کد خبر : 209338
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 دی 1401 - 16:28
دیدگاه‌ها برای چگونگی نصب لوله داربست و اصلی‌ترین اجزای آن بسته هستند

چگونگی نصب لوله داربست و اصلی‌ترین اجزای آن

چگونگی نصب لوله داربست و اصلی‌ترین اجزای آن

امروزه ساختن سازه‌ها و ساختمان‌هایی با ارتفاع بسیار بلند رواج یافته است. اغلب این ساختمان‌ها دارای قسمت‌ها و بخش‌هایی هستند که دسترسی به آن‌ها بسیار سخت است و کارگران و عوامل دیگر، امکان دسترسی به آن را با نردبان های معمول ندارند. برای رفع این محدودیت‌ها از بست و لوله داربست استفاده می‌شود. این قطعات

امروزه ساختن سازه‌ها و ساختمان‌هایی با ارتفاع بسیار بلند رواج یافته است. اغلب این ساختمان‌ها دارای قسمت‌ها و بخش‌هایی هستند که دسترسی به آن‌ها بسیار سخت است و کارگران و عوامل دیگر، امکان دسترسی به آن را با نردبان های معمول ندارند. برای رفع این محدودیت‌ها از بست و لوله داربست استفاده می‌شود. این قطعات مانند یک سازه موقت در کنار سازه اصلی قرار می‌گیرند. از این سازه در ارتفاع استفاده می‌شود که یک فضای مناسب و ایمن را برای فعالیت کارکنان ایجاد می‌کند. به دلیل اینکه ایمنی این سازه رابطه مستقیمی با جان افراد دارد، نحوه نصب آن بسیار مهم و حیاتی است. در این هنگام ضروری است تا همه استاندارد‌ها و نکات ایمنی رعایت شوند.

آشنایی با پروفیل شماره ۵

این محصول دقیقا همان پروفیل صنعتی است که از فرایند نورد گرم به‌دست می‌آید. این پروفیل در اندازه و آلیاژ‌های متفاوت تولید می‌شود و طول آن ۶ متر است. پروفیل‌های صنعتی اغلب در صنایع و سازه‌های صنعتی کاربرد دارند که به 2 نوع سبک و سنگین دسته‌بندی می‌شوند. یکی از پر‌طرفدار‌ترین و رایج‌ترین انواع آن، پروفیل شماره ۵ است که در صنعت با نام لوله داربست هم شناخته می شود. از آنجایی‌که نوع این کالا‌ها بر روی ایمنی پروژه‌های ساختمانی بسیار تاثیر‌گذار هستند، مهندسین باید هنگام خرید آن‌ها دقت کافی به خرج دهند و به مراکز معتبر مراجعه کنند و اطلاع کافی از قیمت لوله داربست داشته باشند.

کاربرد پروفیل شماره ۵

به‌طور‌ کلی لوله داربستی در موارد زیر کاربرد دارد:

  1. ساختن سازه‌های مقاوم برای استفاده کارگران و عوامل ساختمانی
  2. در ساختن سازه‌هایی مانند پل
  3. استفاده در مکان‌هایی مانند نمایشگاه و برج‌های دیده‌بانی

عوامل مؤثر بر قیمت

چگونگی نصب لوله داربست و اصلی‌ترین اجزای آن

این محصول در دسته لوله های فولادی سیاه قرار دارد که توسط ورق‌های سیاه تولید می‌شود. با توجه به ضخامت دیواره می‌توان آن‌ها را به 2 دسته سبک و سنگین تقسیم‌بندی کرد که قیمت آن‌ها بر اساس وزن شاخه تعیین می‌شود. به‌عنوان مثال: قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی با توجه به این که لوله داربستی سبک است، به نسبت لوله داربست 17 کیلویی که وزن بیشتری دارد مناسب و به صرفه است. به عبارت دیگر نرخ نهایی کالا در دسته لوله های سبک به‌صورت شاخه‌ای، پایین‌تر از انواع معمولی و سنگین است.

جنس

یکی از عوامل مهم‌ و تاثیر‌گذار در تعیین نرخ نهایی، جنس محصول است. علاوه بر این که کیفیت ورق بر قیمت نهایی لوله داربست اثر می گذارد نوع آن نیز نقش مهمی در تعیین قیمت دارد. لوله داربست از ورق سیاه یا ورق سیاه گالوانیزه تولید می شود بدیهی است که ورق گالوانیزه به واسطه ی فرآیند تولید پیچیده تری که دارد گران قیمت تر از ورق سیاه است و این اختلاف قیمت مستقیما بر قیمت نهایی لوله نیز اثر می گذارد.

