کد خبر : 118988
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1400 - 6:33

نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تغییر نمی‌کند

نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تغییر نمی‌کند

یک نماینده مجلس؛ نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تغییر نمی‌کند با توجه به اینکه قانون بودجه یک ساله است و سه ماه تا پایان سال ۱۴۰۰ نمانده است، تغییر و یا اصلاح نرخ خوراک مد نظر نیست. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در زمان تحریم، ارزآوری خوبی برای کشور دارد و

یک نماینده مجلس؛

نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تغییر نمی‌کند

با توجه به اینکه قانون بودجه یک ساله است و سه ماه تا پایان سال ۱۴۰۰ نمانده است، تغییر و یا اصلاح نرخ خوراک مد نظر نیست.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در زمان تحریم، ارزآوری خوبی برای کشور دارد و از مزایای مهم اقتصادی محسوب می‌شود، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه گفت: یکی از چالش‌های مهم این صنعت برای اکنون و آینده بحث تأمین خوراک یا همان گاز طبیعی است، بنابراین نیاز روزافزون صنعت پتروشیمی به گاز طبیعی به‌عنوان خوراک، یکی از چالش‌های پیش‌روی این صنعت است.

مصطفی نخعی افزود: نرخ گاز و خوراک و سوخت برای پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و صنایع فولادی و سیمانی برابر بندهایی که در تبصره های مختلف قانون بودجه ۱۴۰۰ وجود داشت، تغییرات قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته داشت و برخی مواقع عنوان می‌شد با توجه به افزایش نرخ، حاشیه سود شرکت‌ها را به مخاطره می‌انداخت و حتی هزینه‌ها را هم پوشش نمی‌داد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: طی بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون انرژی، با توجه به اینکه قانون بودجه یک ساله است و سه ماه تا پایان سال ۱۴۰۰ نمانده است، تغییر و یا اصلاح نرخ خوراک مد نظر نیست زیرا تبدیل به قانون شده است و باید تا پایان سال اجرایی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هرگونه تغییر نرخی برای سال ۱۴۰۱ مستلزم بودجه اعلامی دولت است که تاکنون خبری مبنی بر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گرفته نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: تاکنون راجع به این مسائل، جلسه‌ای در کمیسیون برگزار نشده است.

*خبرنگار: پروین خدادادی

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.