کد خبر : 104763
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 - 8:38

واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک مختل شد، بیت کوین رشد کرد!

واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک مختل شد، بیت کوین رشد کرد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه روز دوشنبه ۴ اکتبر و همزمان با بروز اختلال جهانی در سرویس‌های فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، بسیاری از طرفداران فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال در توییتر خواستار یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز ساخته‌شده بر روی بلاکچین شدند. داده‌های بازار نشان می‌دهند که همزمان با قطعی جهانی سرویس‌های فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، قیمت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روز دوشنبه ۴ اکتبر و همزمان با بروز اختلال جهانی در سرویس‌های فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، بسیاری از طرفداران فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال در توییتر خواستار یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز ساخته‌شده بر روی بلاکچین شدند.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که همزمان با قطعی جهانی سرویس‌های فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، قیمت بیت کوین و به دنبال آن، آلت کوین‌ها افزایش یافت.

روز گذشته، قیمت بیت کوین پس از سقوط به پایین‌ترین سطح روزانه خود در ۴۷،۱۶۶ دلار، با یک رشد تقریباً ۴٫۵ درصدی در کمتر از دو ساعت، از ۴۹ هزار دلار عبور کرد.

bitcoin-moves-past-49k
نمودار کندل یک روزه قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

این افزایش ناگهانی قیمت‌ها در حالی رخ داد که شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام و برنامه پیام‌رسان واتس‌اپ – که همگی متعلق به فیس‌بوک هستند – تقریباً ساعت ۳:۱۶ بعد از ظهر به وقت UTC در ۴ اکتبر از دسترس خارج شدند. تیم فیس‌بوک از طریق توییتر اعلام کرد که این شرکت در تلاش است تا هرچه سریع‌تر همه چیز به حالت عادی برگردد.

پیش‌تر در تاریخ ۱۳ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی نیز هر سه این پلتفرم‌ها دچار وقفه بزرگی شده بودند که بیش از ۲۴ ساعت به طول انجامید. در آن زمان، فیس‌بوک این مشکلات را به «تغییر پیکربندی سرور» نسبت داده بود.

به دنبال قطعی دیروز، بسیاری از کاربران حوزه رمزارزها در توییتر بر نیاز به ایجاد یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز بر روی بلاکچین تأکید کردند.

آلن فارینگتون (Allen Farrington) که به طور مرتب در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال در وبلاگ خود می‌نویسد، می‌گوید:

اگر آنها فیس‌بوک را بر روی بلاکچین ایجاد می‌کردند، هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

به دنبال قطعی جهانی برنامه‌های متعلق به فیس‌بوک، ارزش سهام این شرکت با بیش از ۵ درصد کاهش به ۳۲۶ دلار رسید. در همین حال، رشد قیمتی قابل‌توجه بیت کوین باعث شد که ارزش بازار این ارز دیجیتال به بیش از ۹۳۵ میلیارد دلار برسد.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم companiesmarketcap، ارزش بازار بیت کوین از ارزش بازار فیس‌بوک پیشی گرفته و در زمان انتشار این خبر، بیت کوین هشتمین دارایی برتر جهان از لحاظ ارزش بازار است.

bitcoin-moves-past-49k
۱۰ دارایی برتر جهان از لحاظ ارزش بازار| بیت کوین در جایگاه هشتم.

نوشته واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک مختل شد، بیت کوین رشد کرد! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.