کد خبر : 89371
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 - 10:54

نقاط حادثه‌خیز جاده‌های مازندران به یک‌سوم کاهش یافت

نقاط حادثه‌خیز جاده‌های مازندران به یک‌سوم کاهش یافت

به گزارش ایرنا ، عباسعلی نجفی روز چهارشنبه در مراسم الحاق ۵۴ دستگاه ماشین آلات سنگین جدید و خودروهای تعمیر شده به راهداری استان در ساری افزود : طی هشت سال گذشته نقاط حادثه خیز در راه های مازندران از ۳..

به گزارش ایرنا ، عباسعلی نجفی روز چهارشنبه در مراسم الحاق ۵۴ دستگاه ماشین آلات سنگین جدید و خودروهای تعمیر شده به راهداری استان در ساری افزود : طی هشت سال گذشته نقاط حادثه خیز در راه های مازندران از ۳۰۰ به ۱۰۷ نقطه کاهش یافته است.

وی با اعلام این که مازندران همواره در میان سه استان پرتردد کشور قرار دارد ، افزایش ایمنی جاده ها را مهم ارزیابی کرد و گفت که طی هشت سال گذشته در بخش های مختلف به این مهم توجه شده است که از جمله آن خط کشی ۲۴ هزار و ۲۷۹ کیلومتر از جاده ها بوده است.

نجفی نصب روشنایی ، علایم هشدار دهنده ، لکه گیری و روکش آسفالت را هم بخش دیگری از از فعالیت ها در راستای ایمن سازی جاده های مازندران برشمرد و توضیح داد : از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون در ۲۸۴ کیلومتر از جاده های استان حفاظ بتنی و در ۱۳۳ کیلومتر هم گاردریل نصب شده است.

وی نصب ۴۹۱ هزار و ۳۸۷ عدد علایم اخطاری، انتظامی و هدایت مسیر را هم از دیگر فعالیت های انجام شده برای افزایش ایمنی جاده های استان در این مدت برشمرد.

مدیرکل راهداری مازندران فرسودگی ماشین آلات راهداری را از چالش های مهم مازندران برشمرد و گفت که امروز با پیوستن ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین جدید و بازگرداندن ۴۵ دستگاه خودرو پس از تعمیرات اساسی با سرمایه گذاری ۵۲۰ میلیارد ریالی، گام مهمی در رفع مشکلات این بخش برداشته شده است.

وی با بیان این که مازندران به دلیل تعداد زیاد راه‌های برفگیر و تردد بالای خودرویی در جاده ها با مشکل جدی فرسودگی و کمبود ماشین آلات مواجه است ، افزود : با ورود هفت دستگاه لودر و ۲ دستگاه بیل مکانیکی بخش زیادی از مشکلات راهداری بویژه در فصل زمستان حل و فصل شده است.
وی از دولت تدبیر و امید به خاطر توجه ویژه به ایمنی جاده های مازندران قدردانی کرد و گفت : مازندران همواره در جمع سه استان پرتردد کشور قرار دارد.

نجفی به گردشگر پذیری و ورود میلیون ها مسافر به این استان اشاره کرد و گفت: این خطه شمالی در بخش‌های مختلف خدمات ملی ارایه می‌دهد، بنابر این در تخصیص اعتبارات نیز به ویژه در بخش ایمن سازی باید منابع مالی بیشتری به این امر تخصیص داده شود تا ایمنی برای تردد هموطنان در جاده های استان بیش از پیش فراهم شود .
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل ‌و نقل مازندران جاده‌ای است ، افزود : اکنون ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در استان وجود دارد که ایمن سازی و ارتقای آنها می تواند نقس بسیار موثری در توسعه استان ، افزایش اشتغال و کارآفرینی و همچنین تسهیل و تسریع حمل محصولات کشاورزی داشته باشد.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که بخش خصوصی استان نیز به دلیل گرانی قطعات و خودروهای راهسازی، عمر ناوگانشان وضعیت بهتری از حمل و نقل و راهداری استان ندارد، ولی در صورت نیاز به ویژه در بازگشایی راه های روستایی از بخش خصوصی نیز کمک می گیریم.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.