کد خبر : 87995
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 7:06

پنج میلیون نفر ساعت آموزش‌ مهارتی سال گذشته در کرمانشاه ارایه شد

پنج میلیون نفر ساعت آموزش‌ مهارتی سال گذشته در کرمانشاه ارایه شد

«یاور محمدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در قالب ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر دوره در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای استان و به صورت رایگان..

«یاور محمدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در قالب ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر دوره در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای استان و به صورت رایگان به متقاضیان ارایه شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر ساعت آموزش در آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد به متقاضیان ارایه گردید.

محمدی افزود: این میزان آموزش مهارتی در حالی ارایه شده که شیوع کرونا و تعطیلی مراکز دولتی و غیردولتی به ویژه در ماه‌های ابتدایی سال اثر سوء بر ارایه آموزش‌های مهارتی داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه در استان ۱۸ مرکز دولتی ثابت فنی و حرفه‌ای فعال است، گفت: پنج مرکز آن در شهر کرمانشاه و مابقی در دیگر شهرستان‌ها فعال هستند.

وی ادامه داد: همچنین اکنون ۲۰۶ آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در چهار حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر در استان فعال است که در ۳۱ رشته و ۲۲۸ حرفه آموزشی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی می توانند شانس دسترسی به اشتغال جوانان بیکار را بالا ببرد، افزود: آموزش‌های مهارتی شایستگی‌های فرد را برای جذب و یا حفظ بازار کار بالا می‌برد.

این مسوول از افراد خواست تا به آموزش های مهارتی توجه ویژه داشته باشند و از این آموزش‌ها برای بالا بردن توانمندی‌های خود استفاده کنند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.