کد خبر : 142115
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 9:50

پروژه استیبل کوین فیسبوک شکست خورد!

پروژه استیبل کوین فیسبوک شکست خورد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه انجمن دیم (Diem) که قبلاً به عنوان انجمن لیبرا (Libra) شناخته می‌شد و با هدف ایجاد یک استیبل کوین توسط متا (فیسبوک سابق) راه‌اندازی شده بود، ممکن است به زودی به یک پروژه «رها شده» تبدیل شود. به گزارش بلومبرگ، این انجمن که توسط فیسبوک و تعداد زیادی از شرکت‌های مالی،

زمان مطالعه: 2 دقیقه

انجمن دیم (Diem) که قبلاً به عنوان انجمن لیبرا (Libra) شناخته می‌شد و با هدف ایجاد یک استیبل کوین توسط متا (فیسبوک سابق) راه‌اندازی شده بود، ممکن است به زودی به یک پروژه «رها شده» تبدیل شود.

به گزارش بلومبرگ، این انجمن که توسط فیسبوک و تعداد زیادی از شرکت‌های مالی، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سازمان‌های کمکی هدایت می‌شود، در حال بررسی فروش مالکیت معنوی و سایر دارایی‌های خود به عنوان راهی برای بازگرداندن سرمایه به اعضای سرمایه‌گذار این پروژه است.

این فروش که هنوز توسط انجمن دیم یا فیسبوک تأیید نشده است، احتمالاً به معنای پایان جاه‌طلبی‌های فیسبوک در حوزه ارزهای دیجیتال، حداقل در کوتاه مدت باشد.

لیبرا که در سال ۲۰۱۹ میلادی و با هیاهو و سردرگمی‌های بسیار معرفی شد، قرار بود یک استیبل کوین گره خورده به سبدی از ارزهای جهانی باشد. ساخت این کوین به این معنی بود که به جای بازتاب ارزش دلار آمریکا، مانند استیبل کوین‌های تتر (USDT) یا یواس‌دی کوین (USDC)، لیبرا تقریباً می‌توانست خود به یک واحد پول جهانی، تحت مدیریت انجمن لیبرا، تبدیل شود.

با این حال، قانون‌گذاران آمریکایی از این پروژه هیجان‌زده نشدند و در عرض چند ماه، فشار تنظیم‌کننده‌ها و قانون‌گذاران باعث شد تا اعضای برجسته انجمن لیبرا، از جمله ای‌بی (eBay)، استرایپ (Stripe)، مسترکارت (Mastercard)، ویزا (Visa) و پی‌پال (PayPal)، از این پروژه خارج شوند.

اما فیسبوک از این پروژه عقب‌نشینی نکرد. این شرکت با تغییر نام پروژه به دیم، جاه‌طلبی‌های خود را از یک رقیب دلار به یک استیبل کوین مبتنی بر دلار کاهش داد و تا آنجا پیش رفت که یک کیف پول رمزارزی به نام نووی (Novi) را هم منتشر کرد – اما به عنوان کیف پولی برای ذخیره دلار پکسوس (USDP) به جای استیبل کوین دیم.

اگرچه دیم در ابتدا بانک فعال در حوزه کریپتو سیلورگیت (Silvergate) را برای انتشار کوین خود انتخاب کرده بود، اما فدرال رزرو با این طرح هم مخالفت کرد که با توجه به تلاش تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده برای تنظیم استیبل کوین‌ها در سال گذشته، جای تعجبی ندارد.

به گفته بلومبرگ و به نقل از منابع ناشناس، مذاکرات فیسبوک هنوز در مراحل اولیه است و هیچ تضمینی وجود ندارد که دیم خریدار پیدا کند.

به هر حال، دیم استیبل کوینی است که تاکنون هیچ نشانه‌ای از پایداری در آن دیده نشده است!

نوشته پروژه استیبل کوین فیسبوک شکست خورد! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.