نوشته کاردانو جان تازه‌ای می‌گیرد! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.