کد خبر : 86029
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 13:25

هزاران شهید از جامعه کارگری تقدیم انقلاب اسلامی شد

هزاران شهید از جامعه کارگری تقدیم انقلاب اسلامی شد

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا ، ارزش «کارگر» همواره مورد تاکید دین مبین اسلام بوده؛ به گونه‌ای که کار کردن را از بزرگترین عبادت‌ها و وسیله‌ای برای تقرب به پروردگار شمرده است. در اسلام از «..

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا ، ارزش «کارگر» همواره مورد تاکید دین مبین اسلام بوده؛ به گونه‌ای که کار کردن را از بزرگترین عبادت‌ها و وسیله‌ای برای تقرب به پروردگار شمرده است. در اسلام از «کارگر» به عنوان «شهید زنده» یاد شده و کارگری را شغل انبیا دانسته‌اند.

حضرت امام خمینی(ره) نیز کار را یک ارزش بزرگ انسانی و کارگری را نیز عامل به ارزش‌های بزرگ انسانی می‌دانستند و معتقد بودند که عرق کارگر با قطره‌های خون شهید و با ارزش و کارایی دانش یک دانشمند و…قابل مقایسه است. علاوه بر این امام خمینی (ره) کار کردن را سیره بسیار ارزشمند اولیا و انبیا و انسان کاملی همچون امام علی(ع) می‌دانستند و نقل می‌فرمودند که کار از نظر امام علی (ع) به قدری اهمیت داشت که بعد از اخذ بیعت از مردم، فورا بیل و کلنگ در دست گرفت و سراغ کار رفت.

همین تاکیدات کافی است که به مقام «شهدای کارگر» نزد خداوند پی ببریم. کسانی که چه در جهاد اقتصادی و چه در جهاد علیه دشمنان دین و میهن، از جان خود دریغ نکردند.

ارزش مضاعف برای تکریم شهدای جامعه کارگری

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست ‌اندرکاران کنگره ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری کشور که در تاریخ ۱۶ بهمن ۹۶ برگزار شد فرمودند:تکریم شهدای برخی اقشار از جمله شهدای کارگری ارزش مضاعف دارد زیرا در همه‌ی حوادث دوران انقلاب، مقابله با گروهک‌ها و دفاع مقدس، کارگران با غیرت و بصیرت در صحنه حاضر شدند.


ایشان با اشاره به ناکام ماندن ضدانقلاب در تحریک کارگران علیه جمهوری اسلامی، افزودند: یکی از کارهای اساسی دشمنان، تحریک و وادار کردن کارگران به ایجاد رکود در کارخانه‌ها بود اما کارگران در طول این سال‌ها همواره با بصیرت و همت و تدین ایستادند و دست دشمن را رد کردند.
رهبر انقلاب اسلامی حضور برجسته‌ی کارگران در دفاع مقدس را عرصه‌ی دیگری از غیرت و حمیّت دینی آنان برشمردند و خاطرنشان کردند: هرگاه امام بزرگوار فراخوان می‌دادند، بسیاری از کارگران جوان و مؤمن که حتی نان شب و زندگی آن‌ها وابسته به درآمد روزانه‌شان بود، به‌عنوان بسیجی به جبهه‌ها می‌رفتند و با منطق و استدلال می‌گفتند «باید برویم از کشور و مرز اسلامی دفاع کنیم زیرا اگر دشمن مسلط شود، نه نان، بلکه هیچ‌چیز نخواهیم داشت.»

بخشی از وصیت شهید علی‌اصغر محمد علی خلجی از کارگران شهید

زمان، زمان اباعبدالله‌الحسین است و دشمنان هم با یزیدبن معاویه دست به دست هم دادند و پیروان اسلام و قرآن را از چهار طرف محاصره نمودند. آیا آمریکای جنایتکار با چه چیز ما دشمنی دارد که از آن طرف دنیا ناوگان جنگی خود را به خلیج فارس آورده و کشور جمهوری اسلامی ما را تهدید می‌کند.

اما برادر همچون مثل کوه محکم ماستوار باش همانطور که امام عزیز بیان فرموده آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما سخن آخرم این است: بیشتر مدافع انقلاب باشید و از ارزش‌های والای اسلامی و انسانی پیروی کنید. تنها به خدا توکل کنید و مبادا امام را چون اهل کوفه که اباعبدالله را بی یار و یاور گذاشتند، تنها گذارید. وکلام آخر این‌که بر سختی‌ها و مشکلات فائق آیید که «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً»

شهید علی‌سیاه وصیت کرد

درود بر تو مادر خوبم که مرا به جبهه فرستادی که چون هدف من این است که به شهادت برسم . اگر رسیدم، برادرم امیدوارم که مرا ببخشید و راه و اسلحه من را زمین نگذارید تا مشتی بر دهان ابر قدرت‌ها مانند آمریکا و عراق خائن بزنیم.

سفارش شهید عبدالحسین برونسی به مردم

بسم رب الشهدا و الصدیقین

وصیتی است که به خانواده عزیزم و به رهروان راه حق و حقیقت و آنچه که می‌گویم از صمیم قلب و با چشم باز این راه را پیموده‌ام و ثابت قدم مانده‌ام و امیدوارم که این قدم‌هایی که در راه خدا برداشته‌ام خدا آنها را قبول درگاه خودش قرار بدهد و ما را از آتش جهنم نجات بدهد.

فرزندانم خوب به قرآن گوش کنید و خودتان را به قرآن متصل کنید و این کتاب آسمانی را سرمشق زندگیتان قرار بدهید. باید از قرآن استمداد کنید و باید از قرآن مدد بگیرید و متوسل به امام زمان باشید ولی فرزندان من، باید به اینهایی که می‌گویم شما خوب عمل کنید این تکلیفی است برعهده شما.

نگویید آنان را که کشته می‌شوند در راه خدا مردگانند بلکه زنده‌اند ایشان، ولی شما در نمی‌یابید…

پس فرزندانم، تلاش بکنید این فرزندان اسلام ای همه انسان‌ها تلاش کنید تا مشمول صلوات و رحمت خدا قرار بگیرید. اگر شما مشمول رحمت و صلوات خدا قرار بگیرید. به هیچ بن‌بست و گمراهی برنخواهید خورد.

حق را دریابید و پیش بروید این قرآن است. این پیام خدا است. و این رسالت خداست و این رسالت همه انبیا خداست باید هجرت کنیم.

روز جهانی کارگر همه ساله از سوی طبقات کارگری در روز اول ماه مه برگزار می‌شود و اتحادیه‌های کارگری در بسیاری از کشورهای جهان این روز را با برگزاری جشن‌های خیابانی برگزار می‌کنند.در تقویم کشورمان نیز پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال با عنوان هفته کارگر نام‌گذاری شده و این روز برابر ماده ۶۳ قانون کار جزو تعطیلات رسمی همه کارگران مشمول قانون کار به شمار می‌رود.

رضا رضایی مجد

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.