کد خبر : 107876
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 6:50

هیجان و شتاب‌زدگی؛ آتش‌زنه سبدسهام

هیجان و شتاب‌زدگی؛ آتش‌زنه سبدسهام

توصیه یک کارشناس به نوسهامداران؛ هیجان و شتاب‌زدگی؛ آتش‌زنه سبدسهام در مواجه با افت و خیزهای مقطعی بازار، هیچ‌گاه نباید به صورت شتابزده، هیجانی و یا بر پایه تحرکاتی که در دنیای مجازی وجود دارد، عمل کرد. یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بورس و بازار سرمایه بسیار پیچیده است اما سرمایه گذاری در

توصیه یک کارشناس به نوسهامداران؛

هیجان و شتاب‌زدگی؛ آتش‌زنه سبدسهام

در مواجه با افت و خیزهای مقطعی بازار، هیچ‌گاه نباید به صورت شتابزده، هیجانی و یا بر پایه تحرکاتی که در دنیای مجازی وجود دارد، عمل کرد.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بورس و بازار سرمایه بسیار پیچیده است اما سرمایه گذاری در بازار سرمایه می تواند آسان ترین و مطمئن ترین شکل سرمایه‌گذاری باشد به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: متاسفانه سال گذشته تبلیغات گسترده‌ای جهت ورود عموم به بازار سرمایه،تراژدی سقوط بازار پس از صعودی اغواکننده را به دنبال داشت و با حبابی بودن شاخص‌های کل، ضربه جبران ناپذیری به سرمایه و اعتماد مردم وارد شد.

مجید حق‌پرست با اشاره به اینکه سهامداران تازه وارد نباید دچار رفتارهای هیجانی شوند، گفت: سهامداران تازه وارد با توجه به اینکه هیچ اطلاعی از بازار نداشته و بدون مطالعه اقدام به خرید و فروش سهام کردند، اتفاق‌های ناخوشایند در بازار سرمایه شکل گرفت.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاران در گام اول برای ورود به بازار باید ضمن مطالعه، مشورت با افراد حرفه‌ای، توجه به اصول سرمایه‌گذاری را مد نظر قرار دهند زیرا برای سرمایه‌گذاری در بورس مطالعه و شناخت درباره بازار بسیار مهم است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: سرمایه‌گذاران برای ورود به شرکت‌های پذیرفته شده در بورس باید نگاه بلندمدتی داشته باشند زیرا ذات بورس با نوسان همراه است. بنابراین، در مواجه با افت و خیزهای مقطعی بازار، هیچ‌گاه نباید به صورت شتابزده، هیجانی و یا بر پایه تحرکاتی که در دنیای مجازی همچون تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و مواردی دیگر وجود دارد، عمل کرد.

حق‌پرست تصریح کرد: برای شروع کار در بازار سرمایه باید از سرمایه‌های مازاد استفاده کرد و ورود سرمایه اصلی زندگی، اقدام صحیح برای ورود به بازار سرمایه نیست.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ تلاطم موجود در بازار سرمایه، مردم، سبدگردان‌ها و حتی سهامداران بزرگ را دچار سردرگمی می‌کند و موجب نوسان‌های غیرعادی و سینوسی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کسب سود و حفظ سرمایه در مقابل تورم، قابلیت نقدشوندگی مناسب، امکان سرمایه‌گذاری با هر مبلغی، مشارکت در شرکت‌های پذیرش شده در بورس از مزایای سرمایه گذاری در بازار سرمایه است. اما اینکه سرمایه‌گذار، چگونه ؟ کی؟ و کجا سهام خریداری کند، بسیار حائز اهمیت است و باید توسط افراد آگاه و آگاهانه خریداری شود تا ارزش دارایی افراد در مقابل تورم حفظ و فرد نسبت به سهام خود در دارایی شرکت سهیم باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بدون شک، رفتار سرمایه گذاران با افق زمانی سرمایه‌گذاری‌های آنها، بسیار مهم است و اگر سرمایه‌گذاران با دیدگاه کوتاه مدت وارد بازار شوند، به طور قطع، دچار ترس و اضطراب، سودهای کم و کوتاه بدون دانش و آگاهی می‌شوند و بازار سرمایه را به عنوان یک بازار بلندمدت در نظر نمی‌گیرند.

وی گفت: اما سرمایه گذارانی که با افق سرمایه گذاری بلند مدت وارد بازار سرمایه می‌شوند، برهیجان و اضطراب خود غلبه کرده و گزارش‌ها و عملکرد شرکت را با دقت بررسی و تداوم فعالیت و کیفیت سود شرکت‌ها را در نظر می‌گیرند.

*تهیه و تنظیم: پروین خدادادی

این رسانه پذیرای دیدگاه‌های کارشناسی مختلف در خصوص بازار سرمایه است اما دیدگاه‌های ارائه شده توسط کارشناسان لزوما دیدگاه این رسانه یا دیدگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه نیست.منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.