کد خبر : 88259
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 - 4:40

نرخ تورم تولیدکننده بخش معدن در سال ۹۹ چقدر بود؟

نرخ تورم تولیدکننده بخش معدن در سال ۹۹ چقدر بود؟

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مرکز آمار آخرین شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن (نرخ تورم تولید) در سال گذشته را منتشر کرد. براساس این گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در سال ١٣٩٩ به ۵۳۱.۹ رسید که در مقای..

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مرکز آمار آخرین شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن (نرخ تورم تولید) در سال گذشته را منتشر کرد. براساس این گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در سال ١٣٩٩ به ۵۳۱.۹ رسید که در مقایسه با همین اطلاع در سال ١٣٩٨، ۲۳۶ واحد افزایش داشته است.

شاخص مربوط به گروه استخراج زغال سنگ معادل ٥٠٢.٧، استخراج کانه‌­های فلزی ٥٩٥.٤ و استخراج سایر معادن ٢٨٠.٩ می­باشد. شاخص هر سه گروه عمده در بخش معدن در مقایسه با سال ١٣٩٨ افزایش داشته است.

نرخ تورم تولیدکننده بخش معدن نسبت به سال قبل (تورم سالانه) در سال ١٣٩٩ به ۷۹.۸ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در سال قبل، ٢٩.٩ واحد درصد افزایش داشته است.

به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان مواد معدنی به ازای فروش محصولاتشان در داخل کشور، در سال ١٣٩٩ نسبت به سال ١٣٩٨، ٧٩.٨ درصد افزایش دارد. تورم سالانه مربوط به گروه استخراج زغال سنگ معادل ٧٢.٧ درصد، استخراج کانه‌­های فلزی ٨٤.١ درصد و استخراج سایر معادن ٥١.١ درصد است.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تراز مثبت تجاری چهار میلیارد و ۲۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری بخش معدن و صنایع معدنی ایران در سال ۹۹ است.

واکاوی این آمارها حاکی است در سالی که گذشت ۵۵ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۴۹۱ تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش هفت میلیارد و ۶۸۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صادر شد.

این آمار در مقایسه با سال ۹۸ از نظر وزنی افت ۲۱ درصدی و از نظر ارزشی کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.