کد خبر : 88345
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 - 10:07

هواشناسی مازندران نسبت به کاهش دما و بارش تگرگ هشدار دارد

هواشناسی مازندران نسبت به کاهش دما و بارش تگرگ هشدار دارد

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران روز یکشنبه با اعلام هشدار سطح زرد ، اعلام کرد که با استقرار جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج در تراز میانی جو، این سامانه بارشی از اواسط روز دوشنبه وارد استان می..

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران روز یکشنبه با اعلام هشدار سطح زرد ، اعلام کرد که با استقرار جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج در تراز میانی جو، این سامانه بارشی از اواسط روز دوشنبه وارد استان می شود و تا چهارشنبه تمام مناطق مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رگبار باران، وقوع رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد گاهی نسبتا شدید، احتمال بارش تگرگ و جاری شدن روان‌آب به صورت نقطه‌ای، برخورد صاعقه و برق گرفتگی از پیامدهای اصلی این سامانه جدید بارشی است.

هواشناسی مازندران از مردم خواست با توجه به شرایط ناپایدار جوی از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند، به کوهنوردان نیز توصیه شده در طی این مدت به ارتفاعات صعود نکنند و دامداران نیز از چرای دام در مناطق مرتفع به علت احتمال خطر برخورد صاعقه صرف نظر کنند.

جدول پیش بینی هفت روزه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که هوای مازندران امروز یکشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما است و از بعد از ظهر ارتفاعات استان شاهد رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز دوشنبه نیز نیمه ابری به تدریج ابری همراه با بارندگی، وزش بادگاهی نسبتا شدید، کاهش محسوس دما و احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی شده است.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، شرایط جوی استان در روزهای سه‌شنبه و چهار‏شنبه نیز نیمه ابری تا ابری و بویژه در ارتفاعات همراه با رگبار باران، وقوع رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، مردم استان در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهند بود و از بعد از ظهر با افزایش ابر بویژه در ارتفاعات، احتمال رگبار باران و وقوع رعد و برق دور از انتظار نیست.

هوای مازندران در روز شنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری است و از بعد از ظهر ضمن افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران همراه خواهد شد.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که با ورود سامانه جدید بارشی از اواخر فردا، دمای هوای این شهر در روز سه‌شنبه با ۹ درجه کاهش در مقایسه با روز یکشنبه به ۱۹ درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته بندرامیرآباد با ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و آلاشت نیز با ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین شهرهای مازندران بودند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.