کد خبر : 176039
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 - 8:03

چه زمانی شیبا بخریم؟

چه زمانی شیبا بخریم؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه میم توکن محبوب شیبا از زمان ثبت اوج تاریخی خود در اکتبر سال گذشته، رکود شدیدی را تجربه کرده است. در این مسیر نزولی، شیبا حتی محدوده حمایتی کلیدی نزدیک به ۰٫۰۰۰۰۳۳ دلار را هم از دست داد. به گزارش سایت ای‌ام‌بی‌کریپتو، با توجه به تمایل خریداران برای دفاع از محدوده

زمان مطالعه: 3 دقیقه

میم توکن محبوب شیبا از زمان ثبت اوج تاریخی خود در اکتبر سال گذشته، رکود شدیدی را تجربه کرده است. در این مسیر نزولی، شیبا حتی محدوده حمایتی کلیدی نزدیک به ۰٫۰۰۰۰۳۳ دلار را هم از دست داد.

به گزارش سایت ای‌ام‌بی‌کریپتو، با توجه به تمایل خریداران برای دفاع از محدوده ۰٫۰۰۰۰۲۱۹۵-۰٫۰۰۰۰۲۰۱۳ دلار، به نظر می‌رسد که گاوهای شیبا قصد دارند قبل از بازگشت این رمزارز به یک روند نزولی بلندمدت، میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۰٫۰۰۰۰۲۴۰۱ دلار) را دوباره آزمایش کنند.

در زمان انتشار این خبر، شیبا با قیمت ۰٫۰۰۰۰۲۲ دلار معامله می‌شود.

shiba-inu-next-buying-opportunity
نمودار روزانه SHIB/USD.

شیبا در روند نزولی اخیر خود، نقطه کنترل مهم در نزدیکی سطح ۰٫۰۰۰۰۳۳ دلار (خط افقی قرمز) را از دست داد و به زیر EMA ۲۰۰ روزه (منحنی زرد) سقوط کرد. بدتر از همه، این سطح با مقاومت فیبوناچی ۲۳٫۶ درصد منطبق شد.

برای جلوگیری از سقوط بیشتر، گاوها مسئولیت حفظ سطح ۰٫۰۰۰۰۲ دلاری را به عهده گرفتند. در نتیجه، روند قیمتی شیبا وارد فاز فشرده‌ای شد، به طوری‌که گاوها شروع به افزایش فشار کرده و قیمت‌های پایین را رد کردند. بنابراین، از ۳ تا ۹ فوریه قیمت شیبا یک رشد بیش از ۷۰ درصدی را تجربه کرد و علی‌رغم مقاومت قوی در فیبوناچی ۲۳٫۶ درصد، از کانال نزولی خارج شد.

در یک ماه گذشته، شیبا همچنین یک الگوی کنج نزولی (falling wedge) را در نمودار روزانه خود تشکیل داد. اما، با از دست دادن EMA ۲۰ روزه، قیمت شیبا به زیر EMA ۲۰۰ روزه سقوط کرد و در نتیجه، خرس‌ها کنترل اوضاع را به دست گرفتند.

در روزهای آینده، گاوها تلاش خواهند کرد که محدوده ۰٫۰۰۰۰۲۱-۰٫۰۰۰۰۲ دلار را دست‌نخورده نگه دارند. بنابراین، به روند بهبودی شیبا تا سطح ۰٫۰۰۰۰۲۴ دلار همچنان امیدی هست. با این حال، معامله‌گران باید کاهش شکاف بین EMA ۵۰ روزه (منحنی فیروزه‌ای) و EMA ۲۰۰ روزه را به دقت زیر نظر داشته باشند. اگر این دو نمودار یک تقاطع نزولی (صلیب مرگ) تشکیل دهند، ممکن است یک فروش عمده در کمین باشد.

shiba-inu-next-buying-opportunity
شاخص‌های تکنیکال شیبا.

شاخص قدرت نسبی (RSI) شیبا که یک روند نزولی داشت، اکنون سعی دارد بر محدوده مقاومتی ۴۵-۴۳ غلبه کند. در حالی‌ که قیمت این رمزارز در سه هفته گذشته افت قابل‌توجهی داشته، اما شاخص RSI همچنان حمایت ۳۹ را دست‌نخورده نگه داشته است. این موضوع، یک واگرایی صعودی را نشان می‌دهد. همچنین، اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) نیز حمایت فوری خود را حفظ کرده است. خطوط شاخص حرکت جهت‌دار (DMI) نیز اگرچه ترجیح نزولی داشتند، اما نفوذ خرید را نشان می‌دهند. شاخص میانگین‌ جهت‌دار (ADX) نیز همچنان یک روند جهت‌دار ضعیف را برای SHIB به تصویر می‌کشد.

بررسی شاخص‌های تکنیکال شیبا در مجموع نشان می‌دهد که در کوتاه‌مدت، احتمال احیای این میم توکن به سمت EMA ۲۰/۵۰ روزه وجود دارد. پس از آن، شیبا ممکن است به روند نزولی بلندمدت خود ادامه دهد.

علاوه بر این، شیبا یک همبستگی ۳۰ روزه ۶۹ درصدی با بیت کوین دارد. از این‌رو، مثبت شدن مومنتوم قیمتی بیت کوین و احساسات کلی بازار کریپتو، برای انجام یک حرکت سودآور توسط شیبا هم ضروری است.

نوشته چه زمانی شیبا بخریم؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.