کد خبر : 149502
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 بهمن 1400 - 9:25

چرا اتریوم از بیت کوین بهتر است؟

چرا اتریوم از بیت کوین بهتر است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه شرکت‌های بزرگ بانکداری معمولاً ارزهای دیجیتال را به مشتریان خود، معرفی و توصیه نمی‌کنند. بنابراین، انتشار یک گزارش آموزشی ۲۰ صفحه‌ای در مورد ارز دیجیتال اتر (ETH) توسط شرکت خدمات مالی و مدیریت ثروت مورگان استنلی (Morgan Stanley)، کار قابل‌توجهی است. به گزارش وب سایت بارونز، در این مطلب که توسط

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت‌های بزرگ بانکداری معمولاً ارزهای دیجیتال را به مشتریان خود، معرفی و توصیه نمی‌کنند. بنابراین، انتشار یک گزارش آموزشی ۲۰ صفحه‌ای در مورد ارز دیجیتال اتر (ETH) توسط شرکت خدمات مالی و مدیریت ثروت مورگان استنلی (Morgan Stanley)، کار قابل‌توجهی است.

به گزارش وب سایت بارونز، در این مطلب که توسط دنی گالیندو (Denny Galindo)، استراتژیست سرمایه‌گذاری تهیه شده است، آمده که ارز دیجیتال اتر به اندازه کافی از سایر ارزهای دیجیتال متمایز است تا بتوان ارزش آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری جداگانه و جدای از بیت‌ کوین در نظر گرفت.

در این گزارش، ابتدا تاکید می‌شود که «ما هیچ توصیه‌ای برای خرید یا فروش اتر نداریم»، بلکه این عقیده را ارائه می‌دهد که «شواهدی از بین رفتن این کلاس دارایی وجود ندارد» و بنابراین توصیه می‌کند که «هرچه سریع‌تر بتوانیم آموزش ببینیم، سریع‌تر می‌توانیم درک کنیم که چگونه این ارز دیجیتال ممکن است در برخی از سبدها، هرچند نه همه، جا بیفتد.»

در این گزارش در مورد اصول اولیه اتریوم می‌خوانیم: «اتر دومین ارز دیجیتال بزرگ بعد از بیت کوین است و کوین‌های جدید توسط یک «بلاکچین» ایجاد می‌شوند. بلاکچین اتر، به عنوان اتریوم شناخته می‌شود. و اتر همان دو ویژگی اساسی بیت کوین را دارد؛ اول، این ارز غیرمتمرکز است و توسط هرکسی که رایانه‌هایی را برای ضرب کوین با استفاده از اتریوم دارد – به جای بانک مرکزی – ایجاد می‌شود. و دوم، «کمیابی» دیجیتال را با ساختن برخی از کدها، مانند یک فایل که به طور منحصربه‌فرد قابل‌شناسایی است و در نتیجه می‌تواند به عنوان دارایی برای یک شخص اختصاص یابد، ترویج می‌دهد.»

با این حال، محور اصلی این گزارش آن است که چگونه اتر، نه بیت ‌کوین، به مجموعه‌ای از فعالیت‌های بزرگ‌تر از پرداخت‌ها و ذخیره ارزش – دو عملکرد اصلی بیت‌کوین – متصل می‌شود. اتر و بلاکچین اتریوم به عنوان پایه و اساس کلاس نوظهوری از برنامه‌ها به نام برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps)، کاربران بیشتری را به خود جذب کرده‌اند.

در واقع، اتریوم به عنوان یک فروشگاه برنامه عمل می‌کند که متعلق به هیچ‌کس نیست و مواردی همچون برنامه‌های مالی غیرمتمرکز یا دیفای را ممکن می‌سازد. این برنامه‌ها همانند بانک‌ها، صرافی‌ها و حتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک عمل می‌کنند، با این تفاوت که هیچ اپراتور مرکزی ندارند، بلکه توسط رمزگذاری عملاً غیرقابل شکست بلاکچین اتریوم کنترل می‌شوند.

بلاکچین اتریوم همچنین ایجاد توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFTها را که اخیراً محبوب شده‌اند، امکان‌پذیر می‌سازد. این توکن‌ها، کپی دیجیتال یک اثر هنری و یا موارد دیگر هستند که می‌توان آنها را به‌ طور منحصربه‌فرد در اختیار داشت و مانند آیتم‌های کلکسیونی معامله کرد.

بنابراین‌، گالیندو نتیجه می‌گیرد که اتریوم با ایجاد یک بازار بزرگ برای Dappها، کاربرد بالقوه بیشتری دارد و در نتیجه، می‌تواند بازار بزرگتری نسبت به بیت کوین داشته باشد.

با این حال، گالیندو در ادامه به جنبه‌های منفی اتر و اتریوم هم می‌پردازد. به گفته این استراتژیست، اتر با همه مسائل نظارتی که برای بیت کوین وجود دارد، مواجه است و وضعیت آن با توجه به قانون اوراق بهادار و سیاست پولی، به هیچ‌ وجه واضح و شفاف نیست.

نوشته چرا اتریوم از بیت کوین بهتر است؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.