کد خبر : 95776
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1400 - 10:03

پاراگوئه به دنبال پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی نیست!

پاراگوئه به دنبال پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی نیست!

زمان مطالعه: 2 دقیقه به دنبال اقدام چشمگیر السالوادور برای به رسمیت شناختن بیت کوین (BTC) به عنوان یک ارز قانونی در کشور، اخباری منتشر شد مبنی بر این‌که کشور دیگری از آمریکای لاتین نیز قرار است دنباله روی آن باشد: پاراگوئه. این اخبار سر و صدای زیادی را در دنیای ارزهای دیجیتال به پا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به دنبال اقدام چشمگیر السالوادور برای به رسمیت شناختن بیت کوین (BTC) به عنوان یک ارز قانونی در کشور، اخباری منتشر شد مبنی بر این‌که کشور دیگری از آمریکای لاتین نیز قرار است دنباله روی آن باشد: پاراگوئه.

این اخبار سر و صدای زیادی را در دنیای ارزهای دیجیتال به پا کرد.

با این حال، کارلوس رجالا (Carlos Rejala)، نماینده مجلس پاراگوئه که اوایل ماه ژوئن با انتشار یک توییت به صورت ناخواسته هیجان‌ها را برانگیخته بود، روز جمعه به رویترز گفت که او قرار است لایحه‌ای را برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال ارائه دهد، نه پذیرش آنها به عنوان یک ارز رسمی و قانونی در کشور.

در همین راستا، رجالا گفت:

این لایحه برای تنظیم مقررات دارایی‌های دیجیتال است و با آن‌چه که در السالوادور تصویب شد، متفاوت است؛ چون آنها بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی در کشور پذیرفته‌اند و انجام چنین کاری در پاراگوئه غیرممکن است.

به گفته رجالا، بیشتر نمایندگان پارلمان و احزاب دیگر به پیشنهاد وی علاقه‌مند هستند و او از تصویب این لایحه مطمئن است.

در اوایل ماه ژوئن، رجالا در توییتر خود نوشت:

این پاراگوئه است. در ماه ژوئیه ما قانون‌گذاری می‌کنیم! #بیت کوین

و برخی از کاربران و رسانه‌ها این توییت را به عنوان تصمیم مقامات پاراگوئه برای پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی و قانونی در کشور تعبیر کرده بودند.

از سوی دیگر در السالوادور، نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور کشور، روز پنج‌شنبه اعلام کرده که قانون پذیرش بیت کوین از تاریخ ۷ سپتامبر به اجرا در خواهد آمد و به این ترتیب، السالوادور به اولین کشور جهان تبدیل خواهد شد که چنین اقدامی را انجام می‌دهد.

علی‌رغم عدم پشتیبانی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول از این تصمیم السالوادور، ابوکیله اطمینان دارد که این پروژه موفقیت‌آمیز خواهد بود و می‌تواند جهشی رو به جلو برای بشریت باشد.

نوشته پاراگوئه به دنبال پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی نیست! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.