سایز

سایز، تعیین‌کننده اندازه قطر داخلی و قطر خارجی است. بدون شک در صورت بزرگ بودن اندازه قطر، مواد بیشتری برای تولید کالا به کار می‌رود یا به عبارت دیگر لوله وزن بیشتری دارد و همان طور که توضیح دادیم وزن و قیمت رابطه مستقیم با هم دارند، هرچه وزن لوله افزایش پیدا کند قیمت آن نیز بالاتر می رود.

وزن

وزن به‌صورت مستقیم در تعیین قیمت تاثیر‌گذار است. این عامل به ضخامت و سایز پروفیل وابسته است. با تغییر این دو مورد، وزن محصول هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. برای مثال: قیمت لوله داربست ۱۷ کیلویی که لوله داربست سنگین است به واسطه ی وزن بیشترش، بالاتر از لوله داربست سبک 14 کیلویی است.

مراحل اجرا و نصب

  1. یافتن یک شرکت پیمانکاری معتبر و قابل اطمینان، اولین قدم محسوب می‌شود. قدم بعدی، تماس و ارتباط با شرکت پیمانکاری اجرای سازه فلزی است که این مجموعه در این زمینه تخصص لازم را دارد و از اعتبار کافی نیز برخوردار است.
  2. بازدید و بررسی گروه پیمانکار از محل نصب سازه، قدم دوم است. در این مرحله شرایطی که برای نحوه اجرا و نصب نیاز است، بررسی می‌شود.
  3. چنانچه شرایط برای نصب آماده نباشد، مراتب را به کارفرما می‌رسانند تا شرایط مهیا و آماده شود.
  4. در گام چهارم، پس از اینکه شرایط توسط کارفرما مهیا شد، لوله داربست به محل منتقل می‌شود. این محصول با توجه به حجم و ارتفاع ساختمان تهیه می‌شود. شما می‌توانید برای تهیه محصول مورد‌نیاز با قیمت مناسب به صبا پروفیل به عنوان مجموعه ای معتبر در این زمینه مراجعه کنید.
  5. پس از اینکه پروفیل‌ها و دیگر ادوات مورد‌نیاز برای اجرا به محل نصب منتقل شد، متخصصین و نصاب‌ها اقدام به نصب می‌کنند.
  6. گام ششم یکی از مهم‌ترین مراحل اجرا است؛ در این مرحله متخصص اجرا قبل، حین و بعد از نصب را مورد بازرسی قرار می‌دهد. این امر باعث می‌شود تا از ایمنی سازه برای کارگران اطمینان حاصل شود.
  7. امکان ایجاد تغییر در حجم سازه وجود دارد. ایجاد تغییر از نظر ارتفاع و فاصله‌ای که با ساختمان دارد، می‌تواند با دستور معمار و کارفرما انجام گیرد.
  8. بازدید و بررسی کیفیت و شرایط اجرا تنها توسط متخصص اجرا انجام می‌شود.
  9. آخرین مرحله به معنی اتمام پروژه است. پس از اتمام کار می‌توان اقدام به جمع‌آوری لوله داربست و اجزای آن کرد.

نکته مهم هنگام نصب، محل استفاده از لوله ها است. این محل باید سطحی صاف و هموار باشد و نباید هیچ‌گونه نا‌همواری در آن وجود داشته باشد. اگر سطح خاک داشته باشد، در صورت نیاز خاک باید کوبیده شود تا تراکم بیشتری پیدا کند؛ اما اگر سطح استحکام کافی برای تحمل وزن را نداشته باشد، باید از ورقه‌های فلزی به‌نام سول‌پلیت استفاده شود.

خرید لوله داربست با‌کیفیت

مجموعه صباپروفیل یکی از تخصصی‌ترین مجموعه‌های فعال در زمینه تولید، تأمین و عرضه مقاطع فولادی است. مجموعه صبا با بیش از ۳۵ سال سابقه، تجربه بالایی در زمینه ارائه خدمات مختلف به مشتریان را دارد و به منظور بهره‌وری هر‌چه بیشتر مشتریان، امکان سفارش آنلاین را ایجاد کرده است. شما می‌توانید به دو صورت آنلاین و حضوری خرید خود را انجام دهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.