کد خبر : 102752
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 14:02

واگذای سرخابی‌ها پیش از تصویب نظام جامع باشگاه‌داری محکوم به شکست است

واگذای سرخابی‌ها پیش از تصویب نظام جامع باشگاه‌داری محکوم به شکست است

واگذای سرخابی‌ها پیش از تصویب نظام جامع باشگاه‌داری محکوم به شکست است رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس گفت: واگذاری سرخآبی‌ها نیاز به مصوبه مجلس دارد؛ ضمن اینکه پیش از واگذاری باید لایحه نظام جامع باش..

واگذای سرخابی‌ها پیش از تصویب نظام جامع باشگاه‌داری محکوم به شکست است

رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس گفت: واگذاری سرخآبی‌ها نیاز به مصوبه مجلس دارد؛ ضمن اینکه پیش از واگذاری باید لایحه نظام جامع باشگاه‌داری به سامان برسد چراکه هراقدامی برای واگذاری این دو باشگاه پیش از تصویب نظام جامع باشگاهداری محکوم به شکست است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی فروردین درباره طرح مباحثی مبنی بر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: ماده 3 قانون سیاست‌های کلی اصل 44 به صراحت می‌گوید که واگذاری حوزه‌های فعالیتی 4 موضوع آموزش، تحقیقات، سلامت و فرهنگ مستقیما باید با مصوبه مجلس صورت گیرد.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس نیز زیر نظر حوزه فرهنگی تعریف می‌‎شوند، افزود: حتی دولت در سال 1394 مصوبه‌ای را داشت که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از شمول واگذاری خارج هستند و موضوع واگذاری این دو باشگاه باید با مصوبه مجلس صورت گیرد.

یادداشت اقتصادی|پوست خربزه خصوصی‌سازی، زیر پای وزیر ورزش

وی با اشاره به سوابق اقدامات صورت گرفته برای واگذاری این دو باشگاه پرطرفدار، ادامه داد: البته در سال 1398 دولت مصوبه خود را نقض و قصد واگذاری این دو باشگاه را داشت ولی مجلس به محض کسب اطلاع از این موضوع، مصوبه ای را در تبصره 2 بودجه 1398 درباره واگذاری سهام این دو باشگاه در فرابورس داشت که البته به دلیل فراهم نبودن این زیرساخت‌‎ها این مصوبه نیز اجرایی نشد.

فروردین تأکید کرد: در حال حاضر نیز با توجه به صراحت اصل 44 قانون اساسی اگر در مقطع کنونی واگذاری بخواهد صورت گیرد، حتما باید مصوبه مجلس باشد.

وی با اشاره به تدوین و اصلاح لایحه نظام جامع باشگاهداری، اضافه کرد: این لایحه مطالبه چندین ساله حوزه ورزش بود که این لایحه زیربنای واگذای باشگاه‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هرنوع اقدام به واگذاری، پیش از تصویب نظام جامع باشگاهدای محکوم به شکست است؛ چرا که در حال حاضر نظام مالی و مالیاتی باشگاه‌ها، نظام حرف و مشاغل ورزشی، نظام درآمدزایی باشگاه‌ها از طریق حقوق مالکانه یا حق پخش تلویزیونی و یا حق رشد ورزشکاران به هیچ مشخص نبوده و دارای ابهام است.

به گزارش خانه ملت، رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس ادامه داد: به همین دلیل شاهدیم که باشگاه‌های ورزشی که پیش از این واگذار شدند نیز با وجود قدمت بالایی که داشتند مثل باشگاه راه آهن پس از واگذاری به طور کامل نابود شدند، یا تجربه خوبی را در واگذاری باشگاه تراکتورسازی تبریز و پدیده شاهد نبودیم؛ لذا پیش از هر اقدامی برای واگذاری باید نظام باشگاهداری به تصویب مجلس برسد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.