کد خبر : 217244
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1403 - 12:40
دیدگاه‌ها برای پارک های تهران بسته هستند

پارک های تهران

پارک های تهران

تهران بعنوان پایتخت و پرجمعیت ترین شهر ایران طبیعتا داری انواع مختلفی از فضای سبز و پارک است و این پارک ها نعمتی بزرگ از لحاظ زیبایی شهر و کمک به پاکیزگی هوا و همچنین بهترین مکان برای استراحت، ورزش، تفریح، مطالعه و عکاسی میباشد. تنوع پارک های تهران علاوه بر مسیرهای آن، از لحاظ

تهران بعنوان پایتخت و پرجمعیت ترین شهر ایران طبیعتا داری انواع مختلفی از فضای سبز و پارک است و این پارک ها نعمتی بزرگ از لحاظ زیبایی شهر و کمک به پاکیزگی هوا و همچنین بهترین مکان برای استراحت، ورزش، تفریح، مطالعه و عکاسی میباشد. تنوع پارک های تهران علاوه بر مسیرهای آن، از لحاظ ویژگی و امکانات نیز متفاوت و متنوع است و حتی برخی از آنها میتواند برای شما شگفت انگیز و همه چیز تمام باشد.

معرفی پارک های تهران

اگر برای یک پیک نیک به یاد ماندنی با خانواده و دوستان نمیدانید کدام پارک تهران را انتخاب کنید و یا با خرید بلیط هواپیما یا قطار بعنوان مسافر در تهران به دنبال بهترین پارک ها برای استراحت و گذراندن وقت در طبیعت با آرامش هستید تا پایان این مطلب و با معرفی معروف ترین پارک های تهران با ما همراه باشید.

پارک شهر

از قدیمی ترین و بزرگترین پارک تهران شروع میکنیم که در مرکز شهر واقع شده و امکانات و لوازم تفریحی بیشماری برای گردشگری دارد از جمله ی این امکانات باغ پرندگان، موزه ی صلح تهران، رستوران سنتی، زمین بازی کودکان و دریاچه ی مصنوعی است. اگر به تهران سفر کرده اید و قطعا به بازار بزرگ آن سر زده اید قدم زدن در پارک شهر را که در نزدیکی بازار قرار دارد از دست ندهید و یک استراحت به خود و تفریح و بازی در زمین بازی پارک شهر را به کودکانتان هدیه کنید.

پارک پرواز

 

در بالای تپه های ارتفاعات شمال غربی تهران ( سعادت آباد) پارکی با وسعت ۱۳۱۳۰۳ مترمربع و با منظره ای بینظیر از پایتخت و کوه های البرز در اختیار شماست و فرقی نمیکند ساکن کجای تهران هستید و یا با خرید بلیط هواپیما مشهد تهران یا بلیط هواپیما شیراز تهران و یا هر شهر و استان دیگر، مهمان پایتخت شده اید دعوت ما از شما استراحت و گذراندن ساعاتی خوش در پارک پرواز تهران است. از امکاناتی که در این پارک میتوانید از آنها لذت ببرید شهربازی روباز ، یادمان دفاع مقدس، مزار شهدای گمنام، آلاچیق، ایستگاه آتش نشانی، مسجد و پارکینگ است و به شما این امکان را میدهد که از فضای شهری و کوهستانی استفاده کرده، بازی های مختلفی را تجربه کنید و در کنار لذت بردن از فضای سبز و آرامش بخش به مکان های تاریخی و مذهبی هم احترام بگذارید

پارک لاله

پارک لاله از زیباترین و محبوب ترین پارک های تهران در محله ی امیرآباد است که هر مسافر و گردشگری را به خود جذب میکند چرا که هم وسعت داخلی پارک، بزرگ بوده و هم فضاهای های متنوع و جالبی برای بازدید و استفاده دارد، از زمین والیبال و میز شطرنج گرفته تا مسجد و کتابخانه و تندیس های زیبا در این پارک وجود دارد. پارک لاله میتواند مکانی ایده آل برای ورزشکاران و ورزش دوستان باشد و مسیرهای دوچرخه سواری و انواع دستگاه های ورزشی موجود، آنها را وسوسه کند تا ساعاتی را از این پارک و امکانات آن استفاده کنند.

در کنار انواع گونه های گیاهی پارک لاله، آب نما و میدان میانی آن به شدت جلب توجه کرده و سبک ژاپنی با آب نماها و نهرهای مارپیچی شکل، زیبایی این پارک را برای مخاطب چند برابر میکند.

