کد خبر : 88060
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 12:11

وزیر صمت چند طرح صنعتی را در پیشوا و قرچک افتتاح کرد

وزیر صمت چند طرح صنعتی را در پیشوا و قرچک افتتاح کرد

به گزارش ایرنا،‌ این واحد تولیدی ظرفیت تولید ۱۱۲۵۰ تن hpl را دارد و کاربرد محصولات آن در زمینه داخلی، نمای ساختمان و کابیت است.
میزان سرمایه گذاری ثابت در این کارخانه تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت ..

به گزارش ایرنا،‌ این واحد تولیدی ظرفیت تولید ۱۱۲۵۰ تن hpl را دارد و کاربرد محصولات آن در زمینه داخلی، نمای ساختمان و کابیت است.

میزان سرمایه گذاری ثابت در این کارخانه تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت ریالی و ۶ میلیون یورو به صورت ارزی بوده است.

عمده مشکلات این واحد در زمینه تامین سرمایه در گردش و صدور مجوز بهره برداری واحد روغن سازی میباشد.

در صورت تامین سرمایه، سالیانه حدود ۲۰ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری خواهد شد و کاهش ارزبری خواهد داشت.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۲۰۰۰ مترمربع و با زیربنای ۵۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی پیشوای ورامین قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه برای پیگیری و حل مشکلات این واحد راکد و فعال‌سازی آن قول مساعد داد.

جمعی از معاونان و مدیران وزارتخانه، رئیس سازمان صمت استان تهران و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در این بازدید وزیر صمت را همراهی نمودند.

در جریان بازدید وزیر از شهرکهای صنعتی تهران انجام شد؛

افتتاح خطوط توسعه کارخانه مهیا پروتئین در شهرک صنعتی خوارزمی/ ایجاد اشتغال مستقیم برای یک هزار و ۴۰۰ نفر در صنایع گوشت و پروتئین

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین برنامه از بازدیدهای خود از شهرک های صنعتی استان تهران، با حضور در شهرک صنعتی خوارزمی خطوط توسعه کارخانه مهیا پروتئین را مورد افتتاح و بهره برداری قرارداد.

به گزارش شاتا، این کارخانه در زمینه تولید، فرآوری و بسته بندی محصولات پروتئینی فعالیت دارد و ظرفیت تولید ۱۱۳ هزار تن انواع گوشت مرغ، گوسفند، گوساله، ماهی، همبرگر، سوسیس و کالباس وناگت را دارد.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲۲ هزار و ۹۰۹ متر مربع در شهرک صنعتی خوارزمی پاکدشت واقع است و برای حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر شغل به وجود آورده است.

مجتمع صنایع غذایی مهیا پروتئین تهران فعالیت خود را در سال ۱۳۸۱ در زمینه تامین، تولید، بسته بندی و توزیع مواد پروتئینی آغاز کرد و در سال ۱۳۹۹ با تکمیل و راه‌اندازی بزرگترین و پیشرفته ترین مجتمع تولید مواد پروتئینی و غذایی کشور( شهر پروتئین مهیا) گامی جدید در توسعه این صنعت برداشت.

تاریخ شروع تولید در این واحد از سال ۱۳۹۹ بوده است و میزان سرمایه گذاری آن ۱۱۳۴میلیارد تومان بوده است.

زیرساختهای واگذار شده به این مجتمع صنعتی پروتئنی از سوی شهرک صنعتی خوارزمی( استان تهران) برق ۳/۹مگاوات، آب ۴۴مترمکعب در شبانه روز، گاز ۴۸۶ مترمکعب در شبانه روز و ظرفیت تصفیه خانه آن ۴۰۰مترمکعب در شبانه روز است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از افتتاح این خطوط توسعه‌ای از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید به عمل آورد و در گفت و گو با مدیران، کارکنان و دست اندرکاران این واحد تولیدی در جریان مهم‌ترین مسائل و ظرفیت‌های آن قرار گرفت.

جمعی از معاونان و مدیران وزارت صمت، رئیس سازمان صمت استان تهران و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در این بازدید و افتتاح وزیر صمت را همراهی نمودند.

در جریان بازدید از شهرک صنعتی قرچک انجام شد؛

افتتاح طرح توسعه شرکت جهان اروم ایاز توسط وزیر صمت/ بهره برداری از خط تولید پارچه های حلقوی بافت با عرض ۳ متر

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شهرک صنعتی قرچک، فاز توسعه شرکت جهان اروم اویاز را در این شهرک صنعتی مورد افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این کارخانه در زمینی به مساحت بیش از ۶۷ هزار و ۸۱۶ متر مربع قرار دارد و خط تولید پارچه های حلقوی بافت با عرض ۳ متر است که در زمینه دکور پرده و منسوجات خانگی کاربرد دارد.

با افتتاح این طرح توسعه زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم می شود که کل اشتغال کارخانه بیش از ۸۵۰ نفر است.

گفتنی است که شرکت جهان اروم اویاز در زمینه تولید انواع پارچه مبلی از سال ۱۳۹۷ راه اندازی شده است. (شروع اجرای طرح سال ۱۳۹۶ بوده است.)

این واحد ظرفیت تولید ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع انواع پارچه مبلی را دارد.

میزان سرمایه گذاری ثابت برای این شرکت ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۶۰ میلیون دلار به صورت ارزی است.

این شرکت در زمینی به مساحت ۳۸ هزار و ۱۲۹ متر مربع و با زیربنای ۳۳ هزار و ۱۹ متر مربع در شهرک صنعتی قرچک است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از افتتاح این خط توسعه‌ای، از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید و در جریان ظرفیت‌های آن قرار گرفت.

جمعی از معاونان و مدیران وزارت صمت، رئیس سازمان صمت استان تهران، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران ونماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در این بازدید و افتتاح وزیر صمت را همراهی کردند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.