کد خبر : 179972
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 اسفند 1400 - 8:30

نقش بیت کوین در اقتصاد جهانی از زبان میلیاردر معروف!

نقش بیت کوین در اقتصاد جهانی از زبان میلیاردر معروف!

زمان مطالعه: 3 دقیقه مایک نووگراتز استفاده از بیت کوین به عنوان ارز مبادلاتی را غیرمنطقی می‌داند. او معتقد است پذیرش جهانی بیت کوین به علت بحران‌های اقتصادی، مدیریت غلط و ماهیت این رمزارز افزایش پیدا کرده است. به گزارش سایت دایلی هودل، مایک نووگراتز، مدیر عامل گلکسی دیجیتال، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری CNBC گفته

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مایک نووگراتز استفاده از بیت کوین به عنوان ارز مبادلاتی را غیرمنطقی می‌داند. او معتقد است پذیرش جهانی بیت کوین به علت بحران‌های اقتصادی، مدیریت غلط و ماهیت این رمزارز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سایت دایلی هودل، مایک نووگراتز، مدیر عامل گلکسی دیجیتال، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری CNBC گفته است که بیت‌کوین برخلاف سایر دارایی‌های رمزنگاری مانند اتریوم (ETH) گزینه مناسبی برای تبدیل شدن به یک ارز مبادلاتی نیست. او معتقد است در حال حاضر BTC عملکرد مناسبی به عنوان ارز قابل مبادله ندارد. او در بخشی از صحبت‌هایش گفته است:

من فکر نمی‌کنم که بیت کوین یک ارز مبادلاتی باشد. من معتقدم این دارایی بیشتر به درد ذخیره‌سازی سرمایه خواهد خورد. اتریوم در حال حاضر مانند یک ارز مبادلاتی است. تبادل این توکن بیشتر در بین فعالان حوزه ارز دیجیتال رایج شده است. وقتی مردم NFT می‌خرند، هزینه آن را با توکن ETH محاسبه می‌کنند.

به گفته مدیر اجرایی شرکت Galaxy Digital، تورم بالا و کاهش قیمت ارزهای ملی به پذیرش بیت کوین کمک می‌کند.

مردم جامعه به بیت کوین اعتماد کرده‌اند. در حال حاضر تعداد افرادی که بیت کوین دارند بیشتر از جمعیت کشور روسیه است. روسیه هشتمین کشور پرجمعیت دنیاست! سرمایه‌گذاران بیت کوین آزادانه به خرید این ارز دیجیتال روی آوردند و به نوعی اعلام کردند که BTC راهی برای حفظ ارزش سرمایه‌های آن‌ها است. به نظرم من در آینده این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.

او در ادامه افزود:

اگر جروم پاول و جانت یلن (مسئولان اقتصادی دولت فدرال) وضعیت تورم اقتصاد ایالات متحده را به نرخ ۲ درصد برگردانند و بدهی‌های دولت را پرداخت کنند، شاخص تولید ناخالص ملی از ۱۴۰ به ۷۰ خواهد رسید. در این حالت ثبات به اقتصاد باز خواهد گشت و تمایل مردم به خرید بیت کوین کمتر خواهد شد. حال اگر یک شهروند روس هستید، احتمالا تمام پول خود را صرف خرید روبل نکرده و از دارایی‌های مثل بیت کوین برای حفظ سرمایه استفاده کنید. مردم ترکیه نیز چنین وضعیتی دارند و به دنبال جایگزین‌هایی برای لیر هستند.

او در نهایت گفت:

بنابراین وقتی مدیریت ضعیفی در دنیای اقتصاد به وجود آید و نتوانیم ثبات و اعتماد را در بازار به وجود آوریم، طبیعی است که چنین وضعیت رخ دهد. در هر صورت بیت کوین یک جایگزین عالی برای ارزهای فیات و ملی است. این دارایی می‌تواند از سرمایه‌های مردم در مقابل تورم و آسیب‌های اقتصادی محافظت کند.

پس از شروع جنگ اوکراین و اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه توسط آمریکا و متحدانش، ارزش روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا بیش از 40 درصد افت کرده است. از سوی دیگر لیر ترکیه در 12 ماه گذشته حدود 50 درصد در برابر دلار دچار افت قیمت شده است. بیت کوین هم در زمان نگارش این خبر با قیمت 41859 دلار معامله می‌شود.

نوشته نقش بیت کوین در اقتصاد جهانی از زبان میلیاردر معروف! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.