کد خبر : 141205
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 7:45

نظر عجیب کمپانی‌های بازی‌سازی نسبت به رمزارزها

نظر عجیب کمپانی‌های بازی‌سازی نسبت به رمزارزها

زمان مطالعه: 3 دقیقه نتایج یک نظرسنجی که توسط انجمن توسعه‌دهندگان بازی منتشر شده نشان می‌دهد تنفر عمیقی نسبت به NFTها، کریپتو و متاورس وجود دارد. نتایج این نظرسنجی از عدم علاقه توسعه‌دهندگان و استودیوهای بازی‌سازی نسبت به فعالیت‌های مرتبط با توکن‌های NFT یا پرداخت‌های رمزارزی خبر می‌دهد. در ۲۱ ژانویه یک نظرسنجی با عنوان

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نتایج یک نظرسنجی که توسط انجمن توسعه‌دهندگان بازی منتشر شده نشان می‌دهد تنفر عمیقی نسبت به NFTها، کریپتو و متاورس وجود دارد. نتایج این نظرسنجی از عدم علاقه توسعه‌دهندگان و استودیوهای بازی‌سازی نسبت به فعالیت‌های مرتبط با توکن‌های NFT یا پرداخت‌های رمزارزی خبر می‌دهد.

در ۲۱ ژانویه یک نظرسنجی با عنوان وضعیت صنعت بازی 2022 منتشر شد. این نظرسنجی توسط انجمن توسعه‌دهندگان بازی انجام شده و 2700 بازی‌ساز در آن مشارکت داشته‌اند. سوالات این رویداد پیرامون NFTها و ارزهای دیجیتال بوده است. نتایج این نظرسنجی برای گیمرهای علاقه‌مند به حوزه NFT چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

اکثریت قاطع پاسخ‌دهندگان اعلام کرده بودند که استودیوی آن‌ها علاقه‌ای به استفاده از رمزارزها ندارد. بیش از ۷۰ درصد مشارکت‌کنندگان اعلام کردند که رمزارزها و NFTها ابزار مناسبی برای امور پرداختی نیستند. جالب اینجاست که تنها 1 درصد از بازی‌سازها به استفاده از NFT یا رمزارز علاقه‌مند بودند.

14 نظر از توسعه‌دهندگان بازی در مورد NFTها منتشر شده است و تنها یکی از نظرات مثبت است. بقیه کارشناسان معتقد بودند باید هر چه زودتر میزان استفاده از دارایی‌های رمزنگاری شده کاهش یابد. تنها نظر مثبت نیز نسبت به آینده رمزارزها و NFTها ابزار امیدواری کرده بود!

یکی دیگر از پاسخ‌دهندگان اظهار داشت کل صنعت NFT دردسر‌ساز است و باید به عنوان یک تجارت هرمی شناخته شود. مابقی نظرات نیز بسیار تند و بی‌رحمانه است. اغلب توسعه‌دهندگان بازی گسترش استفاده از دارایی‌های رمزنگاری شده را خطرناک و غیرمنطقی توصیف کرده‌اند.

در حال حاضر بازار NFT بیشتر در اختیار معامله‌گران، کلکسیونرها و گیمرها است. در پلتفرم OpenSea، بزرگ‌ترین مارکت NFT جهان، اکثر حجم معاملات در تسلط اقلام کلکسیونی است. این روزها مجموعه آزوکی با حجم بازار 27163 اتریوم (معادل 6.5 میلیون دلار) بیشترین سهم را از معاملات هفت روز گذشته این پلتفرم به خود اختصاص داده است.

حجم معاملات بازی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر NFT در 24 ساعت گذشته حدود 35 میلیون دلار بوده است. طبق گزارش DappRadar، این حجم معاملات حدودا توسط 867000 کاربر انجام شده است. طبق پیش‌بینی موسسه Mordor Intelligence، زمانی که استفاده از NFTها به اوج خود برسد، بیش از 3 میلیارد گیمر در سراسر جهان خواهیم داشت.

پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی دیدگاهی منفی در مورد بازی‌های متاورس داشتند. امروزه بیش از 12 شرکت در حال توسعه دستگاه‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) هستند تا گیمرها بتوانند خود را در بازی غرق کنند. با این وجود، این گزارش بیان می‌کند که حدود یک سوم از پاسخ‌دهندگان معتقدند وعده‌ها و آرمان‌های دنیای متاورس هیچگاه محقق نخواهد شد.

مایکروسافت، غول صنعت نرم‌افزار، اخیراً اعلام کرده که شرکت بازی‌سازی Activision Blizzard را با قیمت هر سهم 95 دلار خریداری کرده است. این شرکت نمی‌خواهد جنجال‌های جدیدی ایجاد کند. به همین دلیل قصد دارد بازی‌های متاورسی را با نام تجاری جدیدی توسعه دهد. این نام متعلق به شرکت مایکروسافت خواهد بود.

نوشته نظر عجیب کمپانی‌های بازی‌سازی نسبت به رمزارزها اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.