کد خبر : 145703
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 - 11:07

نظر جالب جک دورسی در مورد بیت کوین

نظر جالب جک دورسی در مورد بیت کوین

زمان مطالعه: 3 دقیقه دورسی به کمک ایده جدیدش بیش از 55 میلیون دلار سرمایه در ایالات متحده و سایر کشورها به دست آورده است. او می‌خواهد طرح درآمد پایه جهانی مبتنی بر بیت کوین را آزمایش کند. جک دورسی در مورد پیامدهای استراتژی درآمد پایه جهانی (UBI) مبتنی بر بیت کوین (BTC) با نامزد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دورسی به کمک ایده جدیدش بیش از 55 میلیون دلار سرمایه در ایالات متحده و سایر کشورها به دست آورده است. او می‌خواهد طرح درآمد پایه جهانی مبتنی بر بیت کوین را آزمایش کند.

جک دورسی در مورد پیامدهای استراتژی درآمد پایه جهانی (UBI) مبتنی بر بیت کوین (BTC) با نامزد کنگره ایالات متحده و آریکا رودرز (معلم آمریکایی) به بحث و گفتگو پرداخت. دورسی یکی از بنیان‌گذاران توییتر محسوب می‌شود و حال حاضر مدیرعامل پلتفرم بلاک است.

دورسی ضمن اشاره به عدم شفافیت سیستم‌های مالی متمرکز فعلی گفت:

عدم شفافیت اطلاعات افراد را مجبور به انجام رفتارهای مالی غیراخلاقی و مجرمانه می‌کند. رفتارهایی که برای آن‌ها، جامعه یا خانواده سودمند نیست.

او در ادامه گفت:

اگر بیت کوین بخواهد روی یک ویژگی تمرکز کند آن ویژگی باید شفافیت باشد؛ عملیات شفاف، کدهای شفاف و سیاست‌های شفاف.

از نظر دورسی بیت کوین همان پدیده‌ای است که پتانسیل حل کردن مشکلات و چالش‌های متعدد ارز فیات را دارد.

در آزمایش UBI مبتنی بر بیت کوین یک جامعه ایزوله و بسته از فروشندگان و بازرگانان در مقیاس کوچک تشکیل شده است. این افراد به استانداردهای بیت کوین پایبند هستند. دورسی قصد دارد از داوطلبان حضور در این آزمایش برای اجرای گسترده اهدافش استفاده کند.

رودز اعتقاد راسخی دارد که استفاده از بیت کوین هزینه‌های مربوط به کارمزدهای بانکی را کاهش می‌دهد. او در این گفت‌وگو بیان داشت:

وقتی فناوری‌هایی مانند شبکه لایتنینگ به وجود آمده است که همه می‌توانند با هزینه‌های بسیار پایین تراکنش انجام دهند، در حقیقت یک مزیت عمومی برای عموم مردم فراهم شده است. این که این بسترها کجا توسعه یافته‌اند از نظر اقتصادی مهم نیست.

دورسی اعلام کرد که پذیرش استاندارد بیت کوین تفکر سودآوری و برنامه‌ریزی بلندمدت را به سرمایه‌گذاران القا می‌کند.

با مشخص شدن نتایج آزمایش‌ها و پیش رفتن مراحل پروژه، شک و تردید دورسی نسبت UBI مبتنی بر BTC کاهش پیدا کرده است. او تنها چالش بیت کوین را موضوعات مالکیتی دانست. با این حال او معتقد است اجرای چنین فرایندهایی خریداران و فروشندگان راه به استفاده از بیت کوین تشویق خواهد کرد.

در کنار مزایایی که کار با استانداردهای بیت کوین دارد، جک دورسی در مورد تأثیرات منفی این پدیده نیز آگاه است. در پایان این گفت‌وگو، جک ناکارآمدی سیاست‌های دولت و نحوه کمک UBI به رفع برخی از چالش‌ها را تشریح کرد:

اگر قصد دارید در حوزه اقتصادی با دادن پول نقد به مردم کمک کنید، بسیار بهتر است از بودجه‌هایی استفاده کنید که دولت‌های کشوری و محلی برای ساختارهای حمایتی موجود خرج می‌کنند. ساختارهایی که در حال حاضر به مردم کمکی نمی‌کنند.

دورسی در مصاحبه اخیر با مایکل سیلر، مدیر عامل MicroStrategy، اظهار داشت که متا (فیس‌بوک سابق) باید به جای تلاش برای ایجاد استیبل کوین اختصاصی از پروتکل‌های اپن‌سورسی مانند بیت کوین استفاده می‌کرد.

دورسی در پایان اضافه کرد که توسعه بیشتر بیت کوین به بسیاری از پلتفرم‌های پیام‌رسانی، شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های تماس صوتی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ کمک خواهد کرد.

نوشته نظر جالب جک دورسی در مورد بیت کوین اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.