کد خبر : 134129
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1400 - 13:14

هاسکینسون: منتظر رشد بیشتر کاردانو باشید!

هاسکینسون: منتظر رشد بیشتر کاردانو باشید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، در یکی از مصاحبه اخیر پیرامون چشم‌انداز خود برای کاردانو در سال 2022 صحبت کرد. او گفت که احتمالا تمام وعده‌ها و اهداف محقق خواهند شد. هاسکینسون معتقد است مراحل پیشرفت زنجیره‌های جانبی، کانال‌های ارتباطی و عناصر تایید‌کننده و سایر برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود. چارلز هاسکینوسن

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، در یکی از مصاحبه اخیر پیرامون چشم‌انداز خود برای کاردانو در سال 2022 صحبت کرد. او گفت که احتمالا تمام وعده‌ها و اهداف محقق خواهند شد. هاسکینسون معتقد است مراحل پیشرفت زنجیره‌های جانبی، کانال‌های ارتباطی و عناصر تایید‌کننده و سایر برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود. چارلز هاسکینوسن مدیرعامل شرکت IOG است که مسئولیت تحقیق و توسعه شبکه کاردانو را بر عهده دارد.

چارلز اعلام کرد که فناوری Hydra به زمان بیشتری برای توسعه نیاز داد اما می‌توان در مورد اتمام مراحل توسعه پروتکل Mithril تا پایان سال مطمئن بود. او اعلام کرد کارهایی مثل بهینه‌سازی کانال‌های ارتباطی و اضافه کردند نودهای تایید‌کننده همیشه قابل انجام است اما برخی از نسخه‌ها طی ماه‌های آینده عرضه خواهند شد تا جایگاه شبکه کاردانو ارتقا یابد.

چارلز در این مصاحبه گفت که تیم توسعه شرکت IGO قصد دارد تا قابلیت‌های پلتفرم‌های مشابه مثل سولانا را در شبکه کاردانو توسعه دهند. البته او تاکید کرد که توجه به رعایت اصول تمرکززدایی یک اصل مهم برای انجام هر تغییری است.

هیدرا (Hydra) و میتریل (Mithril) چیست؟

در سپتامبر 2021 سباستین ناگل، مدیر فنی IOG پستی در وبلاگش منتشر شد و گفت پیشرفت‌های هیجان‌انگیزی با انجام هارد فورک آلونزو امکان‌پذیر شده است. او بیان داشت که Hydra یک راه‌حل کلیدی لایه 2 برای بهبود مقیاس‌پذیری شبکه Cardano است. این پروتکل بالاتر از لایه اول بلاکچین لایه قرار دارد.

کاردانو برای اجماع شبکه و ایجاد محیطی عمل و غیرقابل نفوذ از الگوریتم Ouroboros استفاده می‌کند. این بستر نیز مانند سایر بلاکچین‌ها هنگام تلاش برای مقیاس‌بندی و پردازش اطلاعات با چالش‌هایی مواجه می‌شود. انجام تراکنش در Cardano مستلزم دریافت کارمزد است. اعضایی که وظیفه پردازش و تایید تراکنش‌ها را دارند (سپرده‌گذاران دارایی در استخرخ نقدینگی) باید برای نقشی که در شبکه بازی می‌کنند پاداش مناسبی دریافت کنند. بنابراین هزینه‌های مربوط به کارمزد باید به میزان مناسبی تعیین شود.

از طرفی کاربران می‌خواهند کارمزدهای ارزان و قابل قبول را بپردازند. در این میان بلاک چین نیز باید در برابر حملات ۵۱ درصدی و نفوذ هکرها محافظت شود.

بنابراین نمی‌توان کارمزدها را به قدری پایین تعیین کرد که سبب کاهش امنیت شبکه شود. ایجاد یک تعادل بین خواسته‌های اعضای شبکه، کاربران و برقراری امنیت در بلاکچین کار سختی است. هر لحظه ممکن است این تعادل از بین برود و امنیت شبکه تهدید شود.

تیم توسعه کاردانو قصد دارد به کمک Hydra این مشکل را حل کند. این زنجیره جانبی بخش زیادی از پردازش‌ها را انجام داده و سبب افزایش امنیت، کاهش کارمزدها و تامین منافع اعضای شبکه خواهد شد.

راهکار دیگر تیم توسعه کاردانو، میتریل است. میتریل نامی است که برای یک فلز خیالی استفاده می‌شود. این ماده فلزی چکش خوار و سبک اما بسیار قوی است. میتریل نماد قدرت است و هیچگاه تغییر رنگ نمی‌دهد.

Mithril یک راهکار تایید مبتنی بر سهام است که می‌تواند به عنوان پروتکلی برای حل همگام‌سازی زنجیره، پایداری‌زیادی شبکه و افزایش امنیت در برنامه‌های بلاکچین اجرا شود.

نوشته هاسکینسون: منتظر رشد بیشتر کاردانو باشید! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.