کد خبر : 114720
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 8:22

پیش بینی قیمت بیت کوین تا آخر این ماه!

پیش بینی قیمت بیت کوین تا آخر این ماه!

زمان مطالعه: 2 دقیقه پلن‌بی (PlanB)، خالق مدل انباشت به جریان (S2F)، در چند روز گذشته در کانون توجه‌ها بوده است؛ چراکه بیت کوین تا پایان ماه نوامبر به هدف تعیین‌شده توسط این مدل، یعنی ۹۸ هزار دلار نرسید. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۵۶،۸۲۰ دلار معامله می‌شود. نمودار کندل

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پلن‌بی (PlanB)، خالق مدل انباشت به جریان (S2F)، در چند روز گذشته در کانون توجه‌ها بوده است؛ چراکه بیت کوین تا پایان ماه نوامبر به هدف تعیین‌شده توسط این مدل، یعنی ۹۸ هزار دلار نرسید.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۵۶،۸۲۰ دلار معامله می‌شود.

planb-s2f-bitcoin
نمودار کندل یک ساعته قیمت بیت کوین.

با این حال، برخی از معامله‌گران هنوز از این واقعیت آگاه نیستند که پلن‌بی نه از یک مدل، بلکه از سه مدل برای تخمین روند قیمتی بیت کوین استفاده می‌کند.

پلن بی قبلاً توضیح داده است که از S2F به عنوان یک مدل فاندامنتال، یک مدل کف (floor model) مبتنی بر قیمت و سایر مدل‌های درون زنجیره‌ای استفاده می‌کند. با این حال، او در توییتی نوشت که برخی از مدل کف تحقق‌نیافته برای رد S2F استفاده می‌کنند.

کارشناسان دلایل کاهش قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر را بررسی کرده‌اند. به گفته آن‌ها، عوامل مختلفی از اومیکرون (Omicron)، سویه جدید ویروس کرونا و تصمیم فدرال رزرو برای کاهش خرید اوراق قرضه گرفته تا یک بازار نزولی احتمالی و اصلاحات بازار، در این کاهش قیمت نقش داشته است.

به نوبه خود، پلن‌بی تحقق نیافتن هدف ماه نوامبر را «رویداد قوی سیاه» نامید – نتیجه‌ای تکان‌دهنده اما بسیار بعید که مردم سعی می‌کنند آن را با توضیحات مختلف توجیه کنند. او در مورد بیت کوین گفت:

نمی‌دانم چرا قیمت در چند هفته گذشته کاهش یافت، می‌تواند مربوط به صرافی مت گاکس (Mount Gox) باشد، می‌تواند فقط مسائل تکنیکال باشد، [یا] تثبیت قیمت پس از یک رشد قابل‌توجه. علت این امر می‌تواند هر چیزی باشد، اما نمی‌توانم دقیقاً به آن اشاره کنم. اما از نظر من، این امری دور از ذهن و پیش‌بینی نشده بود.

با این حال، پلن‌بی تأکید کرد که پیش‌بینی او بر اساس مدل کف برای ماه دسامبر، یعنی هدف ۱۳۵ هزار دلاری برای بیت کوین هنوز در جریان است.

جدای از کاهش قیمت بیت کوین، موضوع دیگری که سرمایه‌گذاران را نگران کرده، موضع کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نسبت به صندوق قابل‌مبادله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین است. در همین راستا، شرکت مدیریت سرمایه گری اسکیل (Grayscale) در نامه‌ای در مورد خطرات ناعادلانه بودن قانونگذاری انواع مختلف ETFها هشدار داده است.

نوشته پیش بینی قیمت بیت کوین تا آخر این ماه! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.