کد خبر : 96468
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تیر 1400 - 6:11

هارد فورک اتریوم کلاسیک در ماه ژوئیه اجرا می‌شود!

هارد فورک اتریوم کلاسیک در ماه ژوئیه اجرا می‌شود!

زمان مطالعه: 2 دقیقهروز دوشنبه ۲۸ ژوئن، توسعه‌دهندگان بلاکچین اتریوم کلاسیک (ETC) اعلام کردند که اجرای هارد فورک این شبکه برای اواخر ماه ژوئیه برنامه‌ریزی شده است. این به‌روزرسانی که اعضای جامعه آن را مگنتو (Magneto) می‌نامند، شامل چهار طرح بهبود اتریوم (EIP) است که برای اولین بار، اوایل سال جاری میلادی در به‌روزرسانی برلین

زمان مطالعه: 2 دقیقهروز دوشنبه ۲۸ ژوئن، توسعه‌دهندگان بلاکچین اتریوم کلاسیک (ETC) اعلام کردند که اجرای هارد فورک این شبکه برای اواخر ماه ژوئیه برنامه‌ریزی شده است.

این به‌روزرسانی که اعضای جامعه آن را مگنتو (Magneto) می‌نامند، شامل چهار طرح بهبود اتریوم (EIP) است که برای اولین بار، اوایل سال جاری میلادی در به‌روزرسانی برلین اتریوم مشاهده و اجرا شد. این طرح‌ها با هدف بهبود امنیت شبکه و در عین حال، کاهش کارمزدهای گس از طریق ذخیره آدرس‌ها و کلیدها در یک مکان به منظور دسترسی کاربران به آنها با یک تراکنش واحد، اجرا می‌شوند.

نسخه بتای این به‌روزرسانی در تاریخ‌های ۲ و ۹ ژوئن، به ترتیب در شبکه‌های آزمایشی موردر (Morder) و کوتی (Kotti) اجرا شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بعد از اتمام این آزمایش‌ها هارد فورک مگنتو به صورت رسمی بر روی شبکه اصلی نیز اجرا خواهد شد.

استیون لوحیا (Stevan Lohja)، مدیر روابط عمومی در منتیس (Mantis) – یکی از کلاینت‌ها و کیف پول‌های اتریوم کلاسیک – به اعضای جامعه گفت:

برای اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن این هارد فورک، از مشتریان ETC می‌خواهیم نرم افزار نود خود را به نسخه سازگار با مگنتو ارتقا دهند. اگر شما نود اتریوم کلاسیک نیستید، اما از طریق سرویس‌های دیگر از ETC استفاده می‌کنید، با این سرویس‌ها تماس بگیرید و اطمینان حاصل کنید که آنها از هارد فورک مگنتو پشتیبانی می‌کنند.

اتریوم کلاسیک در سال ۲۰۱۶ میلادی راه‌اندازی شد. این پروتکل در جریان هک ۶۰ میلیون دلاری پروژه معروف به DAO (دائو) – یک سازمان مستقل غیرمتمرکز اولیه – از شبکه اصلی اتریوم جدا شد. به دنبال این هک، توسعه‌دهندگان اتریوم تصمیم گرفتند تا با معکوس کردن تراکنش‌های مخرب، وجوه سرقت شده را به صاحبان اصلی خود برگردانند.

با این حال، برخی معتقد بودند که لغو این تراکنش‌ها در واقع یکی از اصول اصلی اتریوم را نادیده می‌گیرد؛ کد قانون است. بنابراین، کاربران احساس کردند بهتر است ضرر را بپذیرند و از اشتباهات مهندسی که به هکرها اجازه حمله داده است، درس بگیرند. در نتیجه، پروژه اتریوم کلاسیک در تلاش برای حفظ آن‌چه که برخی تصور می‌کردند دقیق‌ترین نمایش از بلاکچین پروژه است، به صورت یک هارد فورک از اتریوم جدا شد.

در ماه می ۲۰۲۱ میلادی و در پی افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت اتریوم کلاسیک، برخی از علاقه‌مندان آن به شوخی این پروژه را اتریوم اشتباه (the wrong Ethereum) نامیدند. به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت احتمالا به دلیل اشتباه گرفتن اتریوم کلاسیک با اتریوم (ETH) توسط معامله‌گران تازه‌کار بوده است.

نوشته هارد فورک اتریوم کلاسیک در ماه ژوئیه اجرا می‌شود! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.