کد خبر : 84277
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 - 10:50

نظارت بر توزیع خرما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف

نظارت بر توزیع خرما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف

به گزارش روز شنبه ایرنا، یکصد و سی و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در تاریخ ۳۰ فروردین ماه برگزار شده و در این جلسه دستورالعمل هایی برای بازار مرغ، خرما و جوجه به تصویب رسیده است.
طبق تصمیم این کم..

به گزارش روز شنبه ایرنا، یکصد و سی و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در تاریخ ۳۰ فروردین ماه برگزار شده و در این جلسه دستورالعمل هایی برای بازار مرغ، خرما و جوجه به تصویب رسیده است.

طبق تصمیم این کمیسیون قرار شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نسبت به هماهنگی و تنظیم شبکه گسترده توزیع خرمای مورد نیاز (مضافتی و کبکاب) در شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بازارهای سازمان میادین شهرداری تهران و اصناف مرتبط با حداکثر ۱۰ درصد افزایش قیمت نسبت به قیمت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران توزیع می‌شود و با هرگونه گران فروشی خارج از عرف عرضه خرما برخورد قانونی خواهد شد.

این مصوبه می افزاید: تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای متناسب با ابلاغ کمیته رصد و پایش خرما نسبت به عرضه مستقیم و گسترده خرما با دامنه سود ۱۰ درصدی طوری اقدام کنند که در قفسه های ورودی فروشگاه‌های قابل رویت باشد.

در این مصوبه تاکیده شده است: تمام استان‌های سراسر کشور ضمن هماهنگی کامل با انجمن ملی خرما و تولید کنندگان معرفی شده به حوزه استان‌ها، متناسب با نیاز استان و با تعیین شبکه مناسب نسبت به عرضه مستقیم خرما با قیمت مناسب تا پایان ماه مبارک رمضان اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، پیش از این «قاسمعلی حسنی» عضو هیات رییسه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه خرما در آستانه ماه مبارک رمضان نسبت به سال گذشته ۱۴ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشت، خاطرنشان‌کرد: قیمت خرما رطب از ۲۳ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان، زاهدی از ۲۲ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان و خاصویی از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: در این میان قیمت دو نوع خرما کبکاب و پیارم تغییر نیافته است و به ترتیب ۱۵ هزار تومان و ۱۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

حسنی با بیان اینکه خرما پیارم به اروپا صادر می شود، اظهار داشت: خرما زاهدی به دلیل صادرات به افغانستان، پاکستان و هند فروش بیشتری داشته و علت رشد قیمت نیز افزایش کرایه حمل و نقل این محصول بوده است.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.