پارک نیاوران

قطعا از منطقه های پرطرفدار برای گردش و تفریح، نیاوران تهران به دلیل آب و هوای خوش و معتدل است و پارک معروف آن به همین نام که در سال ۱۳۴۸ با الهام از سبک باغ های ایرانی احداث گشته این گردش را برای شما همراه با آرامش و استراحت فراهم میکند. پارک نیاوران دارای درختان کهنسال و تنومد، آبنما، مجسمه، کتابخانه و غیره است و علاوه بر آن از جاذبه های فرهنگی و تاریخی مانند موزه ی ملی، موزه ی موسیقی، فرهنگسرای نیاوران و از همه مهمتر کاخ نیاوران برخوردار است که میتوانید از آنها بازدید کنید در مسیرهای با منظره ی بهشتی پارک قدم بزنید، کتاب بخوانید، ورزش کنید و از طبیعت لذت ببرید.

پارک آب و آتش

پارک های تهران 

این پارک از پارک های جذاب و متنوع در قلب تهران بزرگ است که در مجموع اراضی عباس آباد جای گرفته و بهترین مکان برای افرادی که تنوع پسند برای تفریح هستند و یا خانواده ها و افرادی که با خرید بلیط هواپیما یا با وسیله ی شخصی برای گردشگری به تهران آمده اند، میباشد. برج های آتش، فواره های آب و پل طبیعت تنها چند مورد از دیدنی ها و جاذبه های این پارک است همچنین پارک آب و آتش با انواع رستوران ها و فودکورت معروفش مورد پسند بسیاری از خانواده ها و گردشگران است.

پارک ملت

پارک ملت از پارک های زیبا و دیدنی با ۳۴ هزار متر مربع مساحت در منطقه ی ۳ تهران که از شرق به خیابان ولیعصر، از جنوب به بزرگراه نیایش، از غرب به مجموعه ورزشی انقلاب و از شمال به ساختمان مرکزی صدا و سیما محدود میشود. در این پارک امکانات بینظیر و پیشرفته ای از جمله باغ وحش، سینما ۴ بعدی، شهربازی، دریاچه مصنوعی و امکانات ویژه و متنوع ورزشی وجود دارد که میتوانید در کنار پیاده روی و گردش و بهره مند شدن از نمای زیبای تهران از این امکانات نیز استفاده کنید.

 

پارک جمشیدیه

سرسبز ترین پارک تهران که در منطقه یک و ناحیه چهار پایتخت قرار دارد و در بخشی از اراضی باغ های دولو ساخته شده است پارک جمشیدیه است( دولو نام خاندانی است که در زمان قاجار می زیستند). این پارک با مساحت ۱۷ هزار متر مربع و واقع در پایین کوه توچال دارای انواع باغ گل های آسیایی، اروپایی، استرالیایی، آمریکایی و باغ گل های اقیانوسیه میباشد و طبیعتی بکر و آب و هوایی خنک دارد. فضاهای دیگری که در پارک جمشیدیه میتوانید از آنها بازدید کنید موزه های مختلف، آبشار، چشمه، باغ گل های زینتی، باغ گل های آپارتمانی و انواع باغ گل های گیاه شناسی است که لذت تفریح و گردش شما در این پارک را چندین برابر میکند.

پارک جنگلی چیتکر

پارک جنگلی چیتکر آخرین پیشنهاد من به مسافران و گردشگران قبل از خرید بلیط هواپیما و ترک تهران است چرا که زیبایی ها و تنوع گردشگری آن خاطره ی خوشی را برای شما از پایتخت زیبای ایران به ثبت میرساند. این پارک متشکل از ۹۵۰ هکتار زمین پر درخت و با امکانات رفاهی و تفریحی زیادی از جمله ۴ پیست دوچرخه سواری، باشگاه سوارکاری، باغ وحش، باغ راز هستی و دریاچه مصنوعی چیتکر میباشد، همچنین فضاهایی مثل آلاچیق های سرپوشیده، آمفی تئاتر، سالن بیلیارد، سکوهای نشیمن خانوادگی، نمازخانه، کافی شاپ و غیره راحتی و آرامش شما را در این پارک و در گردشتان فراهم میکند.

سخن پایانی

تهران با توجه به جمعیت زیادی که دارد نیازمند فضاهای سبز و پارک ها در مناطق مختلف شهر برای استفاده و تفریح و ورزش عموم مردم و همچنین گردشگران میباشد و این امر تا حد زیادی به خوبی در پایتخت اجرا شده و تهران از فضاهای سبز و پارک های بزرگ و متنوعی برخوردار است که معرفی همه ی آنها در یک مقاله نمیگنجد. سعی کردیم در این مطلب به معرفی بهترین و معروف ترین پارک های تهران بپردازیم و اطلاعات مفیدی در مورد آنها به شما عزیزان دهیم اما طبیعتا شما بعنوان شهروند یا مسافر گزینه های خیلی بیشتری برای انتخاب پارک در تهران دارید که با یک گشت و گزار کوچک میتوانید به آنها دسترسی پیدا کرده و از آنها بازدید کنید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.